CITAT (fruberglund @ 12-08-2008, 06:19)

Jaså? Jag har aldrig gjort nåt speciellt med mitt
Superfint! Verkligen tjusigt! Extra fint med den röda spaljen, passade väldigt bra till gruset. Fast jag gillar bara grus i måttliga mängder. Det här var precis lagom men när man har grus och sten i hela trädgården tycker jag det blir stelt och tråkigt.
Vill dock också ha en sån här liten "hörna" i trädgården och ska göra en med en fontänsten i mitten sen nån gång när jag får tid och lust

Du har säkert en väldränerad växtplats för ditt gräs men visst är det roligt när växter som är tveksamt härdiga klarar sig.
Nej, inte en hel trädgård med grus, håller med dig men jag har en stor blommande trädgård precis mittemot grusplanteringen och det är skönt och vilsamt med något lugnare som kontrast.
Jag är väldigt förtjust i gräs och gräsens skönhet blir absolut maximalt i grus. I rabatter med blommande växter får man inte samma effekt.
Men det bästa med min grusplantering är nog att det kräver så lite arbete. Klippte ner gräsen i våras och plockade lite löv och skräp, det var allt och i sommar har det varit noll insatser förutom bevattning förstås.