Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > snart är det vår!
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-01-2009, 13:08
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

hej hej

idag så har jag tat veck allt vinterskydd på mina växter,skulle det blir kallt igen så är det enkelt att vira om dom.
          det mesta har klarat sig

neriumen hade lite toppskador men annars fin
          lagerbalden helt utan skador
          palmerna också helt utan skador
          och rosorna som jag hade i krukor hade skjutit nya skott under skyddet,får vara extra noga nu som dom inte fryser!
          Rosmarin har klarat sig bra lite risig men jag hoppas den tar sig till våren däremot har nästan all min salvia dött (ull och vanliggrön har klarat sig,men ingen brokbladig)
          så det mesta har klarat sig , dock ser jag inte förens till våren vad ''som verkligen'' klarat sig.

sedan har dom första krukväxterna fått komma ut och lufta sig och börja vänja sig vid solen. tar dock in allt vid frost eller skyddar det. Min citronplanta har varit ute nu vid plusgrader och fortsätter så snällt att blomma ute! så nu doftar det citrus vid hela uteplatsen. och nu så är det bara att vänta några månader till så är våren tillbaka.

lite bilder på det hela '
          http://www.pixbox.se/alb_show_id989244_page0.html

Redigerat av flaxss: 10-01-2009, 13:08

Citera
          Lottiss
          Inlägg 10-01-2009, 13:48
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 33
          Medlem nr: 14 681

Hej

Vad gröna och fina de ser ut smile.gif Har du haft din nerium ute hela vintern?? Jag trodde inte att dem klarade det confused.gif Hur har du packat in den då? Jag har nämligen en 2 m hög och skulle vara så glad om jag slapp släpa in den varje vinter.... Den tappar så mycket blad inne om vintern och ser allmänt tråkig ut också.. Hur kallt har ni haft det? Jättefina växter verkligen! yes.gif

Redigerat av Lottiss: 10-01-2009, 13:49

--------------------
          Sår och odlar på balkongen i zon II.

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 10-01-2009, 17:38
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

tack!

har flera nerium men min största blev kvar ute i kruka hela vintern(och ska vara ute resten av vintern/vårvintern)

oskyddad dör den garanterat på vintern. men jag har hållit min helt torr och så skyddade jag den med ca 1-2lager bubbelplast och så 2-3lager med grönvinterväv. och så stod den ju uppe på balkongen längst in mot väggen och redan där så har man lite varmare än om den var planterad fritt. helt och hållet i marken hade inte jag vågat. jag hade ju min i kruka så skulle det blir VÄLDIGT kallt hade det ju bara varit att ta in den. sedan om den kommer blomma i sommar vet jag inte, det var ju toppaskotten och en delblomskott som frös. den som jag ahft inne har ju alla knoppar i behåll. det har varit -18,4c som kallast och under skyddet har det varit mellan 5-10grader bättre.

Citera
          nelly.trott
          Inlägg 12-01-2009, 20:43
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 174
          Medlem nr: 16 612

WOW så fint och grönt =) skall själv beställa lite fröer nu och göra ordning på balkongen imorgon =)

--------------------

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-09-2025, 23:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon