CITAT (lavendel @ 11-12-2003, 15:52)
Lyckades tydligen inte fixa nån sån där citatruta

....men vad jag ville säga var att ...ska det verkligen behövas nån som kontrollerar vuxna människor......kan man inte förstå det ändå....att det är en vettig grej att ta på sej bältet?????
Lavendel
jag är ju en vuxen människa
iallafall på ut sidan o jag lyckades inte förmå mej till o ha bälte på mej i taxin som chaufför alltså förrän dom kom me lagen om att vi måste
det tog flera år i den privata bilen innan jag satte på mej bältet där o då bara för att de e lag på det
o jag åker fortfarande omkring utan bälte då jag ska hålla mej till småvägarna runtikring här(grusvägar m lite trafik)
AJJJ slå mej inte
jag vet
jag vet att jag e dum o oansvarig men det sitter så himla djupt
FÖRR då va inget farligt man kunde röka o man körde bil på sommardäck året runt o man böt då corden kom fram ,,,de va före bilbesiktningen
o säkerhetsbälten de fanns knapppt ,de behövdes inte hjälm när man cycklade o inte flytväst i båten o man kunde äta smör o dricka kaffe o herrejösse va de va bra då på den tiden då INGET va farligt
Kommer ni ihåg
ungarna slängde man bara in i bilen o dom kräla runt överallt de va inte heller farligt
ja jag säger då de ,ganska mysigt att ha varit me
nå jag tror att man måste ha lagar för folks eget bästa för annars så skulle inte speciellt många sätta på bältet
e jag rädd