Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Om födelsedagsfunktionen, som vi kan fylla i på forumet
          Eva Swahn
          Inlägg 28-11-2002, 01:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 752
          Medlem nr: 300

Om födelsedagsfunktionen som vi kan fylla i på forumet:
          så tror jag att fler hade fyllt i den om det räckte med att fylla i just datumet och slapp uppge vilket år man är född.

För det är ju d a t u m e t som roligast att vidarebefordra – och få hälsningar från sina "gröna" kompisar. Vilket år man är född kan ju kvitta. Det blir så naket då samt verkar så officiellt på något sätt.

--------------------
          Eva i zon I

Citera
          Virgo
          Inlägg 28-11-2002, 01:18
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 1 934
          Medlem nr: 17

Jag håller med Eva!

Jag vill ju inte att alla ska veta att jag är en gammal gubbe eller en vacker yngling! tongue.gif

men dag och månad kan jag skylta med. Ja stjärntecknet har jag ju redan i min signatur. Men Webbis fixar nog detta! Men förmodligen klarar inte programmet av det.

Virtuell Goding wub.gif tongue.gif

--------------------
          mvh
          Virgo

Den som hittar stavfel får behålla dessa!

Citera
          Berith
          Inlägg 28-11-2002, 06:55
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Virgo @ 28-11-2002, 01:18)
          Jag håller med Eva!

Jag vill ju inte att alla ska veta att jag är en gammal gubbe eller en vacker yngling! tongue.gif

men dag och månad kan jag skylta med. Ja stjärntecknet har jag ju redan i min signatur. Men Webbis fixar nog detta! Men förmodligen klarar inte programmet av det.

Virtuell Goding   wub.gif  :P

Det unga eller gamla eller go'a eller vackra sitter väl inte i årtalet! wub.gif Det spelar ingen roll om vi är 15 eller 75 och åldern inte är 'gemensam' när vi har så mycket annat kuligt och spännande tillsammans!
          (Och nu kommer alla att kolla i min profil om jag har skrivit in min födelsedag...)

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Sassa
          Inlägg 28-11-2002, 08:17
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 186
          Medlem nr: 117

Jag håller med om att man borde kunna slippa att skriva dit födelseår. Jag förstår inte varför det skall vara tvunget att skriva allt eller inget: och tänk om de uppgifterna kan missbrukas? Ja det kanske går att få tag i hela personnumret då tänkte jag? sad.gif

Hoppas på en ändring
          Sassa smile.gif

Citera
          Gunvor Nilsson
          Inlägg 28-11-2002, 08:31
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 1 439
          Medlem nr: 19

Jag kom på en lösning! Jag tänkte skriva in när jag har min nästa födelsedag! men det sk-t sej - det finns ju inget 2003! Om Webmaster ser till att tekniken utökas med detta årtal så skall jag skriva in min födelsedag. Inte för att det spelar så stor roll om alla får veta var jag ligger på skalan 15 till 75 år så håller jag med Sassa om det här med personnumret. tongue.gif

--------------------
          user posted image

Citera
          Berith
          Inlägg 28-11-2002, 08:33
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (Sassa @ 28-11-2002, 08:17)
          Jag håller med om att man borde kunna slippa att skriva dit födelseår. Jag förstår inte varför det skall vara tvunget att skriva allt eller inget: och tänk om de uppgifterna kan missbrukas? Ja det kanske går att få tag i hela personnumret då tänkte jag? sad.gif

Jag trodde att personnumret var 'offentligt'... Det går väl att få fram ganska lätt, på rsv t.ex. huh.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 28-11-2002, 08:43
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 817
          Medlem nr: 33

Jag håller inte riktigt med. Visst är årtalet ointressant, man är den man är oavsett år. Men samtidigt tycker jag det är roligt att se att det är en sådan blandning på våra åldrar. Att intresset för trädgården för oss samman och inte våra födelseår. Jag tycker också det är spännande att det ibland syns tydligt i en diskussion att man är född samma eller inte samma år. Eftersom det ofta går mode i allt så kan man ibland utläsa att; där har vi en som är i samma ålder som jag... smile.gif Sedan är det också så att de som har varit med ett tag har andra erfarenheter än jag och KAN andra saker än jag, DET är väl spännande!? I en grupp är det alltid roligast om alla inte är likadana typer och lika i ålder.
          Ålder, färg och utseende är INTE det som avgör om du är en BRA människa! Jag trivs med min ålder och med mig själv och skulle inte vilja ändra på något. Jag har heller inga problem med att säga vilket år jag är född. Det förändrar inte min person om någon får veta att jag är 41 eller 61.
          Så ALLA! Var glada över vem ni är och bry er inte om hur gammalt skalet är som ni råkar befinna er i! laugh.gif

PS. Det där med att uppge sitt födelsenummer... har ni tänkt på hur ofta man gör det i olika sammanhang och att det OFTA sker på platser där det finns mängder av andra människor som hör det och kan lägga det på minnet...

Helen i Skåne

--------------------

Vänliga hälsningar Helen i Skåne

Citera
          Annelie
          Inlägg 28-11-2002, 09:23
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

Det är så roligt att läsa att "Det spelar ingen roll hur gamla ni är" eller "Vad gör det om man skriver sitt årtal?" eller "Alla är vi olika"....

Frågan som jag ställer mig är - Tycker ni verkligen att det är ok att vara olika, eftersom ni i nästa andemening försöker "övertyga" personen som inte vill skriva sitt årtal att det är konstigt eller att det inte spelar någon roll om man gör det eller ej?

Poängen är ju att vi ÄR olika. Vissa vill och andra vill inte. Inte så svårt att förstå tycker jag. smile.gif

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 28-11-2002, 09:35
          Länk hit: #9

Medlem

Jag har inget intresse av att "tvinga" eller övertyga någon om att de ska skriva sin ålder. Däremot tycker jag det är viktigt att alltid framhålla att det inte är ÅLDERN som avgör om man är en intressant eller bra människa. Vår värld idag är full av kropps- och åldersfixering, bara de som är 20 och pennsmala duger... Den myten går vi alla på, mer eller mindre (varför skulle vi annars skämmas över vår ålder?), vi faller alla i fällan med jämna mellanrum. Tycker det är pinsamt att tala om vår ålder eller storlek på kläder... DÄRFÖR tycker jag att man ska göra myteri och tvärtom vara STOLT över sin ålder och sin KROPP, med allt vad det innebär. Oavsett vad andra tycker om den. Att visa dagens ungdomar VAD det är som är viktigt och dessutom stå för det. Jag lever med en tunn fjortis som är oerhört fixerad vid sin kropp och hur hon ser ut och hur gammal(!) hon är. Jag protesterar verbalt i olika resonemang men också genom att visa mig stolt över mig själv på ett MYCKET tydligt sätt för att ge henne andra signaler. Jag har sett en glimt av förståelse. Hoppas bara att den glimten en dag utvecklas till en klok tanke om henne själv. rolleyes.gif

Helen i Skåne

--------------------

Citera
          Fialotta
          Inlägg 28-11-2002, 11:39
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 3 731
          Medlem nr: 49

Håller faktiskt med dig Helen wub.gif
          Är en 58 taggare och är stolt över det laugh.gif
          Jag har oxå unga människor omkring mig som är
          hopplöst fixerade vid sin ålder o kropp...mén det börjar gå
          upp för dom att det finns så mycke annat som
          är viktigare här i livet unsure.gif

--------------------
          *maudan*

Citera
          Annelie
          Inlägg 28-11-2002, 13:06
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 463
          Medlem nr: 48

Mitt inlägg handlade inte om att någon försöker "tvinga" någon att ange ålder eller kön, eller vad det nu må röra sig om. Mitt inlägg skulle bara poängtera att vi alla tycker och tänker olika - och att det är svårt för vissa att acceptera.

För dig Helen betyder din ålder "ingenting", det vill säga att det bekommer dig inte att berätta hur gammal du är. Men så är det inte för alla. För vissa spelar det roll. Anledningen därtill kan vara "åldersfixering" eller kanske bara att man tycker att ingen annan har med det att göra. Och det är det jag menar att man måste acceptera. För någon är det rätt - och för någon är det fel, men det lämnar vi till personen ifråga att avgöra.

Sanningen finns i betraktarens ögon rolleyes.gif

--------------------
          Hälsar Annelie - Next to nowhere, zon 1

Citera
          Helen i Skåne
          Inlägg 28-11-2002, 13:49
          Länk hit: #12

Medlem

Självklart Annelie!

Jag har inget problem med att hantera sådant som att en del INTE, av olika skäl, vill berätta hur gamla/unga de är.
          Så länge man gör/inte gör det för att man SJÄLV väljer det, inte för att det finns en osynlig "lag" som man känner att man måste följa för att man uppnått, eller inte uppnått för den delen, en viss ålder. En del människor tycker att man kan vara för gammal för att köra moped när man fyllt 30, eller att gå på disco när man fyllt 40 eller bli kär vid 70. De människorna har "bestämt" att det finns åldergränser för sådana aktiviteter. Man ska inte falla i den fällan att man sväljer det och slutar köra moppe för att man blivit "för gammal" och tror att folk ska prata. Det är bara jag själv som kan avgöra om jag är för gammal eller tillräckligt ung och jag ska göra det som känns bra för mig. Tänker på Alice Timander...

Tror vi, egentligen, pratar om varandra Annelie. De filosofiska resonemangen kan nog fortsätta i evighet men det kanske alla här tröttnar på till slut... laugh.gif

Helen i Skåne

--------------------

Citera
          Betty
          Inlägg 28-11-2002, 15:46
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 14 536
          Medlem nr: 14

CITAT (Berith @ 28-11-2002, 08:33)
          CITAT (Sassa @ 28-11-2002, 08:17)

Jag trodde att personnumret var 'offentligt'... Det går väl att få fram ganska lätt, på rsv t.ex. huh.gif

Rimligtvis kan man inte få tag i hela personnummret (tio siffror) bara genom att veta år månad och dag. Man måste väl veta både för- och efternamn åtminstone om man kontaktar en myndighet för att få de fyra sista siffrorna...

--------------------
          Norrbottenskusten zon 5-6

Citera
          Eivor E på Väddö
          Inlägg 28-11-2002, 23:28
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 50
          Medlem nr: 10

Man kan väl gå runt detta med årtal genom att skriva något
          orimligt, t ex så man blir 108 år, men med rätt födelsedatum.
          Så mitt fröslag är: alla som inte vill uppge rätt årtal kan skriva
          1895 och sedan rätt månad och dag. Då kanske vi får många
          att gratta?

Citera
          Britt-Marie i Bo...
          Inlägg 28-11-2002, 23:56
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 162
          Medlem nr: 30

Kul idé, varför inte biggrin.gif

Citera
          Berith
          Inlägg 29-11-2002, 06:02
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Eivor E på Väddö @ 28-11-2002, 23:28)
          Man kan väl gå runt detta med årtal genom att skriva något
          orimligt, t ex så man blir 108 år, men med rätt födelsedatum.
          Så mitt fröslag är: alla som inte vill uppge rätt årtal kan skriva
          1895 och sedan rätt månad och dag. Då kanske vi får många
          att gratta?

Så långt tillbaka går det inte, man kan bara fylla högst 100! och det minsta är två år! Så det finns ju inget som hindrar att man väljer det årtal man känner är det rätta. laugh.gif

--------------------

Citera
          Lena N
          Inlägg 29-11-2002, 20:59
          Länk hit: #17

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

1895 låter jättebra, ska genast fylla i min "födelsedag". Hoppas många gör likadant så att forumet kommer att vimla av 108-åringar. laugh.gif laugh.gif laugh.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera
          Lena N
          Inlägg 29-11-2002, 21:02
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 807
          Medlem nr: 361

Hoppsan, skulle visst kollat sidan 2 innan jag rusade iväg och skrev. Föreslår att vi som vill ha samma ålder istället väljer år 2000. För visst är vi alla unga i själen. rolleyes.gif

--------------------
          Lena
          Norra Skåne, zon 2-3

"Jordens frukter tillhör alla, men jorden tillhör ingen" Rousseau.

Citera

SnabbsvarSkriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 20:09

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon