Jag har gjort det väldigt enkelt för mig. Har bara ett barn och ingen sambo, har inte planerat att skaffa nån heller, orsaken till det är min egen sak (trots att folk verkar ha svårt för det). Så sonen kommer ärva rubbet, det som är, vare sej han vill eller inte. Nåt testamente behövs ju inte i mitt fall.
Har klart och tydligt talat om för både honom och mina föräldrar och dessutom sonens far (som är de personer som skulle få stötta sonen om jag dör knall fall redan nu) att jag förutsätter att de inte lägger en krona mer än nödvändigt på min begravning, men att sonen själv får bestämma såklart. Även om jag sagt att jag jag föredrar minneslund, så får han göra som han vill. Det är inte min sak att domdera över sånt, det är han som blir kvar här, och vill han absolut ha en sten att gå till så är det såklart så det får bli.
Däremot är jag anmäld till donationsregistret, det är också en sak att ta med i beräkningen, att informera familjen om, så att det inte kommer som en överraskning. Och det har jag gjort.
Bra tråd förresten, jag tror att det är många som får sig en funderare.