Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930
Ja faktiskt! Hela västra delen av götaland lär ska kunna få stora mängder regn under fredagsdygnet. Så ni har väl förankrat växthusen och gett de nyplanterade växterna livbojar.....
För de som är nyfikna... här är en väldigt bra sida för prognoser. Skriv namnet på er ort i rutan, så kan ni få prognoser från timme för timme, till flerdygnsprognos.
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930
Uppenbarligen.
För övrigt står jag med spett och slägga, för att gräva hål och plantera en massa, när det nu ändå ska komma "lite" regn och hjälpa till med vattningen...
Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513
Men nog är det väl underligt väder. Jag kan inte minnas att vi haft så blåsigt som denna vår. Tiden före midsommar brukar vara nästan vindstilla. De kraftiga vindarna brukar ju komma på hösten.
Den sidan-YR- kollar jag också. Deras rapporter slår nästan aldrig fel.
Medlem
Antal inlägg: 9 435
Medlem nr: 3 363
Ja här efter kusten så skulle vi GÄRNA ha MYCKET MERA regn. Kan ingen söder i från skicka hit lite? Visst har vi fått några droppar det sista dygnet (men det var just inget mer än några droppar )men det är så torrt i markerna så brandrisken är stor. Och plantorna måste man vatnna varje dag så att de inte torkar ihjäl
--------------------
Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album..... Penseé album
Medlem
Antal inlägg: 15 282
Medlem nr: 18
... och enligt en meteorolog i Radio Skaraborg i em så ska det inte komma nåt nämnvärt in över det här området. Lite regn kunde det ju bli, men inte som söderöver tydligen.
--------------------
----<--<-@Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål.@->-->----
Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296
Det har duttat lite regn tidigare så jag blev mycket förvånad när jag grävde bort en rundel av gräsmattan för att plantera Ginnalalönnen jag köpt. Precis snustorrt. Det behövs en riktig rotblöta för att återställa fukten i marken.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Här inne på fastlandet (Svenshögen) är det bara lätt regn än så länge. Men det ser väldigt mörkt ut i väster! För mig får både regn och blåst gärna dra över i morgon, för på lördag hade jag tänkt cykla de tre milen in till Uddevalla, fullastad med växter, och delta i Trädgårdsamatörernas marknad!