CITAT (DragonLady @ 13-08-2008, 15:12)

Mera dåliga program....

tur man inte har tv som sagt var..
Vad är det för intresse av dåligt skötta företag? finns ju hur många som helst.. kolla bara på nyheterna varje dag om ( o ) vården... ta upp det istället, berör fler o är i skriande behov av förbättring
Varför tycker du det är dåligt att företag som luras och inte sköter sig granskas?!! Det är väl det journalister är till för, och det är bara såna seriösa journalister jag har respekt för. Jag tycker det är viktigt med Uppdrag granskning och liknande program. De allra flesta tv-program är urkassa, men inte just dessa. All underhållning och sånt skit som sänds syftar till att göra folk dummare, och så finns det typ två program kvar som istället försöker kasta ljus över olika problem. Syftet med programmet är väl förhoppningsvis att få företaget att sluta lura folk, vad är det för dåligt med det?!
Jag vill då inte bli lurad i alla fall. Vården har också granskats, men jag håller med om att det är för lite. Vems fel det är kanske trådskaparen kan svara på, men jag gissar mer på SVT:s ledning som hellre lägger resurser på annat. Kritiska program har en tendens att försvinna efter ett tag så att man får plats att sända ännu ett reprisavsnitt på någon dum amerikansk serie.