Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> En helt vanlig start på semestern, - trodde jag ja! Orolig och ledsen!
          anne-li i olofst...
          Inlägg 12-07-2010, 23:49
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 1 610
          Medlem nr: 1 876

Phu en sådan inledning på semestern.... -cry-.gif
          Mamma ramlade natten till lördagen och slog sig så illa att hon fick en hjärnblödning. (hon äter Waran också) Sjukhuset till 06,00 söndag morgon och sedan kl 12 igen.... kontaktbar och klar i huvudet, men hemskt trött.
          Sämre idag satt sig på talet och medvetandegraden, dessutom hosta och lite feber.... oroligt!!!!

Dessutom var jag så ambitiös att jag för flera veckor sedan bestämde mig för att röja allt oanvändbart, gammalt som står lite varstans, och beställde en container....... Den kom idag.. 33 grader, körde skräp fram till 14 sedan sjukhuset, hemma 00,30. Fick skälla ut en sköterska för att mamma skall få övervakning i natt... då hon vill gå upp.... Nu dundrade åskan i stan men här hemma har inte kommit en vattendroppe ännu. w00t.gif

Nu skall jag försöka sova, men med åska i faggorna och 27 grader inomhus vete sjutton hur det skall gå..... sick.gif

Citera
          8 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          blomkronan
          Inlägg 12-07-2010, 23:58
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 3 467
          Medlem nr: 17 820

Ibland blir det inte som man har tänkt sig!! och en olycka kommer aldrig ensam... säger man ju!!
          Hoppas det går bra för din mamma och att semestern blir en.... semester sweatingbullets.gif
          Ställ nu inte för stora krav på dig själv utan ta dagarna som dom kommer kompiskram.gif

Citera
          Klint
          Inlägg 13-07-2010, 04:08
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Hoppas du sover nu!
          Mamma blev sådär akut sjuk i början av juni jättehögt blodtryck och väldigt yr fick åka ambulans till näl,det är väldigt jobbigt det liksom mal hela tiden i huvudet.Containern står väl ett tag?Ta hand om dej så bra det går och hoppas din mamma blir bra snart igen.Jag tänker på dej trostar.gif

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 13-07-2010, 05:30
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

trostar.gif kompiskram.gif Att se sina föräldrar bli gamla och sjuka är ingen lisa för själen.. Det här med containerna är kanske inte så dumt iaf. När själen mår dåligt så är det bra att ta ut det fysiskt... Tag hjälp av dina nära och kära. Tänker på dig, vännen... smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Myosotis
          Inlägg 13-07-2010, 08:14
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

trostar.gif smiley_small_hug.gif Vad hemskt, hoppas din mamma blir bra snart! Det kanske kan vara värmen inblandad också?
          Min gamla granne har fårr flera små hjärnblödningar, det märktes ganska mycket på hennes tal direkt efter, men sen blev det bättre igen, så idag märks det inte alls längre. För ett tag sen var det ett mycket intressant program på tv om hjärnan och musik. Där var det strokepatienter som hade förlorat talförmågan helt som med hjälp av musik kunde lära sig att tala igen, för man har upptäckt att musikdelen är en annan del av hjärnan än språkdelen, så om de sjunger en mening kan de plötsligt få fram orden, sen hjälper man dem att minska ner melodin till nästan normal språkmelodi. Det är fantastiskt vilka möjligheter det finns idag, det kanske kan vara en liten tröst att din mamma kommer att bli bättre. kompiskram.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Biggan_
          Inlägg 13-07-2010, 11:46
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-07-2010, 00:49) *
          Phu en sådan inledning på semestern.... -cry-.gif
          Mamma ramlade natten till lördagen och slog sig så illa att hon fick en hjärnblödning. (hon äter Waran också) Sjukhuset till 06,00 söndag morgon och sedan kl 12 igen.... kontaktbar och klar i huvudet, men hemskt trött.
          Sämre idag satt sig på talet och medvetandegraden, dessutom hosta och lite feber.... oroligt!!!!

Dessutom var jag så ambitiös att jag för flera veckor sedan bestämde mig för att röja allt oanvändbart, gammalt som står lite varstans, och beställde en container....... Den kom idag.. 33 grader, körde skräp fram till 14 sedan sjukhuset, hemma 00,30. Fick skälla ut en sköterska för att mamma skall få övervakning i natt... då hon vill gå upp.... Nu dundrade åskan i stan men här hemma har inte kommit en vattendroppe ännu. w00t.gif

Nu skall jag försöka sova, men med åska i faggorna och 27 grader inomhus vete sjutton hur det skall gå..... sick.gif

Hoppas att du har kunnat få lite sömn!
          Tröstekram och styrkekram, hoppas det hjälper, för det var verkligen ingen bra semesterstart! trostar.gif
          smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          ninnisky
          Inlägg 13-07-2010, 11:59
          Länk hit: #7

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Många tröste- och styrkekramar från mig också smiley_small_hug.gif , Anne-Li. Hoppas det reder upp sig med din mamma. trostar.gif
          Hade liknande med min gamla mor förra sommaren - men nu är hon pigg igen och har just rest till Stockholm med vänner.
          Förresten här på Hisingen har det regnat hela förmiddagen biggrin.gif

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          herkules
          Inlägg 13-07-2010, 13:36
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

jag hoppas på det bästa och att du får lite semester och vila också
          smiley_small_hug.gif

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          Snöflinga
          Inlägg 13-07-2010, 21:01
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 3 999
          Medlem nr: 4 203

trostar.gif

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 13-07-2010, 21:36
          Länk hit: #10

Medlem

Tack snälla för alla tröstande ord! De värmer skall ni veta. Idag är läget kanske nåååågot bättre än i går kväll, fortfarande sämre än i går morse....
          Lyckligtvis kom min dotter (undersköterska) hem från sin 4-dagarssemester ikväll och mötte upp på sjukhuset... jag var så glad att jag kunde gråta att få hjälp med allt som måste bevakas, upptäckas och bedömas....
          Dessutom förstår hon bättre vad mamma säger än vad jag gör... Närmare bebispratet kanske. -för det är så det låter, eller som om någon pratar i sömnen!

Containern har jag förlängt till på fredag så jag har lite mer tid. Jag vill inte ha den stående utanför min grind för länge, kanske någon vill kasta något tungt och miljöfarligt i den och då får jag "böta" för det!

Jajaj! Snart dags att sova igen -eftersom huset står tillbommat halva dagarna och halva kvällarna blir det inte svalare.... sweatingbullets.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 13-07-2010, 21:46
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Många tröstekramar till dig anne i olofstorp ,jag har varir där där du är nu,det är verkligen så himmla jobbigt,men jag lovar allt blir bättre smiley_small_hug.gif Livet går vidare så småning om:)i bland kör livet ihop sig och man undrar hur man ska fixa det:men det fixar sig så småningom:)

Mvh motti

Citera
          netha
          Inlägg 13-07-2010, 22:11
          Länk hit: #12

Gäster

smiley_small_hug.gif
          Hoppas att allt reder sig till det bästa. wub.gif

På fredag föll min dotters arbetskompis ihop på golvet ... hon låg livlös ... troligen tiaattack eller stroke ...
          Nu är hon sjukskriven i två veckor har spricka i skallen och liten blödning.

Detta hände två veckor före hennes pensionsavgång.

Citera
          abbbe
          Inlägg 13-07-2010, 22:24
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 851
          Medlem nr: 8 321

Hoppas att det blir bra så snabbt som möjligt, för om det blir det så känner man sig glad och lättad efteråt smile.gif.

--------------------
          jävla bladlöss!

Citera
          Myosotis
          Inlägg 14-07-2010, 08:16
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (anne-li i olofstorp @ 13-07-2010, 22:36) *
          ...Idag är läget kanske nåååågot bättre än i går kväll, fortfarande sämre än i går morse....
          Lyckligtvis kom min dotter (undersköterska) hem från sin 4-dagarssemester ikväll och mötte upp på sjukhuset... jag var så glad att jag kunde gråta att få hjälp med allt som måste bevakas, upptäckas och bedömas...

Vad skönt att hon är lite bättre och att du har fått hjälp, så praktiskt att din dotter är undersköterska! smiley_small_hug.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 14-07-2010, 09:27
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Myosotis @ 14-07-2010, 09:16) *
          Vad skönt att hon är lite bättre och att du har fått hjälp, så praktiskt att din dotter är undersköterska! smiley_small_hug.gif

- och dessutom mentalvårdare,..... så henne har JAG nytta av nu!! wacko.gif
          Skojar bara.

Idag skall dottern till mamma och jag bär skräp till containern, sedan åker jag väl upp till sjukhuset själv och är där en stund
          funderar på närståendepeng från försäkringskassan, jag har ju semester, och den är dyrbar för mig.....

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 14-07-2010, 10:00
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          anne-li i olofst...
          Inlägg 14-07-2010, 21:48
          Länk hit: #17

Medlem

Hemma igen efter en "kortdag" på sjukhuset, min underbara anita (dotter) tog över ansvaret idag så jag kunde köra skräp till containern på förmiddagen.... Skönt, nästan klar med detta.... Med Mamma är det sämre, men som läkaren sa: För att få närstående-penning måste den anhörige vara döende, - och där är vi inte!
          Jag tycker nog att det beskedet var värt mer än att ha närståendepenning! kiss.gif

Tack alla ni som stöttar mig! Det värmer skall ni veta!!!

Citera
          Sussie F-Flower
          Inlägg 14-07-2010, 21:53
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 3 217
          Medlem nr: 14 814

trostar.gif blomma.gif

smiley_small_hug.gif

Citera
          Red Top
          Inlägg 15-07-2010, 00:04
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 16 329

Tänker på dig! trostar.gif smiley_small_hug.gif

--------------------

Att alltid vara en smula barn, det är att vara riktigt vuxen.

Jevgenij Jevtusjenko

Citera
          Motti
          Inlägg 15-07-2010, 00:29
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

anne-lie !tänker på dig också kompiskram.gif du har det svårt just nu.

Citera

8 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-08-2025, 04:42

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon