Hej Annica! (Man kanske ska säga God Morgon!!!!!)
Jag gick med i odla i mars, och jag tror att det enda vi har skrivit i samma tråd var när du fyllde 30 år, i april. Så för mig är du lite "okänd" ännu

men det spelar ingen roll för här får man så många osynliga vänner som man lär känna lite bättre efter ett tag....
Jag blir så beklämd över att läsa det du skriver... och jag förstår att du gråter och är ledsen.
Det är såå sorgligt att Du/människor över huvud taget, ska behöva känna så som du beskriver.
Att inte känna sig "sedd" och att inte känna sig "bekräftad" har jag fått lära mig är det värsta en människa kan bli utsatt för. Allting handlar om bekräftelse! Framförallt att bli bekräftad för vem/vad man
är, men även för vad man har gjort, presterat och åstadkommit. Det är
roten till allt i hela livet...
Tänk om man skulle komma till jobbet en morgon och säga "hej" till sina arbetskamrater och ingen ens tittar på en... -Vedervärdigt!!!
Mellan dina rader kan man gissa sig till att det inte bara är mamma som sårar dig, utan även situationen som den är. Jobbigt med två diskbråck och outhärdliga smärtor där du inte klarar av att göra det du vill. Det som är ännu jobbigare att känna, är att man inte ens vill
vara i sin egen smärtsamma kropp längre... Det är tufft!!!
Man
vill inte vara den person som man upplever sig själv att man är... utan man vill att man själv ska få vara en glad, sprallig, aktiv, engagerad, lycklig och harmonisk person, och är man inte det så är det inte konstigt om man blir ledsen och vill kasta in handduken...
(nu blev det djupt...)
Instämmer att du borde ha/få lite miljöombyte och komma ifrån ett tag. Vad tycker din sambo då? Är han införstådd med att du inte mår så bra? Stöttar han dig?
Tycker också att du borde prata med din mamma och berätta hur du känner. Hon kanske inte vet
vad du känner...?
Älskar man varandra så vill man väl hjälpa varandra och inte låta
någon känna sig försummad, otillräcklig, onödig, oviktig m.m. m.m. (viktiga saker!)
Du ska se att allt det här kommer att bli bättre framöver men du behöver proffshjälp. Det finns ju personer som är till för sån't här. Det ska man ta tillvara på.
Mitt svar på din fråga om du är känslig, lyder: -Ja! Man
BLIR mera känslig när man
vill vara lycklig samtidigt som man känner att ingenting blir som man vill eller önskar. Jag tycker att det är positivt, för det finns ju dom som stänger av helt och hållet också...
Nu är jag trött, vi hörs vidare om du vill i morgon.
Kram och godnatt!
S.
Redigerat av Sussie F-Flower: 11-09-2008, 00:29