Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 32 979
Jag skulle gärna vilja bygga olika saker till trädgården som spaljé eller klätterstöd, men känner mig lite osäker. Eller rättare sagt behöver väl en spark i baken för att köra igång samtidigt som någon lär mig. Har sökt efter någon kurs i snickeri men det enda jag hittar är träslöjd och det vill jag ju inte gå. Finns det någon i västra Skåne som kan detta och vill hjälpa/lära mig? Kanske du? Bente
Medlem
Antal inlägg: 8 521
Medlem nr: 20 608
Har du tittat på böcker i ämnet? Finns ju en hel del böcker som visar hur man snickrar till trädgården, just spaljéer, klätterstöd, blomlådor och annat.
Medlem
Antal inlägg: 128
Medlem nr: 29 226
Kolla på sidor som viivilla.se och hemmakanalen.se, där finns mycket råd och ritningar. Du får väl prova dig fram bara, det kan inte gå mer än fel, och man lär sig ju av sina misstag.
Medlem
Antal inlägg: 2
Medlem nr: 32 979
Ritningar och beskrivningar är inte problemet, det är själva byggandet. Hur man gör och varför man ska göra just på det viset och kanske viktigast vad man inte ska göra. Ett "bollplank" helt enkelt. Men man får kanske göra sina misstag och lära av dom... :-) Tack för era kommentarer!