Nu blev det livat! Trevligt!

Jag ser många som protesterar men ingen som kan specificera sig lite?
Adri-anne: Varför skulle jag vara en sämre granne än någon annan? Så vitt jag vet har jag aldrig i mitt ännu relativt korta liv aldrig varit i fejd med någon av mina grannar,eller ens varit i närheten av att bli vräkt.
Däremot har vi i Rosengård sett flera hyresgästföreningar desperat försökt bli av med hyresgäster som misshandlar grannar i närliggande områden samt stjäl bilar på parkeringen. Det som är mest tragiskt är att det räcker tydligen inte för en vräkning! Hurvida en vräkning skulle vara möjlig om den boende var av svensk härkomst ska jag låta vara osagt men återkommer gärna med en artikel om detta.
t955i: Det är socialdemokraterna som är den drivande kraften, Billström är bara ett "geni" vars lösning kraftigt går att ifrågasätta. Vilket parti Billsröm tillhör spelar egentligen ingen roll, den negativa inverkan kvarstår.
Ralf: Kan du vara så vänlig och specificera dom ev felaktigheterna? Du kan inte bara slänga ur dig en så kraftig kritik utan att ha något konkret att komma med. "Stilen" handlar om att kritisera argumenten och inte personligheten bakom, undvik att dra slutsatser om vem jag är och vad jag har för åsikter. Koncentrera dig på dom argument jag framfört!
Jag har inte citerat Billström med ordet invandrare utan med invånare! Han må ha flera andra "geniala" anledningar men han har inte förklarat varför en invandrad polisman skulle vara bättre än en svensk. Jag har svårt att se att Polisen har tillräkligt bra ekonomi för att göra förändringar enbart för förändringarnas skull. Meningen med förändringar måste väl vara att öka kvaliteten på polisarbetet? Att malmö har så stor arbetslöshet samt är en av dom mest brottsdrabbade städerna kommer sig ju i denna flat het, man sänker kraven gång på gång och vad får man för samhälle?
Veganvarg: Rasistiska? Hur kommer det sig att varje gång någon lägger fram ett argument som talar emot invandrare är denne rasist? Du har just ovetandes tagit upp själva grundproblemet som håller på att tvinga denna nation ned på knä, med ordet rasist i höggsta hugg försöker man tystna ned männsikor. Vad hände med yttrandefriheten? Är det inte väldigt egendomligt att så väldigt få öppet vågar diskutera någon som påverkar vårat samhälle så enormt mycket? Kostnader, brottslighet och andra negativa effekter det är banne mig allas våran SKYLDIGHET att ifrågasätta! Jag får be dig att leta felaktigheter i mina argument istället för att försöka smita undan som en fegis med ordet "rasist" ekandes i vinternatten.
Eva Swahn: Jag önskar din dotter lycka till i sina studier! Sverige behöver sannerligen fler poliser. (Varför är väl ganska uppenbart) Man kan ju alltid hoppas att hon får möjligheten att studera i just Rosengård, Rosengård med sin underbara infrastruktur och berikande mångkultur tenderar att ta mkt väl hand om unga kvinnor...För att inte tala om utelivet som ska vara något alldels utöver det vanliga! Svarttaxi lär väl inte heller bli något problem.. Lycka till!