Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Fyndat på lök-rea, favvobutiken Lillafiskaregatans trädgårdsbutik
          marskattan
          Inlägg 13-11-2008, 20:46
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Jag vet inte om det är bra eller dåligt att jag oftast smiter in om Lillafiskaregatans trädgårdsbutik när jag är i Lund. Dom har så måååånga underbara saker där och det är verkligen supersvårt att låta bli att lägga ner saker i kundkorgen.

Och inte blev det lättare av att dom har 20% rea på Tulpaner och 30 % på resterande av höstlökarna. Oj, oj, oj vad jag föll för tulpanen som heter Abigail! Den är mörklila med gröna blad i botten som oxå har stänk av lila på sig... Så det blev en del sådana, lite annat smått och gott (vågar inte ens ta upp kvittot och titta *s*)

Sen vet jag att jag DEFINITIVT inte har tid eller plats att så mer frö, men jag gjorde misstaget att upptäcka att dom tydligen inte ska sälja Mr Fothergills fröna längre så dom rear dom ut från 2,50 påsen och uppåt.

/Agge, som nästa gång MÅSTE lämna plånboken hemma.

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 14-11-2008, 11:24
          Länk hit: #2

Gäster

Lökrea är kul! smile.gif Igår var jag på Plantagen i Tagene (Göteborg) som hade 70% rabatt på kvarvarande lökar - vilket var en hel del! Kungsängsliljor och botaniska krokusar köpte jag, liksom en gul pärlhyacint som heter Muscari "Golden Fragrance". Den sistnämnda vet jag inget om, men är det så billigt vågar man ju chansa. På COOP på Hisingen föll jag för balkansippor och Tulipa tarda som reades för 20 kr/påse i stället för 34,50. Så nu har jag en del att plantera i helgen. smile.gif

Olle

Citera
          marskattan
          Inlägg 16-11-2008, 01:02
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 400
          Medlem nr: 6 987

Det är ju "tyvärr" så med rea att man alltid är lite optimistisk med vad man får plats med hemma i sina rabatter. Sen är jag den där typen som gillar nyheter och saker jag inte sett innan, så sådana grejer får nästan alltid följa med mig hem.

så nu hoppas jag det slutar blåsa småspik så man kan ta sig ut och pressa ner mer i rabatterna imorgon *ler*

--------------------
          Agge/
          Trädgårsnybörjare som odlar på i zon 1-2.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 24-07-2025, 13:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon