Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Såg Flickan som lekte med elden igår, Vet inte om jag är så förtjust
          LasseB
          Inlägg 10-11-2009, 06:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 513
          Medlem nr: 12 065

i den där triologin längre
          I alla fall inte filmerna.
          Skulle jag beskriva filmen kort kort för en allien skulle det bli, En kedjerökande våldsfixerad brud som utan glädje nitar flertalet män som kommer i hennes väg, vilket i och för sig är lite begripligt med tanke på hennes bakgrund.

Citera
          KURT
          Inlägg 10-11-2009, 06:37
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 440
          Medlem nr: 34

Är det innehållet du har synpunkter på, så har ju inte filmmakarna kunnat göra så mycket åt det! Däremot är den ju inte helt lyckad som långfilm, men det beror ju på att den är inspelad som en TV-serie åt SVT, och sedan snabbt nedklippt till långfilm, eftersom del 1 gick så otroligt bra på biograferna.

Citera
          LasseB
          Inlägg 10-11-2009, 06:47
          Länk hit: #3

Medlem

Har läst första delen, och sett filmen. Har hört andra och tredje delen å inte tycker jag att filmmakarna är så himmla trogna böckerna. OK böcker innehåller ALLTID mycket mer än en film men jag tycker man har filtrerat bort allt utom våld och att fröken Salander röker. Men man måste kanske röka för att framstå som provoserande idag.
          Tänk att man i Indien har en lag som förbjuder rökande skådespelare i spelfilmer.

Citera
          anki/ronninge
          Inlägg 10-11-2009, 07:13
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 359
          Medlem nr: 26 195

har läst alla tre böckerna och gillat dom.
          vist hon framställs som en väldigt intelligent och ibland nästan overkligt smart person.

synd att hennes tankar som rör känslor inte kommer fram i filmerna, för jag uppfattar att hon blir en aning kär i mIkael och att det inte endast rör sig om behov.

böckerna är ju klart mer detaljerade förstås och den andre filmen var en klar besvikelse för mig.

den hoppade över fler viktiga avsnitt , som var viktiga för handlingen.
          blev rörig och ointressant!

Citera
          LasseB
          Inlägg 10-11-2009, 08:07
          Länk hit: #5

Medlem

Där slog du huvudet på spiken Jag saknade den inre monologen och då blev det bara våld och cigaretter kvar tyckte jag trist
          Jag känner igen de flesta miljöer (alla i Stockholm bor ju i nästan i kvarteren) men i någon scen gick Blomkvist och en till i en handelsträdgård, fanns ett växthus? i form av en iglo eller kupol någon som vet var den finns i verkliga livet

Citera
          anki/ronninge
          Inlägg 10-11-2009, 08:18
          Länk hit: #6

Medlem

CITAT (LasseB @ 10-11-2009, 08:07) *
          Där slog du huvudet på spiken Jag saknade den inre monologen och då blev det bara våld och cigaretter kvar tyckte jag trist
          Jag känner igen de flesta miljöer (alla i Stockholm bor ju i nästan i kvarteren) men i någon scen gick Blomkvist och en till i en handelsträdgård, fanns ett växthus? i form av en iglo eller kupol någon som vet var den finns i verkliga livet

kuolen som du såg , tror jag med säkerhet är viktoria huset/kupolen i bergianska trädgården

http://www.bergianska.se/index_omtradgarden.php
          kolla så får du se..
          vad tror du?

Citera
          Eva i Höga
          Inlägg 10-11-2009, 08:25
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 3 454
          Medlem nr: 7 932

Vi ska se filmen på söndag men nu när jag läst inläggen här känns det inte lika spännande. Hoppas jag tycker något annat!

--------------------
          Eva

En som inte gör dumheter som ung,
          gör det som gammal!

Citera
          anki/ronninge
          Inlägg 10-11-2009, 08:27
          Länk hit: #8

Medlem

CITAT (Eva i Höga @ 10-11-2009, 08:25) *
          Vi ska se filmen på söndag men nu när jag läst inläggen här känns det inte lika spännande. Hoppas jag tycker något annat!

bättre att du bildar dig en egen uppfattning,
          jag bygger ju mina tankar genom att ha läst böckerna
          och filmer är ju förkortade wink.gif

gå och se filmen du smile.gif

Citera
          Anma
          Inlägg 10-11-2009, 08:29
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Är jag den enda som tycker att både filmen och boken är jättebra? Lisbet är kedjerökare, likväl i boken som i filmen. Inte får man veta hennes känslor i boken heller, hon är mer mänsklig i filmen faktiskt. Tycker jag. Att allt inte finns med i filmen säger sig självt, annars skulle filmen bli 15 timmar lång.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 10-11-2009, 09:44
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Lisbeth Salander gestaltas helt fantastiskt, tycker jag. Annars är det väl inget särskilt.

Redigerat av Aqvakul: 10-11-2009, 11:47

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Nauti
          Inlägg 10-11-2009, 09:47
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 2 276
          Medlem nr: 16 626

Böckerna är fantastiska. Efter att ha sett den första filmen på bio bestämde jag mig för att inte se någon mer tongue.gif Det känns knappt som att filmerna är baserade på böckerna. Extremt stor skillnad, t.o.m. på personligheterna hos karaktärerna och det finns massor av grejor som t.o.m. säger emot böckerna sad.gif Dåligt när man skall filmatisera böcker om man inte ens kan hålla sig någorlunda till innehållet.

--------------------
          Earthlings - En dokumentär om människans syn på djur och hur hon behandlar djur. Med användning av dolda kameror får man se hur djur behandlas i kött-, klädes-, husdjurs-, nöjes- och forskningsindustrin.

Citera
          LasseB
          Inlägg 10-11-2009, 10:15
          Länk hit: #12

Medlem

Har inte förvana att säga emot någon här på Odla men nu håller jag inte med dig Anma tycker nog att det var en hel del tankar och därmed känslor som kom fram i boken, har jag läst boken så slarvigt.

Självklart får var och en göra sig egen bild av böckerna som filmerna gå ni och se den vi ser ju garanterat med andra ögon än jag.

Citera
          Anma
          Inlägg 10-11-2009, 10:21
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (LasseB @ 10-11-2009, 10:15) *
          Har inte förvana att säga emot någon här på Odla men nu håller jag inte med dig Anma tycker nog att det var en hel del tankar och därmed känslor som kom fram i boken, har jag läst boken så slarvigt.

Självklart får var och en göra sig egen bild av böckerna som filmerna gå ni och se den vi ser ju garanterat med andra ögon än jag.

Jag lovar, du får tycka annorlunda än jag... giggle.gif
          Dessutom läste jag boken när den kom ut så det var ju en massa tid emellan till jag såg filmen, så minnet kan ha spelat mig en spratt. Men det är jag bara glad för i såfall för det har ju bidragit till att jag inte är besviken på filmerna.

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 26-07-2025, 22:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon