Till att börja med så tycker jag att hennes fråga "
vad är viktigare, hjärta el broken ben"
är så jämrans dum och som en doktor aldrig borde ställa.
Sedan så tycker jag att det är lika dumt av en doktor att ta till "tunga artilleriet" (medicinera för allvarlig osteoporos) när hon inte ens vet, eller vill tala om för mig, vilken grad jag har.
Hon säger att resultaten
tyder på osteoporos
Jag gillar inte doktorer som säger ...
Vilken siffra vill du ha? (på min fråga om vilken grad undersökn. visade)
Jag är läkare och ger dig optimal behandling, jag vet vad jag ger dig i medicin.Hon har inte velat få in remissvaret från bentäthetsmätningen i min datajournal
När jag ringde upp sekreteraren och ville ha kopia så fick hon gå leta i pappersarkivet.
Nu får jag vänta några dagar på det ... innan dess tänker jag inte medicinera för något som jag kanske inte ens "lider av"
Visst vet jag att man ibland får välja mellan att må bra eller må ganska bra ...
men jag går aldrig med på tung medicinering för något som inte doktorn kan förklara.
Betty .. för mig gäller det att hjärtat ska orka pumpa effektivt och inte mala på så mycket på tomgång.
Visst kan det vara svårt att göra bedömningar själv, men jag gör det om jag inte får begripligt svar från doktorn.
Säger som många andra ... Det gäller att vara frisk för att orka vara sjuk ... Tyvärr.