Jag känner inte till om Alf och Anita har varit i TV, men kan mycket väl tänka mig det. Annars finns det värstingar som har huset fullt med andra fiskar också, t ex ciklider eller malar.
CITAT (Meriona @ 16-03-2009, 20:40)

Sötvattenfisk? Jättefin! Men är det inte trist att behöva sälja sin gunstling, för naturligtvis tar man väl med sin finaste? Hade aldrig funderat på att sälja mina gossekillar, men en fisk kanske inte blir lika personlig?

Det är inte bara platy och guppy som får massor av yngel, utan det kan killis också få. Då kan man ändå inte ha kvar alla. Ibland kan de växa lite ojämnt, men oftast får man tillräckligt med praktexemplar för att det ska räcka både till utställningen och att odla vidare på själv. Dessutom finns ju möjligheten att köpa tillbaka sina egna fiskar, men det är det nog väldigt sällan någon som gör.
CITAT (Chamomille @ 16-03-2009, 21:55)

Råttor finns det fällor för

Fiskar klarar sig mycket bra även om man inte är hemma varje dag, har jag märkt...
Helt riktigt. Vuxna fiskar klarar sig utan mat i 2-3 veckor utan problem. Det är faktiskt bättre att låta dem svälta så länge när man reser bort, än att överlåta matningen åt någon okunnig person. En sådan matar nästan alltid för mycket, vilket leder till att överblivna matrester förstör vattnet.
Olle