Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Har du akvariefisk?
          Kristensen
          Inlägg 13-04-2009, 09:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1
          Medlem nr: 22 267

Hejsan
          Har du fisk?
          Har du mkt erfarenhet eller behöver hjälp?
          kom in till
          www.akvarietorget.se
          Där hjälper vi varandra
          Ingen fråga är för dum

Välkommen in

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 14-04-2009, 10:46
          Länk hit: #2

Gäster

Kul med en akvariesida till!
          Fast en del rubriker i forumet tycker jag är lite konstiga. Ödlor räknar jag t ex inte som sötvattenslevande djur. Är det inte salamandrar du menar? Och så är levandefödare den enda fiskgruppen som har fått en egen avdelning. Varför inte avdelningar för ciklider, malar, labyrintfiskar o s v? Men annars verkar det riktigt trevligt. Jag har åtta akvarier. Killis är mina favoriter, men jag har också en del levandefödare. Bl a massor av vildguppy.

Olle

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 14-04-2009, 17:13
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 23 015
          Medlem nr: 6 358

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-04-2009, 10:46) *
          Bl a massor av vildguppy.

du har inte några vildguppy till salu?

hittar inte några här, och skulle helst vilja ha ''riktiga'' vildguppy. hade sådana innan för ett tag sen. och skulle vilja ha dom igen. är lite trött på vanliga guppy. skcika ett pm om du vill.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 14-04-2009, 20:48
          Länk hit: #4

Gäster

Du får gärna köpa några vildguppy så småningom. Eller byta mot Betta edithae om du har fått yngel av dem. Jag har inte så många stora guppy nu, men en väldig massa yngel. Kommer du på trädgårdsfesten i Kungälv 9/5 eller odlaklubbens marknad i Surte 16/5? I så fall tar jag gärna med mig några guppy åt dig då.

Olle

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 14-04-2009, 21:21
          Länk hit: #5

Medlem

CITAT (Lars-Olof Arvids @ 14-04-2009, 20:48) *
          Du får gärna köpa några vildguppy så småningom. Eller byta mot Betta edithae om du har fått yngel av dem. Jag har inte så många stora guppy nu, men en väldig massa yngel. Kommer du på trädgårdsfesten i Kungälv 9/5 eller odlaklubbens marknad i Surte 16/5? I så fall tar jag gärna med mig några guppy åt dig då.

Olle

beror på om jag har råd att åka någonstans, kan gärna köpa lite yngel om du har över. när jag kan hämta dom blir en annan fråga.

tyvärr klarade mina Betta inte flytten när karet sprack. och har inte köpt några nya än (även om jag kommer köpa nya någon gång). när dom kom i sämre förhållanden och sämre vatten kvalite och inte hade koll på alla små kar så fick jag svamp på honan och hanen hoppade ut (plus flyttade på dom flera gånger, bakgrund plus att karet sprack)

resten av mina kampfiskar dog också ( 1hane och 8honor kom i fel sällskap och blev av med fenorna och bitna på, sedan svamp på det. dom dog snabbt) resten av mina hanar fick också svamp.

men nu är allt under kontroll och nytt kar så allt funkar nu igen.

det jag har yngel på just nu är en massa Molly ( dum som jag var har jag blandat min ena vildform med Orange,Black m.m. dumt gjort av mig). och så Makropod och så Kardinalfisk.

Citera
          Lars-Olof Arvids
          Inlägg 14-04-2009, 21:45
          Länk hit: #6

Gäster

Nej, vilken otur med kampfiskarna! Men vad bra att allt fungerar igen. Fiskarna du har yngel av är jag inte intresserad av nu. Möjligen kunde det vara kul att testa kardinalfisk i dammen till sommaren.

Olle

Citera
          Alexander-VG-zon...
          Inlägg 15-04-2009, 16:24
          Länk hit: #7

Medlem

men jag betalar, skicka ett pm vad du vill ha för dom. behöver inte så många så du behöver inte känna dig tvingad att sälja en massa. kan köpa några som du har över.

jag har inte flyttat över kardinalfisk ynglen än i ett eget kar, så dom går kvar hos föräldrarna så jag vet inte hur många som överlever. men kan se hur det går med dom. dom leker rätt mycket. speciellt om dom får vara ute brukar det komma en hel del. ska ha makropod och kardinalfiskarna ute i sommar ev fler har inte riktigt bestämt mig än.

Redigerat av flaxss: 15-04-2009, 16:24

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 29-07-2025, 21:15

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon