Jag har två varianter: ett kartotek och just nu en pärm med fotofickor.
Här är kartoteket:
IMG_2734.JPG ( 169.15k )
Antal nedladdningar: 89Där har jag alla köpta fröer och jag har gjort register av mjölkkartong som jag klätt med blompapper och sedan skrivit på. Det är sorterat på Grönsaker och Blommor, när på året de ska sås och sedan i bokstavsordning.
Här är pärmen som jag fixade till igår, faktiskt:
IMG_2739.JPG ( 107.78k )
Antal nedladdningar: 73Närbild:
IMG_2742.JPG ( 104.55k )
Antal nedladdningar: 67Där har jag alla egna fröer och fröer från frökedjor osv.
Har försökt att dela upp dem på blommor, buskar, gräs, grönsaker och sedan åter när på året de ska sås.
Jag köpte fotofickor med plats för fyra på varje sida och så satte jag en bit papper i varje för att det ska bli lättare att se fröna på andra sidan.
Vill man kan man ju även sortera köpefröer i dessa fotofickor, det är perfekt för då är det bara att vända på bladet så kan man läsa när var och hur de ska sås!
Varför jag delat upp dem när på året de ska sås är för att då vet jag att den här bunten är det dags för nu... Tidigare missade jag ALLTID något kuvert för att jag missat - helt plötsligt är det juni och det skulle ha förkultiverats i februari, liksom, och så blir jag sur!