Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Vad tycker ni om detta?
          AnnammA
          Inlägg 09-01-2009, 10:06
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 435
          Medlem nr: 5 307

Jag arbetar i ett arbetslag/arbetsgrupp på c:a 11 personer, plus timvikarier, och vi har en kaffekassa, där vi som dricker kaffe, lägger 20:- varje månad, och det är väl en rätt så rimlig kostnad? Däremot är det en person i arbetsgruppen, som fast hon dricker kaffe, kanske inte vid varje arbetstillfälle, men ändå ett par ggr varje månad, inte lägger i kaffekassan, om man inte säger till henne, och ibland inte ens då. Ibland pratar hon om att hon kanske kan lägga någon krona per kopp, när hon dricker...Samtidigt kan hon då var och varannan dag åka till ett kondis och köpa frallor mm...
          Det är så tråkigt, när vuxna människor beter sig på det här viset, för vi är många i arbetsgruppen som stör oss på det. Det har faktiskt hänt att när vi haft arbetslagsmöte, har hon fått kaffe, men inte de som betalat...
          Är detta ett beteende, som även finns i andra arbetsgrupper, och vad gör man åt detta?

--------------------

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 09-01-2009, 10:20
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga...

Ni har väl kanske någon form av "gruppledare" eller "arbetsledare". Jag tycker att det är dennes uppgift att prata med vederbörande.
          Det här handlar ju om att kunna ge "konstruktiv kritik" och inget personligt angrepp.
          Det ska väl inte vara så svårt att komma till rätta med...

Varför har inte dom som betalat fått kaffe när ni har haft arbetslagsmöte? Blev det slut i automaten...?

Citera
          AnnammA
          Inlägg 09-01-2009, 11:57
          Länk hit: #3

Medlem

CITAT (Sussie F-Flower @ 09-01-2009, 10:20) *

Ni har väl kanske någon form av "gruppledare" eller "arbetsledare". Jag tycker att det är dennes uppgift att prata med vederbörande.
          Det här handlar ju om att kunna ge "konstruktiv kritik" och inget personligt angrepp.

Varför har inte dom som betalat fått kaffe när ni har haft arbetslagsmöte? Blev det slut i automaten...?

--------------------

Citera
          AnnammA
          Inlägg 09-01-2009, 12:02
          Länk hit: #4

Medlem

CITAT (Sussie F-Flower @ 09-01-2009, 10:20) *

Att kaffet tog slut? Jo, man hade ju gjort kaffe till de som var med i kaffekassan -alltså arbetskamraten tog ju kaffe som ngn annan skulle haft/hade betalt för...

Jag vet inte om detta egentligen är ett arbetsledarproblem, eftersom vi uppenbarligen är vuxna människor, där man ju tar för givet att man är med och betalar till det gemensamma kaffet, om man dricker av det eller hur?

--------------------

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 09-01-2009, 12:15
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

CITAT (AnnammA @ 09-01-2009, 12:02) *
          Att kaffet tog slut? Jo, man hade ju gjort kaffe till de som var med i kaffekassan -alltså arbetskamraten tog ju kaffe som ngn annan skulle haft/hade betalt för...

Jag vet inte om detta egentligen är ett arbetsledarproblem, eftersom vi uppenbarligen är vuxna människor, där man ju tar för givet att man är med och betalar till det gemensamma kaffet, om man dricker av det eller hur?

Jo, men jag tänkte bara att det händer ju ingenting... "arbetskamraten" fortsätter ju som om inget hänt, vad jag förstår. Och flera av dina andra arbetskamrater irriterar sig, vilket jag också förstår.. Skulle nog göra det själv...
          Irritationer "tar" energi, hur liten den än är.
          Att man säger det på ett "bra" sätt till vederbörande borde få ett slut på gnabbet som förekommer.
          Antar att som det är nu så tänker ni redan i förväg, varje gång hon/han tar en kopp kaffe att ni inte får några pengar i kaffekassan den gången heller... å då blir det en "negativ" stämning direkt hos er andra.

Tycker att det handlar om en så liten summa så jag kan inte förstå varför den personen inte bara betalar.

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-01-2009, 16:12
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Kan man inte säga det lite fint till personen att - XXX är det inte din tur att köpa kaffe nästa vecka? Så får hon/han en liten påstötning om att det är dax att bidra lite.

På min arbetsplats lägger vi inte pengar i kassan utan man turas om att köpa ett paket kaffe. Tycker det funkar bättre än att behöva räkna på att alla betalar lika mkt osv De flesta köper ju ändå kaffe privat till sig själva och passa man på att köpa tre paket och betala för två när det är erbjudande så ställer man ett paket på jobbet så det alltid finns.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 02:55

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon