Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Vattenmelon!, Tips & råd om vilka sorter, lägen, bra-att-veta m.m.
          Therese3z
          Inlägg 20-01-2009, 12:43
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 111
          Medlem nr: 19 071

Är lite sugen på att prova på att odla vattenmeloner i sommar, jag har dock obefintliga erfarenheter av detta och tänkte höra om det är några som har några tips? (Kan vara skönt att slippa gå på de värsta nitarna iaf..!) ;-)
          Jag har inget växthus utan ska odla dem på friland (zon 4).

- Vilka sorter är lämpligast/godast/lättast (eller alternativt: vilka sorter ska man undvika)?
          - Hur känsliga är de för uttorkning? Kan jag plantera dem i en södersluttning i full sol och hålla liv i dem utan att behöva vattna varje timme? (självklart ska de vattnas, men kommer de dö om jag missar att vattna en endaste dag eller så?
          - Något som är bra att veta i övrigt? Tips, råd? Behöver man t.ex. pollinera med pensel även om de inte står i växthus eller sköter våra vänner humlorna det åt mig? ;-)

/ Therese!

Redigerat av Therese3z: 20-01-2009, 13:10

--------------------
          Hoyor, Uteväxter, Norsk skogkatt, Marsvin (Lunkarya), Grön Påfågel, Blå Påfågel (natur, vit, svartvingad och brokig), Temmincks Tragopan, Kungsfasan, Diamantfasan, Guldfasan (natur och gul), Tofsduva, Skrattduva, Diamantduva, Påfågelduva, Dvärgsilkeshöns, Dvärgfönix, Dvärgmes.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2025, 17:22

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon