Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432
På besök i en för mig främmande livsmedelshall i mellandagarna plåtade jag med min nyinköpta, lilla enkla digitalkamera nedanstående. Vad är egentligen det där som ser ut som "kastanjepotatisar"? (Och det andra?)
Medlem
Antal inlägg: 3 731
Medlem nr: 49
Ingen aning...men riviga såg dom ut
det står nåt på lappen framför....att dom inte kan dela på en så man ser hur den ser ut inuti, brukar dom göra med nya exotiska frukter har jag sett i butiker... spännande och se om dom har kärna
Medlem
Antal inlägg: 9 608
Medlem nr: 2 237
Förut kallades de pitahaya, men nu har de fått byta namn............ Odlade dem i växthuset för några år se´n. ( Nu kallas en annan "frukt" för pitahaya, i stället! ) M-B
Medlem
Antal inlägg: 5 656
Medlem nr: 834
Jag såg dem också i går i konsum,tänkte köpa en och prova men 29,90st. är lite väl dyrt tycker jag så det blev ingen Kivano. Kanske en annan gång,lite nyfiken är jag hur de smaker?Går de att odlar i växthus?då skall jag nog prova kanske.
Medlem
Antal inlägg: 2 137
Medlem nr: 432
CITAT (Ingrid på Västkusten @ 18-01-2004, 11:25)
De taggiga sakerna håriga bruna är rambutan. Smakar som Litchi faktiskt :-)
Hälsar Ingrid mums mums
Jag måtte ha en för dålig, eller knasigt inställd bildskärm, ty jag kan inte påstå att jag kan se de "håriga bruna" - på min skärm syns där endast ett svart fält och liksom något lite "ludd" framför dadelförpackningen...
Är det fler som har svårt urskilja de "håriga bruna"