Medlem
Antal inlägg: 1 680
Medlem nr: 6 830
Är dom där småspindlarna som gör spindelnät mellan en pinne och ett blad eller liknande bra eller dåliga? egentligen så borde väl små flygfän fastna i näten och på så sätt hjälpa oss att bekämpa dom, eeler är tripsen för stora att fastna i dom... Samma gäller såna som springer på väggarna, det gäller utomhusspindlar..Jag vill ju inte döda i onödan...
Medlem
Antal inlägg: 10 440
Medlem nr: 34
Naturligtvis är de bara bra. Man kan ju välja mellan en spindel, eller en massa insekter, och tydligen finns det många som tycker att det är bättre med en massa insekter i stället!
Medlem
Antal inlägg: 1 680
Medlem nr: 6 830
Oh vad bra...för jag var lite fundersam pga storleken, men ni har ju helt rätt att dom inte äter växterna, och egenligen är det väl bara spinn som är skadliga.. Tack alla för svar och hjälp
Medlem
Antal inlägg: 942
Medlem nr: 5 956
Utan dessa fantastiska djur som spindlarna är, så skulle vi vada bland insekter.
När jag skulle ta in såjordspåsen så hittade jag flera jättestora exemplar av Stora husspindeln. Tänk så många insekter de kommer att sätta i sig. Så nog ska vi vara rädda om (och inte för) alla spindlar.