Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Antikvariet för böcker om teknik, Sorterar upp pappas boksamling
          Christa
          Inlägg 24-02-2010, 13:41
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

Skall försöka avyttra de böcker som jag inte vill ha själv. Bland pappas böcker finns t ex:

Textilkemi och textilfibrer

Statistik

Företagsekonomi

Fotoböcker på tyska

Äldre databöcker (lite roligt att läsa databöcker från 60 och 70-talet)

Matematik

Kemi

Maskinteknisk handbok

Musik

Känner ni till några antikvariat som är inriktade på dessa typer av böcker?

Citera
          Motti
          Inlägg 24-02-2010, 15:34
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Vet att teknik böcker är eftertraktade hos Bokantikvariat, skeppsböcker också,men "Bra böcker" dom är värdelösa man får inget för dom,men special böcker köper nog de flesta antikvariat.Ring runt och hör efter.

Citera
          Piccante
          Inlägg 24-02-2010, 16:21
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Man får lite hum om vad folk är beredda att betala för böcker om man kollar bland annonserna på tradera. Sen kan man jämföra om ett antikvariat ger mer eller om det ligger runt samma pris.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Christa
          Inlägg 24-02-2010, 21:31
          Länk hit: #4

Medlem

Jag brukar kolla priser på Bokbörsen. Där finns ofta flera olika säljare på varje titel men när det gäller de här lite speciella böckerna så har jag inte hittat någon.

Citera
          Platinum
          Inlägg 25-02-2010, 06:48
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 2 212
          Medlem nr: 16 777

Jag känner inte till något antikvariat som är nischat på det viset.

Du kan alltid gå in och söka på http://www.antikvariat.net så ser du ju om titlarna finns registrerade där och även få en riktlinje om vad de olika böckerna kan tänkas ha för andrahandsvärde.

--------------------
          Ooops!

Fotobloggar och Makrofotobloggar gör jag när jag inte gör annat. Titta in om du har lust.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-02-2010, 07:50
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Det enda jag vet är att gamla böcker betalas det oftast inget eller väldigt lite för om antikvariaten ens vill ta emot dem. Mitt tips är att du ringer runt och frågar om det finns något intresse.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Christa
          Inlägg 25-02-2010, 09:19
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 25-02-2010, 07:50) *
          Det enda jag vet är att gamla böcker betalas det oftast inget eller väldigt lite för om antikvariaten ens vill ta emot dem. Mitt tips är att du ringer runt och frågar om det finns något intresse.

Generellt sett brukar antikvariaten vara intresserade av fackböcker men inte av romaner.

Motti nämnde ju det också. Om de är intresserade av så gamla böcker återstår dock att se.

För fyra år sedan sa en tjej att hennes syster som gick på textilinstitutet hade sökt med ljus och lykta efter sådana böcker och inte hittat några. Då var jag dock helt väck efter att ha bränt ut mig på jobbet så jag orkade inte gå igenom böckerna.

Det kan ju hända att Textilinstitutet är intresserade av just de böckerna men vad jag skall begära för dem kan ju vara svårt att veta om det inte finns några ex till salu någon annanstans.

Redigerat av Christa: 25-02-2010, 09:20

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 25-02-2010, 10:14
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Christa @ 25-02-2010, 09:19) *
          Generellt sett brukar antikvariaten vara intresserade av fackböcker men inte av romaner.

Motti nämnde ju det också. Om de är intresserade av så gamla böcker återstår dock att se.

För fyra år sedan sa en tjej att hennes syster som gick på textilinstitutet hade sökt med ljus och lykta efter sådana böcker och inte hittat några. Då var jag dock helt väck efter att ha bränt ut mig på jobbet så jag orkade inte gå igenom böckerna.

Det kan ju hända att Textilinstitutet är intresserade av just de böckerna men vad jag skall begära för dem kan ju vara svårt att veta om det inte finns några ex till salu någon annanstans.

Det var ju just därför jag tipsade dig om att ringa runt. Jag menade böcker generellt, inte romaner. Jag har själv försökt sälja en mängd i mitt tycke intressanta objekt bl.a. en del fackböcker från två dödsbon men nix inget intresse har funnits tyvärr så dom fick belasta välgörenhetskontot.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-07-2025, 05:28

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon