Jag har varit precis som du och är fortfarande liite sån, men det börjar gå över.
Efter att vi i år har ägnat hela semestern + mer än så till att rensa min mammas lägenhet så har jag fått mig en rejäl tankeställare.
Den här rensningen var mycket påfrestande psykiskt och fysiskt + att jag och min syster sagt upp kontakten.
Jag har också gjort mig av med min kombibil för jag har blivit "allergisk" av allt bärande och stuvande in och ut ur bilen. Numera har jag en bil som jag bara ska frakta omkring mig själv i.
Jag vill absolut inte att mina barn någon gång ska hamna i en liknande situation.
För tillfället är mitt garage fullt från golv till tak med mammas prylar, men de ska bort.
Jag tar lite i taget och ger bort till Läkarmissionen och Erikshjälpen.
Tänkte också leta upp någon loppis som säljer på kommission (heter det väl?)
Lite grejor kommer jag ha kvar att sälja på Loppis/Tradera då jag får ett ryck att sälja några saker då å då.
För att det inte ska bli för ansträngande har jag max fem auktioner i veckan, det har jag tid att packa och skicka.
Jag har ett speciellt konto där pengarna går in. Det finns alltid hål att stoppa dom i sen, då jag bl a har en dotter som studerar och som behöver en x-tra slant ibland.
Känner jag för att köpa något till mig själv så svider det inte lika mycket heller om jag tar av dom pengarna.