|
tre abonnemang, hur fungera det för er? |
|
|
|
10-08-2009, 10:49
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
Så, efter knappt ett års perfekt börjar det.. Där jag bor har vi kompisar när vi köpt mobiler konstaterat att tre har bäst täckning. Jag kollade i affären, ja, det stämde tre hade bäst teckning. Skaffade mobil och fast abonnemang med tre. Inga próblem. Tills i våras. Vi har alla fått sämre och sämre täckning, det senaste har jag haft endast nödsamtal. Min telefon gick i samma veva sönder så den åkte in på service. Bara det en historia i sig (morr) men nu har jag en ev. fungerande tel igen. Åter till täckningen! Enligt deras karta på internet har vi täckning. Jag lyckades få tillräcklig täckning en dag för att ringa och felanmäla. Efter en del tid fick jag ett röstmeddelande på min mobil(hade ingen täckning när de ringde tillbaka...). Det var hål i täckningen i området jag uppgav, därför kunde jag UPPLEVA det som om samtalen bröts. Såbra då, då kan jag sluta uppleva det så så blir det nog bra. Men summan av kardemumman, de kan inget göra åt det för min avtalsadress är ej här. Saken är den att jag Både på dator och mobil påtalade att det är HÄR det ska fungera. Sedan har jag en annan adress dit räkningen skickas. Ingenstans på deras hemsida läser jag att det är bara på avtalsadressen som han sa det gäller. Nu har ju "alla" här tre så de får felanmäla, men i allafall. Så urusel service eom jag fått av tre trode jag inte var möjlig. Det här är bannemej droppen. Och, VEM behöver en MOBIL som enbart fungerar i huset där man bor?? Iden är väl att man ska ha den på ALLA andra ställen??? Jag har min mobil som enda telefon, så jag är verkligen beroende av den, vilket gör mig ännu tokigare. Nu väntar jag bara på att det mobila bredbandet ska försvinna och samma visa upprepa sig där..
Någon mer som fått försämrat tre mobilnät eller är det vara bara vi i detta hörnet av Sverige?
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
10-08-2009, 11:10
|

Medlem
Antal inlägg: 5 047
Medlem nr: 3 958

|
Detta liknar precis vår situation på landet. Men, vi har inte tre utan Telenor och Clocalnet. Av glocalnet har vi fått bra info - men telenor menade bara att två master (gsm) i Borås var ur funktion på obestämd tid och ytterligare en i Göteborg. Att vi sedan är utanför räckvidden 3.5 mil av dessa master visste hon tydligen inte på Telenor när hon fick min adress.
Tur att jag har lite bråttom (får gäster om en kvart) annars skulle jag skriva en lååååång historia.
--------------------
Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...
|
|
|
|
takstigen
|
10-08-2009, 11:59
|
Gäster

|
Telia är bäst!!!!!!!!!!!
|
|
|
|
|
10-08-2009, 12:13
|
Medlem
Antal inlägg: 12 573
Medlem nr: 2 930

|
JAg har i o för sig TElias abonemang, men just i våra trakter är det stora problem med 3G-nätet har jag fått veta. Den ena masten efter den andra har tydligen drabbats av alla åskväder som passerat under Juli, och då är det ju klart att det även påverkar 3:s täckning. Men att det har varit dåligt sen i våras, har jag svårt att begripa.
|
|
|
|
|
10-08-2009, 12:28
|

Medlem
Antal inlägg: 10 733
Medlem nr: 2 529

|
CITAT (takstigen @ 10-08-2009, 12:59)  Telia är bäst!!!!!!!!!!! Nja, sanningen är här att TELIA knappt hade täckning på det mobila internet iallafall. Men när det här är slut kommer jag byta till mobilt telia om möjligt på mobilen. Ja Maria, det kan så vara, men det har sakta gått nerför en period nu, men i början reagerade ingen av oss för tillfälliga problem kan ju hända. Nu är täckningen obefintlig, tråkigt för de av oss som bara har mobila abonnemang, de andra har ju fasta telefonen att lita till. Jag har Comviq kontant på en gammal telefon som jag har i reserv.
--------------------
Killerq Mini Wrigg.jpg
|
|
|
|
|
12-08-2009, 21:25
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (takstigen @ 10-08-2009, 12:59)  Telia är bäst!!!!!!!!!!! Nej. Just här till exempel, mitt i Skåne, är det ingen täckning alls på telias mobilnät. Tre har jag ingen erfarenhet av mer än att en besökare hade det en gång och då var det bra täckning, säkert tre prickar. Har tele2 mobilt bredband, den täckningen är sådär. Glocalnet och telenor funkar också hyfsat.  till Wilmer, har ingen hjälp att komma med men förstår precis hur förbannad man blir. Ge dig inte, så kan de väl inte behandla dig!! "Du kan uppleva det som...", är de inte kloka eller?!
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
Meriona
|
12-08-2009, 21:30
|
Gäster

|
CITAT (Myosotis @ 12-08-2009, 22:25)  Nej. Just här till exempel, mitt i Skåne, är det ingen täckning alls på telias mobilnät. Tre har jag ingen erfarenhet av mer än att en besökare hade det en gång och då var det bra täckning, säkert tre prickar. Har tele2 mobilt bredband, den täckningen är sådär. Glocalnet och telenor funkar också hyfsat.  till Wilmer, har ingen hjälp att komma med men förstår precis hur förbannad man blir. Ge dig inte, så kan de väl inte behandla dig!! "Du kan uppleva det som...", är de inte kloka eller?!  Wilmer är för snäll, det är nog det som är problemet, jag hade DÖDAT dem! Vi har jämfört abbonemang i skärgården runt VÄnern nu i sommar, och haft med oss Tele2, Telenor och Telia-mobiler. Och Tele2 är klart sämst, därefter kommer Telenor och Telia är bäst. Men det varierar såklart över landet, man får väl kolla hur det är där man oftast vistas. Att det tydligen ändrar sig som i Wilmers fall, är ju svårt att skydda sig emot, det är ju rent jäkla bedrövligt, för oftast binder man ju sig för ett antal månader.... USCH och SKIT för ALLA mobilleverantörer som inte står för sitt ord!
|
|
|
|
Meriona
|
12-08-2009, 21:40
|
Gäster

|
Bläääää! Allmäna Reklamationsnämnden tycker jag ska få ett klagomål!
|
|
|
|
|
20-09-2009, 07:42
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Guuud vad irriterande - hoppas det löser sig!
Bra att du gått ihop med några andra!
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
20-09-2009, 09:22
|

Medlem
Antal inlägg: 895
Medlem nr: 14 105

|
Mobilitet och trådlöst.... myass!
Min erfarenhet är att om man oavsett operatör skall få en telefon till att fungera så bra som möjligt gäller det att stänga av 3G funktionerna - om man inte vill ha telefonen sittande i en laddare stup i kvarten.
Problemet är då att det begränsar urvalet av operatörer högst avsevärt - GSM nätet är det nog telia som har bäst täckning på.
Jobbmobil har jag telenor - som är fullständigt värdelöst om man inte står still när man pratar i telefon - då funkar det rätt ok mobilt internet - 3 - men då spelar ju batteritiden ingen roll, datorn förser det med ström, funkar faktiskt riktigt bra, men långsamt privat mobil - telia med 3G nätet avstängt = helt OK för mig, visst finns det en och annan fläck med dålig mottagning men...
Slutsats: Att säga upp telejacket, så att de har en chans att riva ner det trådbundna nätet.... ojoj vilket misstag, skanova vill inget hellre än att slippa underhålla kopparnätet på andsbyggden, men man lär aldrig kunna ångra sig, har man en gång blivit av med tråden kommer det att vara svindyrt att få tillbaka den!
Fram för fibernät till ALLA hus (puh.... minst lika svindyrt...)
--------------------
|
|
|
|
|
20-09-2009, 10:47
|

Medlem
Antal inlägg: 3 562
Medlem nr: 11 124

|
Jag har alltid varit skeptisk till trådlöst och hellre velat ha ADSL-bredband - vilket jag är mycket nöjd med. Men tyvärr har inte alla den möjligheten verkar det som
--------------------
MVH Mimmi zon 2-3
|
|
|
|
|
20-09-2009, 12:59
|

Medlem
Antal inlägg: 8 486
Medlem nr: 9 409

|
CITAT (takstigen @ 10-08-2009, 12:59)  Telia är bäst!!!!!!!!!!! ja telia är bäst - på att överfakturera!!!
--------------------
Zon 1 Simrishamn
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|