Medlem
Antal inlägg: 2 836
Medlem nr: 4 113
Hej
Jag passar föräldrarnas hund och i kväll när vi var ute så hälsade han på en annan hane och då blev det lite handgemäng mellan vovvarna. Vi fick särat på dem och Eddie fick en ytlig rispa och en del päls följde med. Jag tvättade med sprit men han sa inte ett ljud.
Nu undrar jag om det är så smart att bada med honom i morgon för det hade vi planerat?
Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814
Jag skulle INTE göra det, om min hane råkat ut för samma sak! Jag skulle hålla honom inomhus i skydd för värmen, med undantag för rastning förståss, tills det blir skorpa på såret. Alternativt läkt. Hundar har ju dock väldigt bra "gro-hull".
Vet inte hur rent vattnet är där ni tänkt bada, men bakterier och virus har ju en enastående kapacitet att ta sig in där de vill...
Kanske jag är lite feg men jag kör alltid "försiktighetsprincipen"...
Medlem
Antal inlägg: 2 648
Medlem nr: 11 526
Jag håller med Sussie, tycker inte att ni ska bada med honom. Insjöarna brukar vara rena bakteriesoppan under semestermånaderna
Har du aloe vera hemma antingen i salvaform, eller som planta så tycker jag gott och väl att du kan smeta på honom lite så läker det snabbare. Tar död på bakterier och tillför näringsämnen.