Medlem
Antal inlägg: 126
Medlem nr: 1 372
Hade tänkt köpa ett par nya växter till köksfönstret så här inför sensommaren/hösten, det är nu det börjar bli mysigt att greja inomhus också. Vad tycker ni passar i köksfönster? GRöna växter har jag redan massor av så jag tänkte det skulle vara kul med lite färg nu. Tar tacksamt emot lite tips! Kram från Hellan
--------------------
Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!
Lyckan slinker in genom en dörr du inte visste att du lämnat på glänt.
Medlem
Antal inlägg: 9 732
Medlem nr: 22
"Vad tycker ni passar i köksfönster?"
Det vet bara du... men varför inte förena nytta med nöje och ha lite kryddor? Det är bara att ta en shoppingväska och gå till närmaste blomsteraffär! Och välja det vackraste!
Medlem
Antal inlägg: 126
Medlem nr: 1 372
Tack för tipset Hannele! Vackra kryddväxter i några snygga zinkrukor kanske det blir, jag är inte riktigt begonia-ros-hemtrevnad-typen, men det finns ju så mycket annat snyggt! Med shoppingväskan i högsta hugg ska jag nu bege mig till blomsteraffären...... !
--------------------
Livet är inte de dagar som gått, utan de dagar man minns!
Lyckan slinker in genom en dörr du inte visste att du lämnat på glänt.
Medlem
Antal inlägg: 1 130
Medlem nr: 382
Lycka till med besöket hos blomsteraffären! Ett tips är kalanchoe, dvs höstglöd som just nu finns i flera olika färger. Oerhört lättskött blomma, som man kan "glömma bort". Dessutom ganska billig i inköp. Ett annat tips är kristi törnekrona, som i princip har samma positiva egenskaper. mvh Ann-Louise i Umeå
Medlem
Antal inlägg: 7 705
Medlem nr: 276
Köp en brudorkidé Phalaenopsis dom blommar 2-3 månader och planterar man sedan om dom får man snart nya stänglar. Har många i olika färger och det är en perfekt krukväxt, den blommar lika bra året runt.
--------------------
Den som planterar en trädgård planterar lycka Bor i zon 3 - 4