Kollar alltid priset. Jämför alltid olika kedjors erbjudande, speciellt om det gäller stora saker.
Min man skäms när jag börjar diskutera med säljare, men han är alltid nöjd när han får betala det lägsta priset.
Det är jag som kollar och jämför i vår familj.
CITAT (Gossen Ruda @ 07-10-2008, 07:59)

Jag har börjat kolla på sista tiden och det går att spara pengar. Jag handlar mest i en Hemköp-butik men har insett att vissa priser är för höga. Glödlampor t.ex. Dom har något ungerskt fabrikat men jag tycker dom håller dåligt. 2 st för 29 kr. Kollade på Lundby el, 2 st Philips för 10 kr! Vanliga 60 W.
Glödlampor? Sådana handlar jag aldrig numera. Jag har några punktbelysningar där det satt 15w glödlampor tidigare, de är utbytta mot 4w lågenergilampor numera. Det här gäller tre lampor där jag isf 45w använder 12w, bra besparing tycker jag.
Alla bäckar små........
CITAT (Ramred @ 07-10-2008, 07:55)

Brukar också kolla priser och försöker göra "bra affärer" när det handlar om saker som kostar lite mera. Även i mataffären är det absolut lönt att jämföra priser. Inte alltid jag köper det billigaste för det, ibland är det ju också klar skillnad i kvalitet.
Jomen så är det, billigt är inte alltid bra. Euroshoppers på ICA brukar nästan aldrig hamna i kundvagnen. Undantag finns förstås, t ex tomatpuré och kycklingfileér går väl an, men deras färdigmat är under all kritik.