Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

10 sidor V   1 2 3 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Ska radio och TV sända VM trots att inte Sverige deltar?
          Ska radio och TV sända VM trots att inte Sverige deltar?
          Vad tycker du?
          Ja både radio och TV. [ 23 ] ** [38.98%]
          Ja men bara radio. [ 3 ] ** [5.08%]
          Ja men bara TV. [ 1 ] ** [1.69%]
          Nej varken radio eller TV. [ 13 ] ** [22.03%]
          Jag bryr mej inte. [ 19 ] ** [32.20%]
          Kommer du att lyssna på radio och titta på TV?
          Ja jag kommer att lyssna på radio och titta på TV. [ 19 ] ** [32.76%]
          Nej jag kommer inte att varken lyssna på radio eller titta på TV. [ 39 ] ** [67.24%]
          Totalt antal röster: 58
          Gäster kan inte rösta 
          Berith
          Inlägg 11-06-2010, 07:09
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

Nu börjar ju fotbolls-VM idag. Tycker du att det är intressant och spännande trots att inte Sverige deltar? Tycker du att svenska radio och TV ska lägga ner både tid och pengar på det utan vår medverkan? Kan dom inte bara ge resultaten, måste hela matcherna sändas?

Vad tycker du?

Själv väljer jag bort varenda sekund av sändningarna. Hoppas att åtminstone TV varit förutseende och lagt in några spännande och intressanta program för oss som med glädje väljer bort fotbolls-VM. wink.gif

Flervalsmöjlighet!

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-06-2010, 07:38
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jag kan själv räkna upp ett antal idrotter som intresserar mig mer än fotboll. Men fotbollsintresset i Sverige är enormt. Ingen annan idrott kommer idag i närheten. Intresset har framförallt ökat för de stora ligorna i Europa. Många unga svenskar har internationella idoler. Därför kommer intresset för VM att vara på topp, trots att inte Sverige medverkar...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          theseraphim
          Inlägg 11-06-2010, 07:48
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 2 494
          Medlem nr: 14 081

Håller med tidigare skribent, intresset för VM med eller utan är enormt och ska man se på tidigare omgångar då Sverige åkt ur i ett tidigt skede har ju inte tittarsiffrorna sjunkit nämnvärt efter det. Folk vill se topplag som Italien, Spanien, Brasilien osv göra upp och leverera fotboll i absolut toppklass.

Citera
          Berith
          Inlägg 11-06-2010, 08:04
          Länk hit: #4

Medlem

Men hur mäter man det intresset? Antalet som är intresserade eller hur mycket varje person är intresserad? Tio personer tycker fotboll är det mest fantastiska som finns - eller 100 personer som tycker det är helt ok...

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera
          Ralf
          Inlägg 11-06-2010, 08:04
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

CITAT (theseraphim @ 11-06-2010, 08:48) *
          Folk vill se topplag som Italien, Spanien, Brasilien osv göra upp och leverera fotboll i absolut toppklass.

Men Tyskland då? :s

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 11-06-2010, 08:10
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 09:04) *
          Men Tyskland då? :s

En känd definition:

Fotboll är ett spel för 22 spelare och till slut vinner Tyskland..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-06-2010, 08:11
          Länk hit: #7

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Personligen tycker jag dom kunde sända fotbollen på SVT sport, om det nu finns någon sådan kanal, eller i eurosport. Jag blir helt vansinnig när dom plockar bort något av de få program jag vill se för att visa sport ranting.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-06-2010, 08:53
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Jag ska titta och jag skulle bli väldigt ledsen om jag inte kunde se vm, jag har inte råd att ha dyra extrakanaler som visar sport. Det finns ett allmänt intresse och då ska det visas på tv-kanaler som alla kan se. Jag har aldrig lyckats begripa varför alla ska heja på det landet där de råkar vara födda eller där de bor, har så svårt för det här med nationalstolt. Varför skulle Sverige vara bättre än alla andra länder? Varför skulle svensk fotboll vara så intressant? Personligen kommer jag att heja på Sydafrika, man blir glad av att se dem spela. Och tänk så underbart det hade varit om ett afrikanskt lag hade vunnit! Annars gillar jag bl.a. det franska laget. Man behöver inte ha någon anknytning till ett land för att tycka om deras fotbollslag.
          Jag är inte intresserad av något annat på svensk tv då alla natur- och vetenskapsprogram har plockats bort eller blivit totalt innehållslösa. Man får stå ut med att ishockey och friidrott och amerikanska serier sänds för att andra tydligen vill se sånt.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Ralf
          Inlägg 11-06-2010, 09:05
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 539
          Medlem nr: 36

Jag undrar hur detta kommer att sluta. FIFA och Sydafrika har ju redan blivit kritiserade för att dom tex har kört bort lokala gatuförsäljare.
          Här nedan ser vi biljettpriserna
          Bifogad bild

En Sydafrikans Rand är ungfär lika med 1 kr. Vilka Sydafrikaner har råd att gå på dessa matcher??

Vi får hoppas att det inte slutar som med den svenska konserten i Sydafrika då det visst kom 6 personer... Den svenska arrangören tog nämligen "svenskt" pris.

CITAT (Huggorm @ 11-06-2010, 09:11) *
          Personligen tycker jag dom kunde sända fotbollen på SVT sport, om det nu finns någon sådan kanal, eller i eurosport. Jag blir helt vansinnig när dom plockar bort något av de få program jag vill se för att visa sport ranting.gif

det var bland annat därför SVT24 kom till, så att dessa specialsändningar inte skulle tränga ut "vanliga program". Det verkar som om SVT är rädda att folk inte ska hitta till andra kanaler än ettan o tvåan.

--------------------
          Enbart pengar gör ingen lycklig. Man måste också ha aktier, guld och fastigheter.
          Danny Kaye (1913-1987)

Mitt andra liv.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-06-2010, 09:13
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 10:05) *
          ...FIFA och Sydafrika har ju redan blivit kritiserade för att dom tex har kört bort lokala gatuförsäljare...

Ja crying.gif Det är verkligen dåligt thumbdown.gif Varför kan inte de vanliga människorna tjäna lite på vm-et ranting.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 11-06-2010, 09:16
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

Hihi.... vore jag gatuförsäljare skulle jag hyra ut rullstolar..... wink.gif
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 11-06-2010, 09:32
          Länk hit: #12

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Klart det ska sändas . Om vi bara skulle sända program där Sverige på ett eller annat sätt är inblandat skulle det inte bli många av dagens program kvar.

Fast , då kanske vi kunde få se lite mer kvalitetsprogram ? confused.gif

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-06-2010, 10:10
          Länk hit: #13

Moderator

CITAT (Ralf @ 11-06-2010, 10:05) *
          Här nedan ser vi biljettpriserna
          Bifogad bild

En Sydafrikans Rand är ungfär lika med 1 kr. Vilka Sydafrikaner har råd att gå på dessa matcher??

Nelson Mandela har råd, samt hans närmaste stab

Citera
          Berith
          Inlägg 11-06-2010, 10:21
          Länk hit: #14

Medlem

"Det finns ett allmänt intresse och då ska det visas på tv-kanaler som alla kan se." - skrev Myosotis...

Men är det inte bara dom som är intresserade av fotboll som tycker/tror att det finns ett allmänt intresse? Jag känner nog inte en enda som är intresserad, inte ens om Sverige skulle deltagit. Jo förresten, en kom jag på nu men han är bergis ensam.

Nu är det väl ettan, tvåan och fyran som sänder? Det är väl såna kanaler som dom flesta har? Varför ska jag behöva skaffa specialkanaler för att slippa fotbolls-VM en hel månad framåt? Förstår Huggorms ranting.gif !

Vad kostar detta SVT? Är kostnaden så hög så det drabbar andra program ett par år framåt? Kommer dom att sända fler "skitprogram" för att dom inte har råd med bättre? Eller kompenserar dom oss efter detta och storsatsar på kvalitetsprogram i stället?

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-06-2010, 10:34
          Länk hit: #15

Medlem

Om det hade sänts några som helst kvalitetsprogram skulle jag hålla med. Men jag tycker att schlagerfestivaler och vasalopp är ointressanta. De som vill se sån skit får väl skaffa speciella schlagerkanaler. Jag känner många som inte är speciellt fotbollsintresserade som ändå tittar på några matcher eller kanske bara på finalen, precis som jag känner folk som helt frivilligt (*urk*) tittar på schlagerfestivaler. Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler. Jag tycker att de kunde sända både sportevenemang och annan underhållning så skulle svt kunna sända program med nivå, t.ex. politiska, historiska, vetenskapliga osv. samt långfilmer av bra kvalitet. Inte ens kunskapskanalen håller någon vidare hög klass, och svt24 verkar helt meningslös. Vad är det för program som utgår till förmån för vm? Amerikanska serier? Stor förlust i så fall...

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Berith
          Inlägg 11-06-2010, 10:55
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Myosotis @ 11-06-2010, 11:34) *
          Om det hade sänts några som helst kvalitetsprogram skulle jag hålla med. Men jag tycker att schlagerfestivaler och vasalopp är ointressanta. De som vill se sån skit får väl skaffa speciella schlagerkanaler. Jag känner många som inte är speciellt fotbollsintresserade som ändå tittar på några matcher eller kanske bara på finalen, precis som jag känner folk som helt frivilligt (*urk*) tittar på schlagerfestivaler. Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler. Jag tycker att de kunde sända både sportevenemang och annan underhållning så skulle svt kunna sända program med nivå, t.ex. politiska, historiska, vetenskapliga osv. samt långfilmer av bra kvalitet. Inte ens kunskapskanalen håller någon vidare hög klass, och svt24 verkar helt meningslös. Vad är det för program som utgår till förmån för vm? Amerikanska serier? Stor förlust i så fall...

Bli nu inte upprörd bara! kompiskram.gif

Kunskapskanalen och svt24 tittar jag aldrig på så där har jag ingen aning om vad som sänds. Jag har heller ingen aning om det utgår några program, antar att fotbolls-VM inte kommer som nån överraskning utan det är inplanerat sen kanske ett par år tillbaka.

Jag kanske kan slippa betala tv-licens för en månad nu när det inte sänds några program som jag vill se?

Intressant att 9 tycker att både radio och TV ska sända, men 10 kommer inte att hänga med i varken radio eller TV... g.gif

--------------------

Citera
          Myosotis
          Inlägg 11-06-2010, 11:11
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Berith @ 11-06-2010, 11:55) *
          ...Jag kanske kan slippa betala tv-licens för en månad nu när det inte sänds några program som jag vill se?...

Låter som en bra idé, vi kan dela på en licens - jag betalar bara när det är fotboll och du betalar resten av tiden.

Upprörd är jag redan, det har jag varit i många år över att medierna driver med oss och gör allt för att fördumma folket.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 11-06-2010, 11:22
          Länk hit: #18

Moderator

CITAT (Myosotis @ 11-06-2010, 11:34) *
          Fyran och sexan är ju riktigt dåliga, nivålösa reklamkanaler.

Sexan är ju bra, dom visar massor av Simpsons och Family Guy samt en del bra filmer. Tyvärr bryter dom också ofta för sport. Fyran visar nyheter kl. 22, när alla andra kanaler brukar sända skräpprogram. Då är det bättre att klaga på TV3, det är verkligen en nivålös reklamkanal.

Annars kan jag rekommendera Discovery för den som är naturintresserad, deras serie "River monsters" som går nu är riktigt intressant. Programledaren åker runt i världen och undersöker monsterstora fiskar som lever i sötvatten. Programmet från Amazonas var extra intressant, det skulle krävas mycket pengar för att jag frivilligt skulle bada där. I enbart den floden finns 1000 olika sorters mal, från pyttesmå till människoätande ohmy.gif

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 11-06-2010, 11:24
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Berith @ 11-06-2010, 11:55) *
          Intressant att 9 tycker att både radio och TV ska sända, men 10 kommer inte att hänga med i varken radio eller TV... g.gif

rotfl.gif Jag röstade för att både radio och TV ska sända men jag kommer inte själv att varken lyssna eller kolla på det.

Varför skulle jag missunna dem som gillar fotboll att få se VM?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          skogstroll
          Inlägg 11-06-2010, 11:59
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 8 486
          Medlem nr: 9 409

sportfantaster borde ha en egen kanal där allt sånt sänds tycker jag, jag vill inte se på några stackars travhästkrakar på morgonen, lite tjatigt med all sport, det finns väl annat här i livet

--------------------
          Zon 1
          Simrishamn

Citera

10 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 01:27

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon