CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-04-2009, 20:48)

Du får gärna köpa några vildguppy så småningom. Eller byta mot Betta edithae om du har fått yngel av dem. Jag har inte så många stora guppy nu, men en väldig massa yngel. Kommer du på trädgårdsfesten i Kungälv 9/5 eller odlaklubbens marknad i Surte 16/5? I så fall tar jag gärna med mig några guppy åt dig då.
Olle
beror på om jag har råd att åka någonstans, kan gärna köpa lite yngel om du har över. när jag kan hämta dom blir en annan fråga.
tyvärr klarade mina Betta inte flytten när karet sprack. och har inte köpt några nya än (även om jag kommer köpa nya någon gång). när dom kom i sämre förhållanden och sämre vatten kvalite och inte hade koll på alla små kar så fick jag svamp på honan och hanen hoppade ut (plus flyttade på dom flera gånger, bakgrund plus att karet sprack)
resten av mina kampfiskar dog också ( 1hane och 8honor kom i fel sällskap och blev av med fenorna och bitna på, sedan svamp på det. dom dog snabbt) resten av mina hanar fick också svamp.
men nu är allt under kontroll och nytt kar så allt funkar nu igen.
det jag har yngel på just nu är en massa Molly ( dum som jag var har jag blandat min ena vildform med Orange,Black m.m. dumt gjort av mig). och så Makropod och så Kardinalfisk.