|
|
  |
Fettceller som gosedjur? Inte hos mig!(((-:, Nä, nu är det dags att banta! |
|
|
|
13-01-2009, 22:21
|

Medlem
Antal inlägg: 3 894
Medlem nr: 3 702

|
I mitten av november 2007 slutade jag röka - halleluja! Nu, lite drygt ett år senare har jag gått upp ungefär 11 kg i vikt..... Jag avskyr vartenda kilo!!! Sen råkade jag se att nu finns det bl a fettceller att köpa i form av gosedjur?! Sanslöst! GosedjurNu vill jag bli av med mitt överskottsfett - kan vi hjälpas åt????????? Nån mer som vill....? Låt oss använda den här tråden för uppmuntran så att hektona försvinner! Jag kommer inte att använda nån "metod" för jag är alldeles för bekväm att hålla koll på vad/när man får äta. Istället ska jag äta sån mat jag alltid äter, men mindre portioner och mera regelbundet. Försöka röra på mig mer än nu dessutom. Jag tänker inte tala om för er vad jag väger, men jag lovar tala om varje gång jag minskat i vikt! Nu kör vi!
--------------------
|
|
|
|
|
13-01-2009, 22:55
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Jag hänger på Christina...  gillar inte hellre xtrabagage, dessutom har jag börjat få känning av ett knä och det är inte roligt.. Behöver kunna böja på mej i jobbet (och annars också för den delen..)
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
13-01-2009, 23:07
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
Hänger på jag oxå!!
Måste bli av med de extra kilon som snusstoppet har orsakat mej.
Hur ska man äta för att få en bra viktminskning utan att livet blir grått av tristess? Keso är väl gått, men lite variation hade varit bra...
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
13-01-2009, 23:30
|

Medlem
Antal inlägg: 2 351
Medlem nr: 8 660

|
Jag är fd VV och har en drös med faktiskt ganska smaskiga recept därifrån... Löksoppa med varma smörgåsar t ex... låter la inte så illa..  Delar gärna med mej i den här tråden..
--------------------
Före detta Morinablomman..
|
|
|
|
|
13-01-2009, 23:36
|

Medlem

|
Ja, jättegärna! Jag har några vw recept jag oxå, men de är ganska till åren.
Har mest försökt mej på pulverdiet de senaste åren, så som Cambridge och extraVaganza, men det funkar inte, blir bara sjuk av den sortens extrema bantning. Så gärna lite goa recept...
--------------------
|
|
|
|
|
13-01-2009, 23:44
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem nr: 13 081

|
Jag är med. Tror också på allsidig mat utan extrema dieter, och promenader/stavgång, när det blir lite ljusare om kvällarna i alla fall. Stegräknare är bra, man går fler steg på jobbet än man tror!
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
14-01-2009, 07:47
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
Jag är med! Blir allmänt lite mindre och nyttigare och mer motion förstås. Är inte mycket för att väga mig - kommer att rapportera minskat midjemått!!
Redigerat av Aqvakul: 14-01-2009, 07:49
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
14-01-2009, 08:51
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 3 016

|
Hej! Jag är gärna med! Har en hel del extrakilon som jag släpar på. Ska snart göra ivf och då ökar chansen att lyckas om jag lossar några pannor.
Gillar inte heller svält-dieter, ät inget bröd-dieter eller ät bara bananer-dieter.
Tanken är att öka motionen och äta lite mer enligt tallriksmodellen.
Hittade en bra sida på internet igår, den går ut på att man ska äta som vanligt och gå bort kilorna. tappa.se om någon är intresserad. Har inte betalversionen utan jag testar bara gratisversionen än så länge.
Har en hel del goda nyttiga recept som jag gärna delar med mig av.
Mvh kakan
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|
|
|
|
|
14-01-2009, 09:44
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
Jag har inte fått någon större respons på min tråd om medicinskt pussel. Så är det när jag pratar med människor också.
Jag brukar säga att kan jag inte övertyga någon annan så har jag i alla fall nytta av det själv.
Kunskapen som mitt medicinska pussel har gett mig har gjort att jag gått ner 15 kg och har fullständig kontroll över min vikt.
Jag sover som en stock på nätterna vilket jag inte gjorde tidigare.
Jag slipper backa nerför alla trappor. Nu har jag aldrig ont i knäna mer vad jag än gör.
Jag slipper besvärande hosta i samband med förkylning och de går över på en vecka.
Jag slipper mina vinterdepressioner.
Jag har inga värmevallningar (klimakteriet) längre. Tidigare åkte tröjan av och på hela tiden.
Min tinnitus kommer bara vid enstaka tillfällen. Tidigare var den en plåga.
Plus en hel del till som blivit bättre.
Redigerat av Christa: 14-01-2009, 09:45
|
|
|
|
|
14-01-2009, 10:36
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Kan rekommendera metoden att äta lite mindre av allt och röra sig lite mer. Det har hjälpt mig att tappa ett par kilo per år. Ingen extrem diet, bara kolla vad man äter och ta bort lite över hela linjen. Jag har fortfarande socker i teet, fast lite mindre, och har inte tagit bort allt fett, tar bara lite mindre på mackorna, osv. Tänk på att man KAN kosta på sig en bakelse eller något annat gott då och då, det blir man inte fet av.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
14-01-2009, 11:17
|

Medlem
Antal inlägg: 2 882
Medlem nr: 13 081

|
CITAT (Gossen Ruda @ 14-01-2009, 10:36)  Tänk på att man KAN kosta på sig en bakelse eller något annat gott då och då, det blir man inte fet av. Tack för de orden!
--------------------
------------------------- Södra Norrlands kust- och inland. Zon 4
|
|
|
|
|
14-01-2009, 11:27
|

Medlem
Antal inlägg: 857
Medlem nr: 3 016

|
Låter som en sund inställning gossen. Hittade en diet på internet som kanske kan vara värt att testa.... Morgon: 1 kokt ägg och ett glas vitt vin Lunch: 2 Kokta ägg och två glas vitt vin Middag: 3 Kokta ägg och tre glas vitt vin... Man lär väl gå ner ett par kilo men men....
--------------------
Bygger upp en ny trädgård i zon 3 ( Näshulta, Eskilstuna )
(Bytt sign från 16kvm stor balkong)
|
|
|
|
|
14-01-2009, 11:30
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
CITAT (160kvm stort hus @ 14-01-2009, 11:27)  Låter som en sund inställning gossen. Hittade en diet på internet som kanske kan vara värt att testa.... Morgon: 1 kokt ägg och ett glas vitt vin Lunch: 2 Kokta ägg och två glas vitt vin Middag: 3 Kokta ägg och tre glas vitt vin... Man lär väl gå ner ett par kilo men men.... Vätskedrivande - mkt effektivt för att gå ner några kilo om man behöver komma i festblåsan till ett viktigt bröllop t.ex. ... men absolut inte nyttigt...
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
14-01-2009, 12:00
|

Medlem

|
CITAT (Aqvakul @ 14-01-2009, 11:30)  Vätskedrivande - mkt effektivt för att gå ner några kilo om man behöver komma i festblåsan till ett viktigt bröllop t.ex. ... men absolut inte nyttigt... Men tänk vad kul man har under tiden! Angående ditt tips gossen, tycker det låter helt ok, förutom att ett par kilo om ÅRET inte är något alternativ, iaf inte för mig. Det skulle innebära 5 år för mig att få bort mina oönskade sluta snusa kilo! Nej, lite snabbare takt vill jag allt ha.....
--------------------
|
|
|
|
|
14-01-2009, 12:45
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Maggan H @ 14-01-2009, 12:06)  Men många av er har ju gjort er av med ert nikotinberoende i alla fall, och det är jättebra gjort! Det kan vara värt att framhålla och gör också att man kan godkänna lite extra vikt, i alla fall det första året. Sen är det dags att ta itu med det, och för mig har Gi varit absolut bäst. Inget räknande på kalorier eller tabeller att hålla reda, det är faktiskt bara att ta bort kolhydrater. De finns i allt vitt: ljust bröd, potatis, vanligt ris o pasta och socker, framför allt. Kan ni minska eller ta bort en del av detta så kommer det omgående att visa sig på vågen, jag lovar!  Håller med dig! Och börjar man sen titta på innehållsförteckningarna av maten för att kolla om det finns socker i blir man först ganska chockad över att det finns i allt..... sen börjar man upptäcka alla äckliga tillsatser också och kan undvika dom och det gör att det man äter blir ännu nyttigare ANki
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
14-01-2009, 12:49
|

Medlem
Antal inlägg: 3 217
Medlem nr: 14 814

|
CITAT (160kvm stort hus @ 14-01-2009, 11:27)  Låter som en sund inställning gossen. Hittade en diet på internet som kanske kan vara värt att testa.... Morgon: 1 kokt ägg och ett glas vitt vin Lunch: 2 Kokta ägg och två glas vitt vin Middag: 3 Kokta ägg och tre glas vitt vin... Man lär väl gå ner ett par kilo men men.... Ja, det skulle vara nå't det!!! Lät häftigt! Jag känner också att jag skulle vilja vara med här. (inte pga. DEN dieten!  ) Definitivt så skulle jag behöva gå ner lite kilon... men jag har ju inte tillräckligt med "djäklaranamma" just nu... Känner mig inte riktigt sporrad men det kanska jag kan bli av ER  . För min del så är det nog att jag ska börja att äta samt att börja motionera igen. Det duger inte att slöa halva tiden för att sedan göra stora ryck med veden. Det är bara skadligt... Jag har inte slutat rökt, ännu. Men det är meningen att jag ska, framöver våren när jag ska in på hälsohem för att lära mig att få bättre "vanor" i mitt liv. ( tänk om jag går upp 10 kg till efter det då...?) Sussie.
|
|
|
|
|
14-01-2009, 12:51
|

Medlem
Antal inlägg: 217
Medlem nr: 13 845

|
Gossen har en bra inställning tycker jag. Sen kan man ju öka motionen efter sitt eget behov om man vill att det ska gå snabbare. Införskaffa en stegmätare också. Jag måste leta upp min och kolla hur mycket jag går på jobbet, får nog en hel del "gratis"-motion där som jag inte tänker på. Det värsta tycker jag är självdiciplinen. Jag har ingen.
Är det inte så också (när man äter lite mindre och motionerar mer, inte går på någon diet... ) att det går ganska långsamt i början och tar ett tag innan man ser resultat? Kroppen måste ju vänja sig vid att röra på sig.
|
|
|
|
|
14-01-2009, 12:59
|

Medlem
Antal inlägg: 942
Medlem nr: 5 956

|
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 13-01-2009, 22:21)  I mitten av november 2007 slutade jag röka - halleluja! Nu, lite drygt ett år senare har jag gått upp ungefär 11 kg i vikt..... Jag avskyr vartenda kilo!!! Sen råkade jag se att nu finns det bl a fettceller att köpa i form av gosedjur?! Sanslöst! GosedjurNu vill jag bli av med mitt överskottsfett - kan vi hjälpas åt????????? Nån mer som vill....? Låt oss använda den här tråden för uppmuntran så att hektona försvinner! Jag kommer inte att använda nån "metod" för jag är alldeles för bekväm att hålla koll på vad/när man får äta. Istället ska jag äta sån mat jag alltid äter, men mindre portioner och mera regelbundet. Försöka röra på mig mer än nu dessutom. Jag tänker inte tala om för er vad jag väger, men jag lovar tala om varje gång jag minskat i vikt! Nu kör vi! Har du funderat på någon speciell diet? Köra VVs eller testa något annat som Annika Dahlqvists kolhydratfattiga diet? Eller något annat? Jag är en fd VVmedlem som inser att på mig funkar inte deras matförslag. Alldeles för mycket grönt med uppkörd mage som följd. Under en tid nu så har jag kört en variant på Dr. Annika Dahlqvists diet. Det funkar och det känns bra, mättnad och inget matsug. http://blogg.passagen.se/dahlqvistannika/Bara att minska sina portioner och öka på aktiviteter som promenader/jogga osv kan göra hela skillnaden.
Redigerat av embees: 14-01-2009, 13:00
--------------------
******Majsan-zon 1****** På kanten till Österlen >>>>>>>>><<<<<<<<<
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|