Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V   1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > 2000 Kor dör pga folk skräpar ner.
          andersen
          Inlägg 13-06-2010, 14:23
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 4 131
          Medlem nr: 51

Det pratas om att höja panten på burkar,jag tycker inte att felet ligger där,utan att folket måste sluta att skräpa ner, Sverige har blivit ett land där sopor ligger i drivor...Kor får i sig burkar.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 13-06-2010, 14:29
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Hemskt! Jag fattar inte hur folk bara slänger skräp omkring sig.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-06-2010, 14:41
          Länk hit: #3

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Avskyr verkligen nedskräpning thumbdown.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2010, 14:55
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Har vi missat en generation när det gäller detta?
          Hos mig och mina barn sitter det i ryggmärgen att aldrig slänga något, annat än där det hör hemma...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-06-2010, 14:57
          Länk hit: #5

Moderator

CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 15:55) *
          Hos mig och mina barn sitter det i ryggmärgen att aldrig slänga något, annat än där det hör hemma...

Tror inte det har med generationer att göra. Många av de jag träffat som kastar skräp runt sig är 40-50 år gamla

Redigerat av Huggorm: 13-06-2010, 14:57

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2010, 15:04
          Länk hit: #6

Medlem

kan så vara, men de flesta verkar tyvärr vara betydligt yngre än så...

--------------------

zon 1

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-06-2010, 15:06
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Jag har tappat räkningen på hur många "lik" av engångsgrillar jag tagit hand om under åren, fruktansvärt resursslöseri dessutom eftersom aluminium är så energikrävande och inte finns det någon uppsamling för den metallen heller. Fattar inte varför det skall vara så svårt att ta med den utbrända grillen hem igen, fyller man den med vatten slocknar/kallnar den snabbt. Jag har en campinggrill i rostfritt som jag brukar ta med mig på mina kanotutfärder, den går att fylla med kol innan man åker och det är samma princip med den, fylla med vatten när man grillat färdigt och ta hem kolresterna i en soppåse. Köpte den på Coop Forum för flera år sedan och jag vet att Biltema har en liknande modell för 239:-. Pengar man snart har igen då engångsgrillar är dyra.

Bifogad bild

Bifogad bild

Redigerat av malcolm: 13-06-2010, 15:26

Citera
          Huggorm
          Inlägg 13-06-2010, 15:19
          Länk hit: #8

Moderator

CITAT (malcolm @ 13-06-2010, 16:06) *
          Jag har tappat räkningen på hur många "lik" av engångsgrillar jag tagit hand om under åren, fruktansvärt resursslöseri dessutom eftersom aluminium är så energikrävande och inte finns det någon uppsamling för den metallen heller. Fattar inte varför det skall vara så svårt att ta med den utbrända grillen hem igen, fyller man den med vatten slocknar/kallnar den snabbt. Jag har en campinggrill i rostfritt som jag brukar ta med mig på mina kanotutfärder, den går att fylla med kol innan man åker och det är samma princip med den, fylla med vatten när man grillat färdigt och ta hem kolresterna i en soppåse. Köpte den på Coop Forum för flera år sedan och jag vet att Biltema har en liknande modell för 239:-. Pengar man snart har igen då engångsgrillar är dyra.

Bifogad bild

Vid ett populärt utflyktsmål i Uddevalla finns faktiskt en speciell uppsamlare för engångsgrillar, alltså ett slags ställning där man stoppar i grillen. Tyvärr används den nästan inte, folk låter grillen ligga kvar där dom använde den i alla fall. Flera bränder har också skett eftersom folk inte fattar att dom blir varma under, och därför ställer den på tex. en altan. Otaliga parkbänkar har också förstörts på detta vis.

Citera
          malcolm
          Inlägg 13-06-2010, 15:39
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Det brukar följa med en slags trådställning för att man skall få upp engångsgrillen en bit från underlaget men det är väl för krångligt. Lika krångligt som att ta med sig en dunk med vatten (eller en hink ed. om man grillar vid en sjö) för att släcka grillen med när man är klar.

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-06-2010, 17:23
          Länk hit: #10

Gäster

Vi grillar alltid vid en sjö och doppar helt sonika ner engångsgrillen tills allt slocknat och sen häller vi kolen på eldstaden som finns i närheten och plockar med vårt jox hem plus allt annat vi hittar. Rekordet är 17 engångsgrillar och mängder med glas, skräp/betesburkar och fiskelina, fiskare är AS! sad.gif

Apropå det som Andersen nämner så läste jag det härom dagen, jag hade inte en aning om att det var så, det är hemskt! ranting.gif
          En del skyller på invandrarna, en del skyller på ungdomarna, jag tror inte det är så enkelt att det är en utvald grupp som bär sig illa åt. Jag har tappat hakan när min väninna öppnade bildörren och helt sonika droppade McDonaldspåsen på gatan. crying.gif

Citera
          Chamomille
          Inlägg 13-06-2010, 17:38
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 10 013
          Medlem nr: 11 250

CITAT (Meriona @ 13-06-2010, 18:23) *
          Jag har tappat hakan när min väninna öppnade bildörren och helt sonika droppade McDonaldspåsen på gatan. crying.gif

Fy fasiken säger jag. Jag har varit med om liknande och jag skrek rakt ut i bilen! Chauffören blev jättepaff och sa "Men så gör vi i Finland" wacko.gif
          Jag har också sett flera gånger folk som öppnar bildörrn och ställer ut en kaffemugg vi röljus eller bara öppnar rutan och kastar ut nåt. Förra sommaren låg det ett tiotal silikontuber i diket längs med promenaden. Så fint... ranting.gif På en svamppromenad plockade jag en kasse svamp och sambon en dito med skräp. Näe fyy rtfm.gif Låna gärna min soptunna istället om det är så svårt att hitta en papperskorg!

--------------------
          Camilla zon 2-3

Ett gott skratt förlänger munnen.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 13-06-2010, 18:10
          Länk hit: #12

Gäster

Engångsgrillar - test i ICA Kuriren;

http://www.icakuriren.se/Test-Rad/Tester/T...engangsgrillar/

Citera
          Gita
          Inlägg 13-06-2010, 18:33
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 15:55) *

Herregud, ibland retar du nästan gallfeber på mig med dina inlägg. Hos mig och mina barn.......osv.
          Jag tror nog att de flesta av oss tar hand om vårt avfall och också lär våra barn att göra detsamma.
          Skulle inte förvåna mig om det är just dina barn som i ren protest mot din självgoda präktighet skräpar ner värst.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2010, 18:37
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Gita @ 13-06-2010, 19:33) *
          Herregud, ibland retar du nästan gallfeber på mig med dina inlägg. Hos mig och mina barn.......osv.
          Jag tror nog att de flesta av oss tar hand om vårt avfall och också lär våra barn att göra detsamma.
          Skulle inte förvåna mig om det är just dina barn som i ren protest mot din självgoda präktighet skräpar ner värst.
          Gita

Är detta någon form av personförföljelse? confused.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Red Top
          Inlägg 13-06-2010, 18:39
          Länk hit: #15

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

CITAT (Gita @ 13-06-2010, 19:33) *

Gita

Om vi (de flesta av oss) är så duktiga, var kommer allt skräp ifrån då? confused.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Gita
          Inlägg 13-06-2010, 18:43
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Red Top @ 13-06-2010, 19:39) *
          Om vi (de flesta av oss) är så duktiga, var kommer allt skräp ifrån då? confused.gif

Ja, det är en bra fråga, kanhända gör inte våra barn så som vi försökt lära dem att göra.
          Jag känner inte en enda människa som slänger sitt skräp i naturen vad jag vet, men uppenbarligen finns det en hel del som gör så.
          Gita

Citera
          Meriona
          Inlägg 13-06-2010, 18:58
          Länk hit: #17

Gäster

CITAT (Gita @ 13-06-2010, 19:43) *
          Ja, det är en bra fråga, kanhända gör inte våra barn så som vi försökt lära dem att göra.
          Jag känner inte en enda människa som slänger sitt skräp i naturen vad jag vet, men uppenbarligen finns det en hel del som gör så.
          Gita

Japp och som jag påvisade i mitt inlägg tidigare så är det ganska troligt att du känner nån som gör det.

Citera
          Gita
          Inlägg 13-06-2010, 19:01
          Länk hit: #18

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 13-06-2010, 19:37) *
          Är detta någon form av personförföljelse? confused.gif

Nej inte ett dugg, men det är väl en självklarhet för de flesta av oss att vara rädda om naturen.
          Vet du, att dina alltid lika präktiga och ibland till och med väldigt förnumstiga inlägg får dig att framstå som en tråkmåns och fantsilös dumbom, vilket jag inte alls tror att du är IRL. Du borde, för att citera Freddy Mercury, lära dig "how to buggie"
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-06-2010, 19:08
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Gita @ 13-06-2010, 20:01) *
          Nej inte ett dugg, men det är väl en självklarhet för de flesta av oss att vara rädda om naturen.
          Vet du, att dina alltid lika präktiga och ibland till och med väldigt förnumstiga inlägg får dig att framstå som en tråkmåns och fantsilös dumbom, vilket jag inte alls tror att du är IRL. Du borde, för att citera Freddy Mercury, lära dig "how to buggie"
          Gita

Förhoppningsvis är du trevligare IRL...

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 13-06-2010, 19:09
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Meriona @ 13-06-2010, 19:58) *
          Japp och som jag påvisade i mitt inlägg tidigare så är det ganska troligt att du känner nån som gör det.

Förmodligen har du rätt, det är bara så att jag inte vet om någon som skräpar ner.
          Sen är det ju så att papper, matavfall och många moderna plaster är biologiskt nedbrytbara och egentligen inte förorsakar någon skada mer än förfulning, glas och alluminium däremot är ju riktiga eländen.
          Tro nu inte att jag slänger plast, papper m.m i naturen , för det gör jag inte.
          Gita

Citera

3 sidor V   1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 00:21

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon