Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Har ni beställt härifrån?
          Greta i Österbot...
          Inlägg 30-08-2009, 06:37
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 12 848

Hittade flera intressanta rosor hos den här leverantören.Det bli förstås att kolla zoner men eftersom jag redan har flera rosor som inte ska klara sej här men ändå verkar göra det och blommar helt underbart skulle jag gärna försöka beställa härifrån såvida deras rosor är friska och välväxta.Är det någon som känner till denna firma?
          www.roseraie-fabien-ducher.com

Citera
          Christina i Taxi...
          Inlägg 30-08-2009, 09:46
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 894
          Medlem nr: 3 702

Nej, jag känner inte till firman, men jag skulle inte tveka en sekund att beställa om de hade nåt som jag absolut vill ha.
          Jag har handlat från många ställen ute i Europa och hittills aldrig blivit besviken!
          Vet inte vad det tyder på......har jag inga krav?! ohmy.gif smile.gif
          Jodå, det har jag!
          Två ggr har jag reklamerat rosor. Det har gällt en (1) ros av många fler, båda gångerna.
          Aldrig har det varit några problem att få ny ros!
          Just nu väntar jag ersättningsleverans av två variegerade schersminbuskar som jag beställt från Holland. Jag fick vanliga schersminer, påtalade det + foto, svar med vändande post = "vi skickar nya i september".

Jag tycker du ska beställa om du inte får tag på rosorna på plantskola!
          Berätta gärna om dina erfarenheter sen.

--------------------
          När tillgången på ord är större än efterfrågan är det dags att vara tyst!
          MIN HEMSIDA - VÄLKOMMEN!

Citera
          susehn
          Inlägg 30-08-2009, 20:36
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 198
          Medlem nr: 14 719

Hej Greta!
          Jag har inte heller beställt just därifrån, men i våras hade jag in beställningar från två andra tyska firmor och blev nöjd med deras leverans, förutom på två punkter: för leverans till Finland debiteras 25-27€ och från en firma beställde jag Souvenir de Doctor Jamain och den blommar just nu vackert kritvitt.....!

Var i Ö-botten håller du hus, zon 3 eller 4? Och vilka rosor drömmer du om att beställa därifrån?

Citera
          Greta i Österbot...
          Inlägg 31-08-2009, 17:33
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 74
          Medlem nr: 12 848

Jag har zon 3 (finska) och det har sina begränsningar.Nu är jag en obotlig optimist och gillar att pröva nya växter.Ibland lyckas det och ibland går det rakt åt skogen,som tex persikor på friland!
          Det jag helst skulle beställa härifrån är Marie Dermar,Yolanda d'Argon,Duc de Guiche,Rosa Damascena 4 saisons,Pink Cloud och Arkansana.
          Tittade på dina uppgifter och såg var du bor.Kommer du på plantbytardag på torsdag?

Citera
          susehn
          Inlägg 31-08-2009, 21:31
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 198
          Medlem nr: 14 719

OOOOOOooooååååhhå!
          Det var värst vad du är vågad! Ingen av de där är väl ens påtänkta i vår zon....hade inte ens hört talas om några av dem! Men jag håller med, friskt vågat är mycket vunnet! Lite spill får man ju räkna med, men det gäller väl alltid i en trädgård, eller hur? Det där med persikoträdet har jag tänkt pröva, men jag kan ju skippa det nu när du har prövat, det tackar jag och min plånbok för!

Det är klart att jag ska på plantbytar om det inte inträffar nån större katastrof! Borde jag känna dej?

Citera
          oliv
          Inlägg 01-09-2009, 08:16
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 738
          Medlem nr: 4 607

Många av dessa rosor finns också på rosenposten i Danmark, en välbeprövad firma här på forumet (själv har jag alltid beställt från Cedergrens i Råå). Rosenposten har ett stort sortiment och anger även svenska zoner. tummenupp.gif

--------------------
          ~ zon 1 ~

Citera
          Stiffe
          Inlägg 04-09-2009, 23:59
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 710
          Medlem nr: 13 877

Duc de Guiche och Yolande de Aragon kan jag rekommendera. Härliga rosor. tummenupp.gif Duc de Guiche går till zon 5 el 6 (svenska). Yolande de Aragon till zon 4 (svenska). Yolanden är en riktig doftbomb. biggrin.gif:
          /S

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 20-09-2025, 11:17

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon