Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Frost-Änglatrumpet ute..., Skall den in kväll och ut morgon
          linnsann
          Inlägg 02-09-2003, 08:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3
          Medlem nr: 2 245

Den är sååå stor och tung att jag inte bär den själv (krukan) och jag är så rädd om den. 9 blommor just nu varav 2 kommer om ca 1 v och det vore ju kul att få se dom 2 blomma biggrin.gif ... de andra hinns väl inte med.
          Räcker det om de står nära väggen på altanen (utan tak) ???
          Tacksam för svar!!

Citera
          Charlotte V
          Inlägg 02-09-2003, 08:13
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 88
          Medlem nr: 1 416

Själv skulle jag absolut ta in den. Hade frost i natt (bor i Huddinge utanför Stockholm).
          Kan du inte ha den på en liten kärra? Nätt liten bagagekärra är nog inte så dyr. Man kan köpa eller göra en liten vagn med hjul (typ för kontorsstol) under.

Charlotte

Citera
          linnsann
          Inlägg 02-09-2003, 08:16
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Charlotte V @ 02-09-2003, 09:13)
          Själv skulle jag absolut ta in den. Hade frost i natt (bor i Huddinge utanför Stockholm).
          Kan du inte ha den på en liten kärra? Nätt liten bagagekärra är nog inte så dyr. Man kan köpa eller göra en liten vagn med hjul (typ för kontorsstol) under.

Charlotte

Jo, får väl ordna någon kärra, har en säckkärra men jag förstör bladen då, den är över 2 m hög och ca 1m i diameter... källaren blir väl bäst, ingen trappa där och sen behövs det göras en större dörr...

Citera
          linnsann
          Inlägg 02-09-2003, 08:17
          Länk hit: #4

Medlem

Oj, det blev visst lite fel, men man lär sig väl. Första gången jag är här.

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 02-09-2003, 08:28
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Blomfat modell större med hjul finns att köpa -ett underverk smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 02-09-2003, 09:42
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Blomfat allartiders, dom spar på ryggen. Men vad göra när dörahålet har krympt sedan jag senast bar ut och in trumpeten i våras. wink.gif

Citera
          Inger GMT
          Inlägg 02-09-2003, 09:48
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 204
          Medlem nr: 53

Mina änglatrumpeter får stå kvar ute trots frost.
          Täcker dem ordentligt, hög parasoll , fiberduk e. dy och klädnypor är bra att ha.
          Det fungerar utmärkt. Sen får dom vara kvar ute tills de blommat klart.
          Den största har ca 40 knoppar just nu.
          Hälsningar Inger

Citera
          Blomstersmurfen
          Inlägg 05-09-2003, 06:14
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 471
          Medlem nr: 1 162

FROST i Huddinge? HJÄLP!!! Jag har precis allting ute!!! Krukväxter och 6 stora änglatrumpeter bl a! Finns inte en chans att jag kan bära in och ut allting! Som tur var bor jag mitt i Mälaren på en kulle, så än så länge verkar jag inte haft kallare än 5,7 grader. Tack snälla varma mälarvatten!
          Frågan är bara när jag måste ge mig, och bära in allting. Jag blir bara så fruktansvärt deprimerad av att inse att hösten är här. Tappar lusten till allt vad växter heter då. Sen brukar jag leva upp i januari-feb igen när man kan börja om. Någon som har något tips på hur man kan bära in växter utan att få suicida tankar?

--------------------
          Mälaröarna, zon+microklimat 3+2+1

Citera
          Adri-Anne
          Inlägg 05-09-2003, 06:57
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 814
          Medlem nr: 700

Mina trumpeter skall fasen inte frosten ta. Dom är just nu full med knoppar.
          Änglarna blommade i början av juli sedan har dom tjurat, nu står både dom och spikklubban full med knoppar.
          Dom går inte att ta in, dom är för höga för dörren, några växer direkt i rabatten och den ena trumpeten är högre och vidare än parasollen så det går inte.
          Men inte attan skall frosten hindra mig för att få njuta av att alla knoppar som skall bli sköna väldoftande klockor.
          Jag skall ta mig till byggvaruhuset och köpa sex tremeters pinnar, två av pinnarna kapar jag av och gör två fyrkantiga ramar, en skall var uppe och
          en nere, sedan spikar jag fast dom fyra pinnarna på ramarna, sätter på fyra hjul och slänger över fiberduk i två lager, baksidan får vara öppen, dom två största trumpeterna står invid husväggen, så jag rullar bara in fiberdukshuset inöver över änglarna. Sedan får frosten på moppe. tongue.gif

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 12:59

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon