Ingrid Zon3: Finns nog inga direkta fördelar/nackdelar med Hybriderna. De allra flesta är ändå så tåliga de kan bli. Det är nog bara blomtid/färger och storlekar som skiljer.
Den enda nackdel som kan uppstå innom detta liksom all annan "avel" är att med tiden kanske de blir mindre härdiga och att man tappar/glömmer/korsar bort de ren arterna.
Medlem
Antal inlägg: 4 644
Medlem nr: 5 125
Den här raringen är tyvärr inte min, jag fotade den i Göteborgs botaniska trädgård förra sommaren. Där fanns en jätterabatt med olika dagliljor, helt fantastiskt! P1010109b.jpg
Medlem
Antal inlägg: 923
Medlem nr: 10 333
men hallå???!!! Det va ju inte ett par dagliljor direkt.....du måste ju ha en underbar trädgård med alla dessa .....
CITAT (KarinSKARA @ 18-07-2008, 13:55)
Många nya Dagliljor blommar hos mig i år men hinner inte trixa in dom fören till vintern.
Några av de som blommade 2007 hos mig har jag i detta album:
http://picasaweb.google.com/olssons.garden/Hemerocallis Ingrid Zon3: Finns nog inga direkta fördelar/nackdelar med Hybriderna. De allra flesta är ändå så tåliga de kan bli. Det är nog bara blomtid/färger och storlekar som skiljer.
Den enda nackdel som kan uppstå innom detta liksom all annan "avel" är att med tiden kanske de blir mindre härdiga och att man tappar/glömmer/korsar bort de ren arterna.
--------------------
Mitt gamla alias var "Lämås"
Odlar, påtar och rensar i zon 4. Klicka HÄR för att komma till min trädgårdsblogg.
Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539
CITAT (KarinSKARA @ 18-07-2008, 13:55)
Många nya Dagliljor blommar hos mig i år men hinner inte trixa in dom fören till vintern.
Några av de som blommade 2007 hos mig har jag i detta album:
http://picasaweb.google.com/olssons.garden/Hemerocallis Ingrid Zon3: Finns nog inga direkta fördelar/nackdelar med Hybriderna. De allra flesta är ändå så tåliga de kan bli. Det är nog bara blomtid/färger och storlekar som skiljer.
Du har så underbara dagliljor. Rainbow Spangles, Milady Greenleeves och Kind Lylight är speciellt ljuvliga. Måste ha. Måste ha.
Medlem
Antal inlägg: 10 192
Medlem nr: 10 539
Två vanliga men trevliga tycker jag IMG_0001_246.JPG ( 109.91k )
Antal nedladdningar: 25 Sammy Russel IMG_0001_247.JPG ( 107.34k )
Antal nedladdningar: 29 Frans Hals