CITAT (KRT @ 27-05-2010, 13:53)

Jag brukar ALDRIG titta på varken svenska uttagningar, semifinaler eller ens finalen, utan nöjer mig med att lyssna på vinnaren när den är utsedd..... Men i tisdags hamnade vi av en slump farmför semifinalen och fastnade totalt!!! Det var greklands låt och maken och jag vek oss dubbla av skratt.... Raddan som kom efteråt var inte heller helt fel ur komisk synpunkt, var det inte poledancing på rapparen Billy, var det fruktansvärt dålig playback eller maskeradkostymer som kunde roa - har sällan skrattat så mycket på så kort tid

. Vi undrade mycket var dragspelet och folkdräkterna kom in, men blev knappast förvånade när vi upptäckte det
Å andra sidan är det fullkomligt horriblet att/om detta är det BÄSTA länderna kan åstadkomma i musikväg.......
Hej KRT,
håller med dig ...

Vad är det för skit de släpper ut? Kan de inte begripa att det finns olika kulturer mellan europa och de fån öst-hållet. Varför inte separera till 2 olika finalgrupper?
Jag brukar inte vara så intresserad av det, men min make jobbade innom musikbransen, så man sk. hänger med. Han känner alla innom detta, även att han och kompissarna beslöt att hoppa av några år sedan och de är inte ens i pensionsålder. jag kommer den kvällen när Bert fr. Skara ringde hem och man hade följt hans oro för operation när det upptäcktes, men det stannade innom "gänget". Han slöpte ut den på sin operationsdag, det var detta han ville att vi vet.
Har man umgåtts i dessa kretsar över 25 år så tycker man synd om att den riktiga musiken försvinner.
Detta har varit en del av mitt privata liv med allt som det innefattade. Skönt att endast tänka på sina ynka planteringar och segelbåten. OK, det var vad jag ville lägga till detta debatt. .....

fr. Tottes matte