Jag är lite syrak. För ett par helger sedan handlade jag massor av lökar. I onsdags fyllde jag sex tråg med lökar jord och benmjöl. Fortsatte i lördags med ytterligare tre tråg. Allt i rosa och vitt. Det skulle bli så fint i vår. Jag har verkligen planerat de där trågen.
Men i morse låg ett par på grannens gräsmatta. Upp och ner. Lökar över allt. Och etiketter. I pallkragen där jag hade ställt alla löktråg i väntan på att de ska få plats i rabatten (dahliorna ska upp först) var lökar och jord bortkrafsade.
"Så är det att bo på landet", sa mamma och fortsatte: "men det är väl lite av charmen".
Nej, inte just i mina löktråg. Skulle bra gärna vilja veta vem som har roat sig i natt. Räven är misstänkt men jag tror mest på en grävling. Vi har haft dem busande här i trädgården tidigare - fast då har de mest jagat varandra på lek.
Lökarna är nedpetade igen ... men frågan är vad som ligger var. Får väl se vad som kommer upp i vår och plantera om så att allt blev som jag hade tänkt mig.
Sabbade löktrågHa en bra dag. Nu ska jag se till att ha trevligt i stället. Ska följa med grannen ut och åka häst och vagn. Mycket mysigare än att städa upp efter tonårsdjur.
Solsken
//Linda