Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Varför denna eviga snarstuckenhet här?
          silos
          Inlägg 28-08-2010, 14:26
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Nu är jag innerligt trött på detta eviga snarstuckenheten som pågår här och övehuvudtaget inom forumvärlden!
          Jag har då aldrig sett någonting liknande IRL!

Det verkar att människorna med viljes missförstår varandra i varenda tråd!Och sen skrivs det att det är därför att man inte ser kroppspråket...

Är det så svårt att vara vänlig mot varandra och när man inte förstår kan man fråga HUR eller VAD den andre menade!

Men här börjar så gott som genast kastandet av "skit" på varandra,ifråga sättandet av medmänniskornas förstånd,ifall någon är sjuk i huvudet,att man skall växa upp etc..i det oändliga:((((

Ingen enda vill ge sig utan ALLA håller på sin rätt att minnsan säga-skriva sin mening,så är bråket igång igen:(
          Man anmärker på varandras sätt att skriva och så vidare....man frågar:varför är du här på trädgårds forumet..
          har du inget annat att göra,skaffa dig ett liv etc.....sad.gif

Och så skriver man att man inte tycker om bråk och ändå går man in i trådar och säger-skriver sina sanningar!

VAD är det för fel på oss,dagens människor,det undrar jag?!?

VARFÖR skriver jag allt detta nu? Det är för att jag gillar denna forum och jag kommer att fortsätta att skriva då och då även i framtiden,men inte längre om mina dockor eller "flummerier"...
          Mvh//Kyllikki

Citera
          8 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          elsemarie
          Inlägg 28-08-2010, 15:30
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 96
          Medlem nr: 16 254

Bra skrivet. Det är därför jag bara använder forumet då jag vill ha tips o råd ang. min trädgård.
          Men ibland kan jag ju inte låta bli att titt in här på "småprat". Det kunde ju vara så gemytligt om
          folk bara kunde vara vänliga istället för att leta fel.
          Kram på dig./ Helen

Citera
          fuchsian
          Inlägg 28-08-2010, 17:30
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

Misstro, avundsjuka, elakheter och annat tjaffs har gjort detta omöjligt att föra ett vettigt samtal. Om man blir mer vän med någon, då är det inte bra? Varför, undrar jag? har nutidens människor så mycket frustration innom sig att de måste ha någon att skylla på sina egna fel?
          Titta först i sin egen spegel och fråga vem ÄR JUST DU? Det finns inte tid till eftertanke, för man måste hålla koll på så många trådar för att kunna förstöra för dem som faktiskt är duktiga och de betraktar detta som en sandlådelek och vänder ryggen till det.
          Sedan anmärks det av hur en person skriver, men de själva inte ser sina felstavningar. Har följd detta nu ett tag och upplever att det är inte den nivå jag vill gå in i.

Jag har sökt mig till människor som har något att komma med och bidra med mina upplevelser eller vad det månne vara, men mobben kör bort alla nybörjare, det är synd.
          Även jag tycker att det är helt meningslöst att fortsätta på denna del av forumet, men jag drar inte alla över en kam, ska ni veta.
          har sett och läst så vackert och sett det förstöras.

Vissa medlemmar, inkluvise mig, kan inte handskas med de finesser som en del har. Visst vore det roligt att lära sig det, men inte med bråkgänget.

Jag tar avstånd från det. de har förstört en spirande vänskap och gjort en annan medlem illa, så jag vill inte se det mera. .... fuchian .....

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-08-2010, 18:38
          Länk hit: #4

Gäster

Jag har aldrig varit utsatt för vare sig snarstuckenhet eller misstro. Fått en och annan känga eller knäpp på näsan, men det har säkerligen de (få) gångerna varit befogat.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-08-2010, 18:43
          Länk hit: #5

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Alla kan inte älska alla och en del är generösare mot varandra än andra. Men i det stora hela blir man behandlad som man förtjänar...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          gnon49
          Inlägg 28-08-2010, 19:16
          Länk hit: #6

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

kritik kan vara konstruktiv. I alla fall om man tar åt sig den på rätt sätt och har lite självdistans. Inte vara långsint o älta svunna oförrätter. Sen är det bara att köra o inte vara rädd att delge sin egen åsikt. Så länge man inte hänger sig åt gnäll o självömkan o förträfflighet. Då blir det jobbigt tycker jag.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2010, 19:18
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 19:43) *
          Alla kan inte älska alla och en del är generösare mot varandra än andra. Men i det stora hela blir man behandlad som man förtjänar...

Alla kan älska alla,men ännu har vi människor inte blivit sanna människor utan vi fyllda av rädslor.....

Vad hjälper det att tänka att man förtjäna att bli behandlad som man bli behandlad här i livet...alltså inte bara här? Förtjänade judarna till.ex.den vidriga behandlingen som de fick under andra världskriget eller barn som blir våldtagna,kvinnor som blir misshandlade,mördade?!?

Det är att göra lätt för sig själv när man säger på det viset som du nu sa-skrev här!
          Måste vi människor alltid ge igen då vi känner oss påhoppade! Nu menar jag mest härinne...

Citera
          Fenja
          Inlägg 28-08-2010, 19:24
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 11 272
          Medlem nr: 2 892

Det märkligaste i det här sammanhanget är väl att trollet är den som ropar mest och högst efter upprättelse, bra bemötande och respekt. Hur man än vänder och vrider på det så vet ju de flesta av oss att en råtta född i ett stall trots allt inte är en häst...
          Mvh
          Fenja

--------------------
          "För länge sen dyrkade Egyptierna katten som en gud.
          Det har katten aldrig glömt."

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-08-2010, 19:27
          Länk hit: #9

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Meriona @ 28-08-2010, 19:38) *
          Jag har aldrig varit utsatt för vare sig snarstuckenhet eller misstro. Fått en och annan känga eller knäpp på näsan, men det har säkerligen de (få) gångerna varit befogat.

Det beror nog på att du själv förmodligen är den minst snarstuckna människan på forumet tummenupp.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-08-2010, 19:47
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (silos @ 28-08-2010, 20:18) *
          Alla kan älska alla,men ännu har vi människor inte blivit sanna människor utan vi fyllda av rädslor.....

Vad hjälper det att tänka att man förtjäna att bli behandlad som man bli behandlad här i livet...alltså inte bara här? Förtjänade judarna till.ex.den vidriga behandlingen som de fick under andra världskriget eller barn som blir våldtagna,kvinnor som blir misshandlade,mördade?!?

Det är att göra lätt för sig själv när man säger på det viset som du nu sa-skrev här!
          Måste vi människor alltid ge igen då vi känner oss påhoppade! Nu menar jag mest härinne...

Silos, nu får du faktiskt hålla dig till ämnet!
          Tråden handlar ju om detta Forum (du har ju själv startat den) och inte om förintelsen eller eller olika typer av grovt våld. Ditt bemötande av mitt inlägg är varken trevligt eller korrekt.

--------------------

zon 1

Citera
          sqrulan
          Inlägg 28-08-2010, 19:55
          Länk hit: #11

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

tummenupp.gif Men så bra, ännu en spännande tråd! thanks.gif Jag blev nästan rädd att allt skulle ta slut!

--------------------

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-08-2010, 19:57
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (sqrulan @ 28-08-2010, 20:55) *
          tummenupp.gif Men så bra, ännu en spännande tråd! thanks.gif Jag blev nästan rädd att allt skulle ta slut!

knappast troligt... flirting.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 28-08-2010, 20:01
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Fenja @ 28-08-2010, 20:24) *
          Det märkligaste i det här sammanhanget är väl att trollet är den som ropar mest och högst efter upprättelse, bra bemötande och respekt. Hur man än vänder och vrider på det så vet ju de flesta av oss att en råtta född i ett stall trots allt inte är en häst...
          Mvh
          Fenja

Så sant!
          Anki

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2010, 20:04
          Länk hit: #14

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 28-08-2010, 20:47) *
          Silos, nu får du faktiskt hålla dig till ämnet!
          Tråden handlar ju om detta Forum (du har ju själv startat den) och inte om förintelsen eller eller olika typer av grovt våld. Ditt bemötande av mitt inlägg är varken trevligt eller korrekt.

Men då ser du jo hur det är här! Förlåt att jag sårade dig,det var absolut inte min mening,utan jag snurrade vidare med mina tankar som jag har tendens att göra och skriva genast innan jag har tänkt efter,men om jag hade tänkt efter så had jag inte sett att jag gjorde fel och inte lärt någonting,eller vad säger du?

CITAT (sqrulan @ 28-08-2010, 20:55) *

Du är för härlig smile.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-08-2010, 20:26
          Länk hit: #15

Gäster

CITAT (Huggorm @ 28-08-2010, 20:27) *
          Det beror nog på att du själv förmodligen är den minst snarstuckna människan på forumet tummenupp.gif

Det där stämmer nog inte tyvärr, men det var gulligt sagt! kram2.gif Vi kan kasta en boll i skallen på varann i en tråd men vara helt eniga i en annan, det är väl så det ska vara tycker jag. smile.gif

Citera
          Cacki
          Inlägg 28-08-2010, 20:36
          Länk hit: #16

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Meriona @ 28-08-2010, 21:26) *
          Vi kan kasta en boll i skallen på varann i en tråd men vara helt eniga i en annan, det är väl så det ska vara tycker jag. smile.gif

tummenupp.gif Då snackar vi sak och inte person. Amen!

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2010, 20:40
          Länk hit: #17

Medlem

Medans denna tråd växer har jag kommit på att det är jo jag själv som verkligen behöver lära allt som jag har hitintills trugat på andra här på småprat;det eviga kärlek omtanke godhet snacket som om jag vore en guru,alltid vänlig aldrig brusat upp...med andra ord är jag en kännslokall jävel innerst inne,men så gärna tala om för andra hur de-ni skall beteer er,nu skäms jag riktigt ordentligt!!!

Denna min tråd har öppnat mina ögon för vad som verkligen saknas hos mig själv:ÄKTA EMPATI...allt mitt lilla empati har jag läst mig till,men inte kännt det inom mig crying.gif Hur själv centrerad kan en människa bli sad.gif

Jag känner empati och kärlek endast för djuren och små barn om jag skall vara riktigt ärlig nu och inte ljuga för mig själv!

Jag förstår plötsligt varför många av er har blivit uppretade av alla mina skriverier!

Citera
          Anma
          Inlägg 28-08-2010, 21:09
          Länk hit: #18

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (silos @ 28-08-2010, 21:40) *
          Medans denna tråd växer har jag kommit på att det är jo jag själv som verkligen behöver lära allt som jag har hitintills trugat på andra här på småprat;det eviga kärlek omtanke godhet snacket som om jag vore en guru,alltid vänlig aldrig brusat upp...med andra ord är jag en kännslokall jävel innerst inne,men så gärna tala om för andra hur de-ni skall beteer er,nu skäms jag riktigt ordentligt!!!

Denna min tråd har öppnat mina ögon för vad som verkligen saknas hos mig själv:ÄKTA EMPATI...allt mitt lilla empati har jag läst mig till,men inte kännt det inom mig crying.gif Hur själv centrerad kan en människa bli sad.gif

Jag känner empati och kärlek endast för djuren och små barn om jag skall vara riktigt ärlig nu och inte ljuga för mig själv!

Jag förstår plötsligt varför många av er har blivit uppretade av alla mina skriverier!

Det har du ju förstått flera gånger tidigare. Återstår att se hur länge du kommer att minnas det denna gången. smile.gif

kram på dej.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 28-08-2010, 21:15
          Länk hit: #19

Medlem

Kramis Solis! smiley_small_hug.gif

--------------------

zon 1

Citera
          silos
          Inlägg 28-08-2010, 21:16
          Länk hit: #20

Medlem

CITAT (Anma @ 28-08-2010, 22:09) *
          Det har du ju förstått flera gånger tidigare. Återstår att se hur länge du kommer att minnas det denna gången. smile.gif

kram på dej.

Du har alldeles rätt Anma! Jag är nog en mycket mycket trög elev i livets skola blush.gif

Citera

8 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 01-08-2025, 10:23

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon