Medlem
Antal inlägg: 10 711
Medlem nr: 19 305
Hörde idag på radion att den första tranan var kommen till Hornborgasjön, det börjar att bli vår. Är det några av er som besöker sjön för att se på tranorna?
Hörde idag på radion att den första tranan var kommen till Hornborgasjön, det börjar att bli vår. Är det några av er som besöker sjön för att se på tranorna?
Medlem
Antal inlägg: 1 440
Medlem nr: 3 110
Hm det tog ett tag innan jag fattade men jag fattar inte heller varför tranorna inte syns! Däremot brukar jag vilja åka och titta på tranorna varje vår..vet inte heller varför.....inte speciellt tranintresserad alls...kanske för att anledning till fika! Ingen vill heller göra mig sällskap till tranorna.....trantrist!
--------------------
”Saliga äro de som inte väntar sig något alls av livet, ty de skola icke bli besvikna.” citat från "farmor Levengood"
Medlem
Antal inlägg: 758
Medlem nr: 4 450
Jag bor ju ganska nära och brukar ha stora flockar som flyger över här, åker varje år ett par gånger och tittar, men aldrig har det blivit av det där med "i gryningen" Jag tycker dom är jättefina men ena grannen tycker dom är förfärliga, långbenta gaphalsar! http://www.hornborga.com/transtat.asp