|
Kraftledning, Magnetfält |
|
|
|
09-09-2010, 20:11
|

Medlem
Antal inlägg: 3 778
Medlem nr: 6 894

|
Är det någon som vet hur nära en kraftledning på 220 kV som det är tillåtet att bygga bostäder? Jag tror i alla fall att frågan gäller en 220 kV ledning. Vet inte riktigt hur stor en 400 kV ledning är.
|
|
|
|
3 sidor
1 2 3 >
|
 |
Svar
(1 - 19)
|
09-09-2010, 20:21
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
Jag försökte hitta något på Energimyndighetens hemsida men fann nada. Skriv till dem och fråga.
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
|
09-09-2010, 20:25
|
Medlem
Antal inlägg: 3 001
Medlem nr: 26 121

|
--------------------
Ärvd trädgård i sydvästra Skåne (zon 1)
|
|
|
|
|
10-09-2010, 10:14
|

Medlem

|
CITAT (KRT @ 09-09-2010, 21:25)  I det nedersta dokumentet finns en bra graf över magnetfätets styrka i förhållande till storleken på ledningen och avståndet från den. Dock verkar de insatta vara oense om hur vi påverkas av fälten. Vi har hittat ett intressant hus med en kraftledning ca 130 meter från huset och vi är mycket fundersamma.
|
|
|
|
|
10-09-2010, 11:40
|

Medlem
Antal inlägg: 3 631
Medlem nr: 30 760

|
Det magnetfältet påverkar hälsan negativt. har bekanta som jobbat i sådana fält och de har sedan råkat ut allt möjligt, mest cancer. Det är ju så att de negativa jonerna är bra cancerbildare, men hur långt ifrån ska en vara och bo, vet jag inget. Detta gällde endast elektriker på dessa stora kraftstationer, inte vanliga hemma-elektriker.
Om man tänker lite mer på det så de personer som bär med sig mer än vanligt av negativa joner i sin kropp, har större risk att råka få olika sjukdommar än de som samlar det positiva hos sig. Detta har jag följt rätt länge, så jag vet vad jag talar om, men det är rätt omständigt att gå in på, så det låter jag bli. De av mina healingsklienter som jag märker vart det lutar åt, påverkar jag medvetet energifältet till det positiva hållet. Rätt enkla saker, men den som inget vet är det svårt att förstå. .... fuchian...
|
|
|
|
|
10-09-2010, 11:44
|

Medlem
Antal inlägg: 8 776
Medlem nr: 6 891

|
När började magnetfält sända ut negativa joner??? och hur kan en människa ha ett positivt eller negativt energifält??? Energi går alltid från - till + !
--------------------
|
|
|
|
|
10-09-2010, 12:00
|
Medlem
Antal inlägg: 2 933
Medlem nr: 13 452

|
Jag vet att i bikupor som står vid starkströmsledningar där bygger bina hejochhågalet, inte alls prydligt så som de gör i vanliga fall. Numera är det väl också fastslaget tror jag att det inte är bra för människor att bo direkt intill.
|
|
|
|
|
10-09-2010, 12:24
|

Medlem

|
CITAT (Solstorm @ 10-09-2010, 13:00)  Jag vet att i bikupor som står vid starkströmsledningar där bygger bina hejochhågalet, inte alls prydligt så som de gör i vanliga fall. Numera är det väl också fastslaget tror jag att det inte är bra för människor att bo direkt intill. Frågan är då hur nära man kan bo utan att det är farligt? Det är typiskt alltså. När vi äntligen hittat ett hus som ligger utom hörhåll för trafikbrus och vindkraftsbrus och som uppfyller en del andra önskningar så ligger det vid en kraftledning!!! Jag vill inte bo i flyttkartonger mer (5 år)
|
|
|
|
Gunilla T
|
10-09-2010, 13:08
|
Gäster

|
CITAT (fuchian @ 10-09-2010, 12:40)  Om man tänker lite mer på det så de personer som bär med sig mer än vanligt av negativa joner i sin kropp, har större risk att råka få olika sjukdommar än de som samlar det positiva hos sig. Fullständigt omöjligt att gå omkring med ett överskott av negativa, alternativt positiva joner. Det är som Markus säger..
|
|
|
|
|
10-09-2010, 13:25
|

Moderator
Antal inlägg: 21 592
Medlem nr: 27 097

|
Jahaja! Om det nu skulle vara livsfarligt att bo nära KRAFTLEDNING så skulle knappast min fd svärmor vara över 80 år nu! Hon och fd svärfar bodde from 1956 och fram tom 2003 vid flera av de stora kraföverförningsstaionerna!! Den senaste omfördelade kraftnnät för större delen av södra Sverige! Själv har jag i nästan hela mitt liv bott ca 200 m från en av de stora ledningarna och jag lever ju ff!!!
Rädslan för allt som ev kan vara farligt har enligt min mening gått till överdrift!!
|
|
|
|
|
10-09-2010, 15:08
|

Medlem

|
En negativ människa ligger på - joner och en positiv i balans eller även över. det borde jag veta som jobbar med energier, men bry er inte om det, jag berhöver inte svar på detta för jag vet det jag vet och står för det. Sedan är det bara att lämna utan svar. ....fuchian....
|
|
|
|
|
10-09-2010, 15:25
|

Medlem

|
CITAT (fuchian @ 10-09-2010, 16:08)  En negativ människa ligger på - joner och en positiv i balans eller även över. det borde jag veta som jobbar med energier, men bry er inte om det, jag berhöver inte svar på detta för jag vet det jag vet och står för det. Sedan är det bara att lämna utan svar. ....fuchian.... Hur får en människa överskott av negativa joner då????
--------------------
|
|
|
|
|
10-09-2010, 15:48
|

Medlem

|
Marcus Kroppens celler har ju både negativa och positiva joner. I vissa fall kan det bli överskott på negativa för de positiva försöker reparera i cellen om du råkat ut för något sjukt som gör att din surhetsgrad rubbas. Tänk på att även tankens kraft har en påverkan på dina joner. dem som blir debbiga har regel alltid överskott av negativa joner. Kan du av denna förklaring få lite hum om hur vår kropp kan reagera? Positiv energiöverskott gör dig lätt och glad och kroppen mår bra. Vi har 7 energifält runt om oss utifrån. den första, närmast kroppen är ca. 10-20cm utåt, beroende hur du mår. Där sker det mesta först innan den går till kroppen. Vi som jobbar med dessa fält och energi kan nå till den 3:e fältkanten fr. kroppen, men man se denna fält och den skiftar i olika färger, tyngre långsammare,med skitig färg på stället du har ex. en skada i kroppen. Allt detta har undersökt och med vissa människor har detta som ett sjätte sinne, mer eller mindre för trots allt är vi olika vad vi kan och inte kan. Tror du nu vad jag försöker säga? detta är inte enkelt att förklara, men så himla bra redskap... fuchian...
|
|
|
|
|
10-09-2010, 15:52
|

Medlem

|
CITAT (hattstugan @ 10-09-2010, 14:25)  Jahaja! Om det nu skulle vara livsfarligt att bo nära KRAFTLEDNING så skulle knappast min fd svärmor vara över 80 år nu! Hon och fd svärfar bodde from 1956 och fram tom 2003 vid flera av de stora kraföverförningsstaionerna!! Den senaste omfördelade kraftnnät för större delen av södra Sverige! Själv har jag i nästan hela mitt liv bott ca 200 m från en av de stora ledningarna och jag lever ju ff!!!
Rädslan för allt som ev kan vara farligt har enligt min mening gått till överdrift!! Hur mycket magnetfält det blir beror ju på hur nära ledningen är och hur många kV den är på. Jag verkar vara lite känslig eftersom jag fick återfall av tinnitus när vi hade trådlös mus och tangentbord.
|
|
|
|
|
10-09-2010, 15:53
|

Medlem

|
CITAT (hattstugan @ 10-09-2010, 14:25)  Jahaja! Om det nu skulle vara livsfarligt att bo nära KRAFTLEDNING så skulle knappast min fd svärmor vara över 80 år nu! Hon och fd svärfar bodde from 1956 och fram tom 2003 vid flera av de stora kraföverförningsstaionerna!! Den senaste omfördelade kraftnnät för större delen av södra Sverige! Själv har jag i nästan hela mitt liv bott ca 200 m från en av de stora ledningarna och jag lever ju ff!!!
Rädslan för allt som ev kan vara farligt har enligt min mening gått till överdrift!! Det är så med allt. En rökare kan bli nästan hundra år och en annan bara 30 och en alkoholist kan supa 50 år och en annan dör efter 10-12 år. Här menar jag skador som dessa ger och hur vi är ärftligt funtade att kunna fixa det, en del är svaga och bryts ner och sen finns det krutgubbar/kärringar som det bekommer inte alls. .... Fuchian....
Redigerat av fuchian: 10-09-2010, 15:54
|
|
|
|
|
10-09-2010, 16:01
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (fuchian @ 10-09-2010, 16:48)  Marcus Kroppens celler har ju både negativa och positiva joner. I vissa fall kan det bli överskott på negativa för de positiva försöker reparera i cellen om du råkat ut för något sjukt som gör att din surhetsgrad rubbas. Tänk på att även tankens kraft har en påverkan på dina joner. dem som blir debbiga har regel alltid överskott av negativa joner. Kan du av denna förklaring få lite hum om hur vår kropp kan reagera? Positiv energiöverskott gör dig lätt och glad och kroppen mår bra. Vi har 7 energifält runt om oss utifrån. den första, närmast kroppen är ca. 10-20cm utåt, beroende hur du mår. Där sker det mesta först innan den går till kroppen. Vi som jobbar med dessa fält och energi kan nå till den 3:e fältkanten fr. kroppen, men man se denna fält och den skiftar i olika färger, tyngre långsammare,med skitig färg på stället du har ex. en skada i kroppen. Allt detta har undersökt och med vissa människor har detta som ett sjätte sinne, mer eller mindre för trots allt är vi olika vad vi kan och inte kan. Tror du nu vad jag försöker säga? detta är inte enkelt att förklara, men så himla bra redskap... fuchian... Vad är det för hokus pokus? 7 enerigifält? eller är det det omtalade...analmagnetism analmagnetism
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
10-09-2010, 16:42
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
Energifält har ju med våglängden på ljuset att göra vad jag förstår. Insekter ser ju ofta helt andra färger än vi människor t.ex. Vi kan ju uppfatta detta med hjälp av olika hjälpmedel. med hjälp av avancerad utrustning kan vi idag se o höra världen som våra egna begränsade sinnen aldrig kommer att kunna göra. Ljus är ju våglängder och för oss är hiommelen blå,gräsmattan grön osv. Vi har nattkikare,värmesökare mm. Inget som helst märkvärdigt. Bara vetenskapliga o tekniska framsteg. Joner har väl med luften vi andas.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
10-09-2010, 17:05
|

Medlem

|
CITAT (gnon49 @ 10-09-2010, 17:42)  Energifält har ju med våglängden på ljuset att göra vad jag förstår. Insekter ser ju ofta helt andra färger än vi människor t.ex. Vi kan ju uppfatta detta med hjälp av olika hjälpmedel. med hjälp av avancerad utrustning kan vi idag se o höra världen som våra egna begränsade sinnen aldrig kommer att kunna göra. Ljus är ju våglängder och för oss är hiommelen blå,gräsmattan grön osv. Vi har nattkikare,värmesökare mm. Inget som helst märkvärdigt. Bara vetenskapliga o tekniska framsteg. Joner har väl med luften vi andas. Ljus är ganska speciellt rent fysiskt eftersom det både är partiklar (fotoner) och energi som strålar. Joner är laddade partiklar antingen har de överskott elelr underskott på elektroner. Elektroner är alltid negativa men i en atom i ett grundämne är det balans mellan elektroner och de positiva protonerna i atomkärnan, så den totala laddningen är =0. Om t.ex. en kaliumatom "tappar" en elektron (-) blir det en kaliumjon K+ som har överskott på positiva laddningar.
--------------------
|
|
|
|
|
10-09-2010, 17:09
|
Medlem
Antal inlägg: 15 810
Medlem nr: 2 558

|
I bondhålan där vi bor finns det ett villaområde där man har en kraftledning rakt igenom området mellan husen. Det ligger en transformatorstation ( heter det väl ?) c:a 20 meter från närmsta villa och därifrån går alltså ledningen .
Har aldrig hört något negativt om det även om jag själv inte skulle vilja bo där. Så några regler om hur nära man får/bör bygga vekar det inte finnas eller fanns inte när området byggdes för drygt 20 år sedan.
--------------------
Mälardalen zon 2 - 3
Att känna skuld är att vara human
|
|
|
|
|
10-09-2010, 17:38
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Christa @ 09-09-2010, 21:11)  Är det någon som vet hur nära en kraftledning på 220 kV som det är tillåtet att bygga bostäder? Jag tror i alla fall att frågan gäller en 220 kV ledning. Vet inte riktigt hur stor en 400 kV ledning är. Om man går tillbaka till ursprungsfrågan... Jag vet inte... men jag tror inte det finns några regler om det, jag vet bara om att tex i solna har det varit mycket bråk om det och om jag kommer ihåg rätt så har kommunen beslutat om att det inte får dras några ledningar i luften förbi dagis. Det finns endel sidor som man kanske inte tänker på vid kraftledningar... tex om man har barn så är det ju inte så lämplingt med drakar i lina, eller att öva flugfiske.. på plusidan är väl att det blir lägre taxering.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|