Hujedamej vad alla var allvarliga i den här tråden!

Ann sa ju redan i förutsättningarna att alla krig tog semester den här dagen och att ingen frös eller svalt. Fast trolla ett antal välutrustade sjukhus till u-länderna skulle kanske göra nytta, om de hann behandla folk på en enda dag.
I övrigt fortsätter jag nog hellre på mitt sorglösa spår, det gäller ju bara en dag och då vill det till att leva fullt ut den dagen och inte slösa bort den på gärningar som kanske bara ger surt efter. Tänk bara att försöka ändra på någon människa, så sur den personen skulle bli dagen därpå (när magin tagit slut), det kanske skulle bli ännu värre än innan.
Nej, jag skulle trolla fram sommar och toppenväder, ta mig en flygtur på kvasten och sedan dimpa ner i kökslandet och förhäxa squashfrön att gro, växa och sätta frukt på samma dag! Men eftersom frukterna skulle vara försvunna nästa dag skulle jag låta dem växa sig jättestora och sprängas istället!

Bom-bom! Utom en liten en att steka till lunch. Och jordgubbarna skulle få blomma och mogna på någon timme så att jag fick en hel skål att mumsa i mig (med tanke på att jag bara hade ett par stycken vettiga plantor i fjol finge jag nog föröka dem först, undrar hur den trollformeln lyder?)

Sambon skulle jag sätta på en flygande matta och skicka till Norrland, han är väldigt förtjust i den landsändan. Fast jag fick se till att mattan flög tillbaka innan magin tog slut, det är mest midnattssolen han gillar har jag en känsla av så han får inte bli kvar där så här års.
Från alla jag träffade skulle jag trolla bort alla krämpor, bota cancer skulle väl inte funka men smärtorna kunde alla få slippa för en dag i alla fall. Och så fick de varsin förtrollad jordgubbsplanta dessutom, de som är allergiska får jag väl trolla bort allergin från först.
Oj, vad jag fick upp farten nu, bäst jag bromsar in kvasten lite innan alla tröttnat på mig fullständigt.