jag hade väl på känn att jag inte är ensam
jag är väl något av en "yrkesarbetslös" jag har jobbat på en massa olika ställen under åren, men har inte klarat av flera av dem pga. hälsan. sen har det ju varit konjunkturer, eller andra missförhållanden....

.
Jag har gjort det till ett "halvtidsarbete" att söka arbete (för dyrt med "heltid"

), jag brukar besöka olika (läs alla) firmor, presentera mej och tala om att jag söker jobb, om det sen visar sej behöva bokas en tid gör jag det på ort och ställe. sen går jag tillbaka eller ringer om ca. en månad för att "kort" höra om det dykt upp något, och igen efter ca 2 mån, på så sätt fastnar man i sinnet hos den som besätter arbetsplatserna. (till sist kan det bli en anställning bara för att de ska slippa telefonsamtalen

) har ännu inte varit arbetslös längre än ca. 3 månader i stöten. och det är ju överkomligt. Det viktigaste av allt är nog att inte sätta sej ner och vänta på något, utan att vara aktiv. Det är bäst för självkänslan har jag märkt. framförallt tänk positivt

besök biblioteket och läs boken som du alltid velat läsa, förkovra dej med kurser som kan ge dej bättre utgångsläge på arbetsmarknaden osv (nej jag jobbar inte på arbetsförnedringen

) men jag sökte jobb också där...

men hör och häpna jag hade inte rätt utbildning
kämpa på de lönar sej.
och ni som har jobb, tipsa oss om eventuella dolda jobb. de räcker ju egentligen med en www. adress