Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Pallkragarna på vintern
          malwa
          Inlägg 01-09-2008, 06:21
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 5
          Medlem nr: 17 368

Bifogad fil  IMG_0045_kopiera.jpg ( 108.84k ) Antal nedladdningar: 63

Jag odlar i pallkragar första säsongen. Har bland annat timjan, citronmeliss och olika myntor.
          Har fodrat pallkragen med markväv (även i botten). Kommer dom att klara vintern?
          Tacksam för svar från någon med erfarenhet.

Citera
          Pia L
          Inlägg 01-09-2008, 07:32
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 2 662
          Medlem nr: 7 292

Jag har i drygt 4 år odlat allt i pallkragar, allt från örter,myntor, perenner och jordgubbar, dom har överlevt alla vintrar utan någon som helst extra vinterförberedelse.
          Jag hade mina pallkragar i Sundsvallstrakterna då.

--------------------
          Frihet är att ha modet att följa sina känslor.

Citera
          Östh
          Inlägg 14-09-2008, 20:54
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 203
          Medlem nr: 5 872

Odlat för förrsta året. Insett att jag sått för mycket. I den höga sådde jag för mycket sommblommor som trängde ut /kvävde varandra. I den lägre skall jag nu höst sätta vinlök. Har idag köpt äkta vitlök, sättlök, inte på ICA., utan på riktig
          handelstrådgård I den lägre växte salladen jätte bra men jag vill testa annat. I den lägre skall jag nu även testa perenner som jag hoppas skall gro till nästa vår.

Citera
          Alba
          Inlägg 20-09-2008, 08:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

De perenner som inte hunnit växa till sig eller de som jag inte rymmer i någon rabatt....än......sätter jag i pallkrage över vintern.
          Jag fyller på med leka i botten och ställer krukorna med växter på och därefter fyller jag på med jord och täcker växterna.
          Lägger på en fiberduk....lite bräder med stenar på. Detta för att ingen katt ska få för sig att gräva i pallkragen.

Jag gjorde så första gången förra vintern, efter tips här på Odla, och det gick jättebra.

Citera
          Kvegerö
          Inlägg 22-09-2008, 09:53
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 40
          Medlem nr: 16 615

CITAT (Alba @ 20-09-2008, 09:54) *
          De perenner som inte hunnit växa till sig eller de som jag inte rymmer i någon rabatt....än......sätter jag i pallkrage över vintern.
          Jag fyller på med leka i botten och ställer krukorna med växter på och därefter fyller jag på med jord och täcker växterna.
          Lägger på en fiberduk....lite bräder med stenar på. Detta för att ingen katt ska få för sig att gräva i pallkragen.

Jag gjorde så första gången förra vintern, efter tips här på Odla, och det gick jättebra.

Intressant. Jag har en massa frön som jag sitter o funderar på om jag ska så dem nu eller i vår. Vallmo, stockros, akleja, stormhatt mm.
          Berätta gärna mer ingående hur du gör med fröna? Vattnar du eller bara sätter ner dem i krukor? Vore så smidigt att bara plantera ut dem sen i vår när de tagit sig. Man får lite försprång låter det som.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 19:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon