CITAT (Eva Swahn @ 26-11-2003, 19:47)
Alltså kan Styrelsen tvinga mig att införskaffa vitvaror av samma slag/storlek som lgh hade när den byggdes, den dag jag flyttar.
Samtidigt vet jag att många har kastat ut sina badkar - det är väl också att ändra standarden?
Jag har bott i Brf.lgh och inte har styrelsen brytt sig om jag bytt vitvaror el. plockat bort badkaret.
Den diskussionen och ev. prisnedsättning - höjning fick jag ta med ev. köpare den dagen jag ville sälja lgh.
Dotter & svärson har nyligt köpt Brf-Lgh. Där var dörr & karm borttaget till både kök och V-rum och valv byggt istället. Badkar bortplockat och badrum anpassat till dusch.
Dessa "ombyggnationer" hade Brf inte "lagt sig i" Det var ägaren (säljaren) som fick ta ev. lägre pris pga ändringarna.
Inte kan det väl vara sååå illa ställt att du som ägare till Brf-hus måste fråga styrelsen om lov för att göra huset till "ditt hem" ... "Boa in det"
Om så är fallet skulle åtminstone jag fly fältet och söka mig en bostad i "humanare" kvarter.
Vad är det för vits att bo och betala där man är ständigt övervakad?
Så skulle jag aldrig orka bo.
Till och med i min nuvarande Hyresrätt har jag haft möjlighet att göra förändringar som gjort lgh till "mitt hem" Jag skulle inte kunna tänka mig att bo så sterilt som det ju blir om man i varje fråga måste ha styrelsens ( i mitt fall hyresvärdens)godkännande.
Hoppas verkligen att du får "bygga ditt bo" utan inblandning. Lycka till!