Nu har jag tittat igen och tror att det syns rätt klart , men fläckarna på det vänstra bladet ser på sätt och vis ut som brännskada, men samtidigt är dom fördelade på ett sätt som får mig att undra om det verkligen kan vara det, dom har ju inte rört nerverna utan håller sig inom det mjuka på bladet.
Nu kom jag på var jag hade sett det tidigare, det var på en som man här kallar "penning blomma" och sägs föra med sig pengar om man får den i present. Jag var på den tiden inte begeistrad i växter som numera, och funderade inte över vad det kunde vara utan kastade den bara....men undrar om jag inte trodde att den var överbevattnad. Men den här är det nog inte en så lätt lösning, för då hade du tepa säkert kommit på det själv., men det kan kanske vara nån sorts korkskada..
Men ta itu med sköldarna innan plantan blir för medtagen..vad är det för planta ?? Jag tycker att det ser ut som 2 olika, sköldlössen på en Gullranka och det andra på en Hortensia..där ser ni vad dålig jag är på att känna igen en växt på en bladbit