Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

Skriv svarNytt inlägg
          > Spelarm = musarm ?
          Eva i Skåne
          Inlägg 04-01-2004, 20:04
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Det började med att kasta tomtar, sen var det kor och snöbollar på pingviner. Det senaste spelen för mig är Bitch och Zoo-keeper. Bara en gång till, bara en gång till, det går nog bättre nästa gång, en gång till bara ........ och så har jag plötsligt glömt gå och lägga mig och har suttit kvar i timmar unsure.gif
          Känner ni igen er?
          Det är nog tur att vardagen snart är här igen och långledigheten slut på onsdag annars tror jag det slutar med musarm smile.gif biggrin.gif tongue.gif laugh.gif rolleyes.gif wub.gif

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 04-01-2004, 20:09
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 070
          Medlem nr: 21

Jag var dum nog att ge mig själv Backpacker 3 i julklapp. Inte heller så bra för armen (och den var inge vidare innan). rolleyes.gif Tur man ska tillbaka till jobbet snart för där har jag hjälpmedlet Mousetrapper så jag slipper slita på armen så mycket. Och slipper spelet. tongue.gif

Citera
          renate
          Inlägg 04-01-2004, 20:25
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 5 656
          Medlem nr: 834

Backpacker 3 har jag med vi spelade tills jag nästan somnade framför datorn,men nu har jag latit bli att spela började jobbar i går.Onsdag är det vardag på allvar igen,skönt faktiskt. tongue.gif wub.gif blink.gif wacko.gif

--------------------
          MVH Renate zon 4

Citera
          Berith
          Inlägg 05-01-2004, 16:52
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

CITAT (Eva i Skåne @ 04-01-2004, 20:04)
          Bara en gång till, bara en gång till, det går nog bättre nästa gång, en gång till bara ........

Befinner mej också i det stadiet. blink.gif Det är så lätt att ta en paus i det man egentligen skulle hålla på med för att i stället försöka slå sitt eget rekord. Blir mest Bitch och Zookeeper - kossorna får vänta till det blir barmark igen och nu är det ju inte säsong för tomtar längre.

sleep.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Almdalen
          Inlägg 05-01-2004, 20:36
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 766
          Medlem nr: 108

Det är inte konstigt att ni blir "bitna" se på våra ungdomar som de spelar. Hur många gånger har inte vi sagt till dem att sluta, men lyder de????
          Det finns nog en sak som ungdomarna är bättre på än vi"gamlingar" de lär sig tidigt att skifta hand när de spelar, och de skaffar användarvänligare möss och tangentbord.

Det är inte alltid den äldste som är visast!!!
          wub.gif

Citera
          kryddan
          Inlägg 05-01-2004, 20:49
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 566
          Medlem nr: 1 716

Jo jag börjar också känna av en ömmande högerarm, men mest svider det i ögonen... Jag har fullständigt snöat in på Bitch. Zookeeper var för stressigt för min smak - som om Bitch vore nyttigt för nerverna blink.gif

--------------------
          zon 1
          Ett steg i taget så är man på väg

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 05-01-2004, 20:51
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

Musmatta med handledsstöd är ett måste om man skall spela Bitch laugh.gif

Citera
          Susanne i Linköp...
          Inlägg 05-01-2004, 22:03
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 1 048
          Medlem nr: 61

Så här ser min pennmus ut, den består av en liten, ca 7 cm lång, mus med ett pennformat handtag som man kör runt den med. Man håller pennhandtaget som en vanlig penna och klickar på den lilla blå knappen på denn svarta delen av pennan eller genom att trycka pennan nedåt. Som handledsstöd har jag en hoprullad handduk, den syns inte på bilden.

--------------------
          Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag.
          Kinesiskt ordspråk

Citera
          Ewa L
          Inlägg 07-01-2004, 07:42
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 2 643
          Medlem nr: 579

CITAT (Monica M zon 4 @ 04-01-2004, 20:09)
          Tur man ska tillbaka till jobbet snart för där har jag hjälpmedlet Mousetrapper så jag slipper slita på armen så mycket.

Vad är en "Mousetrapper"? Kan du ge en kort förklaring?? Eftersom jag sitter fastkedjad vid min dator hela dagarna prövar jag alla hjälpmedel som jag kommer över, men detta säger mig inget.

Däremot har jag också en sådan däringa penna som "Susanne i L-ping" har på sådan bild, men trådlös. Den tycker jag är riktigt jobbig!! Använder den endast vid finpositionering / bildredigering, men tycker anspänningen är bedrövlig.

Mest använder jag en sk "Nomus". Då använder jag automatiskt bägge händerna.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!
          Min "nya" kärlek och sambo: Lucas. Och nu har Lucas fått lillebror: Elton!

Lucas Och här är mattes älskling knappt 6 månader.

Elton, 10 veckor

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 07-01-2004, 08:32
          Länk hit: #10

Medlem

http://www.combidata.net/mustr.htm

Kolla länken ovan! Det är en hjälpanordning som man sätter fast musen i sen styr man med styrpinnen och knapparna. Ibörjan är det lite krångligt att styra pilen men bara efter några timmar han man bra kläm på det. Jag använder i princip inte musen alls längre och jag sitter ofta i photoshop och pillar med detaljer på bilder så det går att få bra precision med styrpinnen eller den digitala plattan.

Jag har en nyare variant av Mousetrapper än den som syns på bilden. Min har en digital platta som jag för fingrarna över för att styra pilen.

Hade för mig att www.Mousetrapper.se borde funka men den sidan finns inte längre. De håller kanske på att göra om sidan?! Jag beställde min Mousetrapper direkt via dom och gick inte via nån återförsäljare. Det blev billigare.

Jag har blivit mycket bättre i armen sen jag började använda plattan och skulle inte vilja vara utan den! smile.gif

Citera
          *Felix matte*
          Inlägg 07-01-2004, 08:35
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 14 005
          Medlem nr: 429

"Armvänligare" och lite hjärngympa på samma gång biggrin.gif

Citera
          Ewa L
          Inlägg 07-01-2004, 09:05
          Länk hit: #12

Medlem

Monica,
          Den är nog mycket snarlik min "nomus" (www.nomus.nu om du vill kolla). Håller med dig att den besparar en hel del obehag.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!

Elton, 10 veckor

Citera
          Monica M zon 4
          Inlägg 07-01-2004, 11:17
          Länk hit: #13

Medlem

Jepp, Ewa L! Den liknar min MouseTrapper. Helt underbart att kunna ha händerna rakt framför kroppen istället för att behöva ha högerhanden en bit bort. Klart det sliter i onödan på kroppen att ha en så obekväm arbetsställning.

Dessutom simmar jag för att hålla axlar och armar i så bra skick som möjligt. smile.gif

Citera
          Sylvia
          Inlägg 07-01-2004, 11:46
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 1 990
          Medlem nr: 24

Jag har också Mousetrapper sedan många år, då jag sedan många år har musarm och förslitning i axeln p g a datajobb. Helt suverän, skulle inte vilja gå tillbaka till en mus.

--------------------
          Sylvia, zon 1

Green fingers are the extensions of a verdant heart. (Russell Page)
          I think that I shall never see A poem lovely as a tree. (Joyce Kilmer)
          There are always flowers for those who want to see them! (Henri Matisse)

Citera
          Ewa L
          Inlägg 07-01-2004, 13:14
          Länk hit: #15

Medlem

Jag simmar också, 1,5 gång i veckan wink.gif unsure.gif
          I genomsnitt alltså. Försöker gå 2 gånger men inte alltid jag hinner (läs lättja). Köper numera årskort så att smålänningen i mig skall se till att jag kommer iväg.

Åååååh, bastu, vad jag längtar. De har haft julstängt. Abstinens.

--------------------
          Bättre sänt än aldrig!

Elton, 10 veckor

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 07:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon