Tack för alla goda råd om hur jag ska göra. MEN DET GÅR INTE! jag höll på till klockan tre i natt och hade gett mig fan på att bli av med skiten.
Till slut hamnade på en sida om virus och andra smittsamheter. Där fick jag veta att det finns nått som heter "parasiter". KUL!

Bland de fem värsta var "Hotbar". Man kunde gratis köra en scanning för att kolla om man hade parasiter. Det hade man. Närmare bestämt hade jag 167 st ´items´som var smittade av parasiter - inte bara av Hotbar. Men allt där Hotbar var inblandat var klassat som´severe danger´KUL!
För att bli av med dessa parasiter erbjöds man att köpa nått som hette "Spyhunter". Nu har jag inte några kreditkort, till det är jag alldeles för tankspridd (jag glömmer saker överallt: väskan på biltaket när jag kör bilen, hunden utanför Apoteket, eller så kommer jag ihåg plånboken men glömmer maten i kassan på Konsum

). Alltnog, jag kan inte köpa något program som jag nog skulle behöva, inte via Nätet i alla fall.
Parasiter säljer dina uppgifter till företag, registrerar de sidor du besöker, gör att du får massor med pop-ups, gör att sin dator går mycket långsammare...fan! fan! fan!
Är det nån som vet något alternativ till Spyhunter? Helst gratis