CITAT (Miffy @ 17-02-2009, 09:41)

Vad skulle ni vilja handla online till er trädgård? Hur blir ni inspirerade till max`? finns det någon hemsida som ni alltid besöker som ni tycker är bra? Vad är viktigast ,priset eller inspirationen?
Alla tips är värdefulla.
Lämna gärna tips på bra butiksnamn som skall passa en fin trädgårdsbutik.
Tydliga priser, man skall lätt kunna se vad det kostar inklusive moms och frakt. Sidor som exkluderar momsen fram tills sista steget och där det är omöjligt att hitta någon fraktkostnad irriterar jag mig på i alla fall.
Ta med produkter som inte finns på andra trädgårdssidor på internet. Det finns en del som man tycker borde finnas på fler sidor.
Förbrukningsvaror är väl bra egentligen, men det säljer väl alla andra trädgårdsbutiker det mesta av? Satsa på saker som man faktiskt skulle vilja köpa på internet. Om du enbart köper in varor som man kan gå till blomsterlandet och köpa för samma pris men utan frakt så ser jag inte varför någon skulle handla av dig.
Fröer kanske är en bra idé också. Om du tar in litet roliga annorlunda fröer. Det tar ju ingen plats heller och är billigt att skicka.
Frakten är nog egentligen viktigast. Jag har många gånger suttit och tittat på saker jag velat ha men så har frakten varit för dyr. Det känns så omotiverat att handla via internet då, om frakten skall kosta lika mycket som sakerna man köper

Nu vet jag ingenting om frakter och avtal, men när jag köper från en tysk sida så kostar det alltid 10euro oavsett vikt. Så det borde ju inte vara omöjligt att få till en billig frakt inom Sverige.