CITAT (KURT @ 11-12-2009, 06:01)

Man kan ju också fråga sig hur mycket av den mat som vi köper i affären som har varit i kontakt med olika gnagare, både i affären och underlagring och transport!
Ja det har jag också funderat på. Jag köper ofta ekologiska produkter från småproducenter i andra länder och man har ju ingen aning om hur det förvarats i samband med skörd.
När det gäller mat så kanske det är farligare med alla kemiska ämnen som hamnar i den. Det skulle jag kunna starta en egen tråd om. Börjar vi diskutera det här så tar det överhanden.
När det gäller möss så var det ju vanligt att de kom inomhus förr i tiden. Tror inte att folk slängde maten för hundra år sedan om de hittade muslort i skafferiet. Därmed inte sagt att jag tycker det är trevligt.
Jag hörde för ett tag sedan att varje gång det kommer ner olämpliga mikroorganismer i tarmen så förökar sig de goda bakterierna lite extra. Jag känner en kille som är otroligt nog med mathygienen och han blir mycket oftare sjuk av dålig mat än vi andra.
Åker vi utomlands så kan vi bli sjuka av mat som lokalbefolkningen inte har några problem med.
I skogen plockar vi blåbär direkt från riset men i Tyskland där de har rävbandmask är det otänkbart. Att vi skall få hit den är jag verkligen orolig för.
Ja detta är lite resonemang men säker är jag inte.
Redigerat av Christa: 11-12-2009, 10:05