Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> TV, Här är ditt liv
          malcolm
          Inlägg 25-09-2010, 20:33
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Titta på reprisen av "Här är ditt liv" eller se programmet på SVT-play, det är värt det! En kvinna utan armar och bara ett ben som slagit sig fram i världen med ett glatt leende på läpparna.

Citera
          6 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2010, 20:42
          Länk hit: #2

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har sett en del redan och hon är verkligen värd att se !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-09-2010, 20:53
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 3 631
          Medlem nr: 30 760

En riktig solstråle till människa! Man blir glad av att se henne igen och det var hon också som liten. Henne glömmer man inte i första taget och hon är ändå mer lysande själ i verkligheten än man ser i TV.

Detta väckte upp minnen som är anknytna till henne och b.la. som jag inte går in på, men mer av oss borde ta till sig den livsglädje som denna lilla unge har gett ut till mig och alla andra och lära sig att prakticera det i sin vardag. Har alltid älskat henne! .... wub.gif .... fuchian .....

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 25-09-2010, 20:54
          Länk hit: #4

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Jo, Lena Maria Klingvall är verkligen en fantastisk person, inte bara för vad hon presterat utan också för sitt livsbejakande sätt..

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          fuchsian
          Inlägg 25-09-2010, 21:04
          Länk hit: #5

Medlem

AQVA,

Där är vi ense, vilken tjej! Men livet har inte varit lätt för henne när hon föddes och växte upp, men trots tårar kunde hon snabbt börja stråla igen. Tur det, annars skulle det ha gått annorlunda.
          det var inte lätt alla gånger, men hon gav sig inte och det tror jag beror på hennes medfödda stora optimism för att ta itu med det mest omöjliga saker och lyckas med det.
          Hon har varit en stor själ och föredömme för oss som känner henne och nu till alla andra. Har alltid älskat den tjejen! .... fuchian ....

Citera
          netha
          Inlägg 25-09-2010, 21:09
          Länk hit: #6

Gäster

CITAT (Aqvakul @ 25-09-2010, 21:54) *
          Jo, Lena Maria Klingvall är verkligen en fantastisk person, inte bara för vad hon presterat utan också för sitt livsbejakande sätt..

Har också sett tidigare program med henne ... en fantastisk människa ... sån livsglädje. tummenupp.gif

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2010, 21:31
          Länk hit: #7

Medlem

CITAT (netha @ 25-09-2010, 22:09) *
          Har också sett tidigare program med henne ... en fantastisk människa ... sån livsglädje. tummenupp.gif

Tänkte ni på vad hon sa om att vara född när hon var ? Hade det varit tidigare så hade det inte gåt så bra och hade det varit senare så hade det kunnat vara så att hon aldrig fötts utan blivit " bortsortetar " som foster .

Vad vi hade gått miste om om det hade varit så !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 25-09-2010, 21:55
          Länk hit: #8

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Ett fantastikt program. Vilken livsglädje hon utstrålade!!!

Citera
          netaave
          Inlägg 25-09-2010, 22:11
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 8 016
          Medlem nr: 3 244

Såg en dokumentär med henne för flera år sen, hur hon trots sitt handikapp klarade sig själv utan hjälp. En fantastisk liten människa med en stor röst och ännu större utstrålning.
          Bästa "Här är ditt liv" i år.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 25-09-2010, 22:24
          Länk hit: #10

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Drar mig till minnes över en Engelsk kvinna som var nevrosedynskadad fick barn också ,hon hade varken armar eller ben,kom i håg att hon hade problem med hemhjälpen wink.gif.I alla fall så står hon staty utanför Londons motsvarighet till "Moderna muset" en avgjutning av hennes kropp i ett ganska enormt format,såg statyn när vi var i London för ett par år sedan,det slående var hur vacker hennes kropp var trots avsaknad av lemmar,vill tillägga att hon också hade ett vackert innre )precis som Lena Klingvall:)vi har mycket att lära från dom.Fantastiska kvinnor som inte låter något hindra dom !

Citera
          netha
          Inlägg 25-09-2010, 22:55
          Länk hit: #11

Gäster

CITAT (mamamaggan @ 25-09-2010, 22:31) *
          Tänkte ni på vad hon sa om att vara född när hon var ? Hade det varit tidigare så hade det inte gåt så bra och hade det varit senare så hade det kunnat vara så att hon aldrig fötts utan blivit " bortsortetar " som foster .
          Vad vi hade gått miste om om det hade varit så !

Visst tänkte jag på det hon sa ... har ju CP-skadad rullstolsburen supersmart syster och liten grannpojk som kanske med nutida testmetoder inte skulle fått finnas till (de tog aldrig några tester) Han är en riktig solstråle som vi kommer att sakna mycket den dag de flyttar ... de söker hus.
          Och Ja ... visst hade vi gått miste om mycket.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 25-09-2010, 23:21
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (netha @ 25-09-2010, 23:55) *
          Visst tänkte jag på det hon sa ... har ju CP-skadad rullstolsburen supersmart syster och liten grannpojk som kanske med nutida testmetoder inte skulle fått finnas till (de tog aldrig några tester) Han är en riktig solstråle som vi kommer att sakna mycket den dag de flyttar ... de söker hus.
          Och Ja ... visst hade vi gått miste om mycket.

När jag vara gravid i 5.e månaden med vår yngste son så var det , som vanligt , nära att vi förlorade honom. Det togs prov och de visade att det skulle vara " fel " på honom . Läkarna ville gå vidare och ta fostervattensprov för att få veta mer men jag vägrade .

De tyckte att om det var " fel " på honom så skulle vi få chansen att bestämma hur vi ville ha det. Finns inte minsta fel på honom men även om det varit så så skulle jag älskat honom minst lika mycket som jag gör idag.

Som sagt , vi ska vara glada för att hon finns , Lena - Maria !

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Citera
          ninnisky
          Inlägg 26-09-2010, 06:30
          Länk hit: #13

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Ja, vi ska verkligen vara glada över att hon finns Lena-Maria!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          fuchsian
          Inlägg 26-09-2010, 08:55
          Länk hit: #14

Medlem

Det är nu minst 10 år sedan jag träffade henne sist, men att se henne igen, när man har tänkt på hur ska det gå för henne i fortsättningen, så när jag såg henne på TV så jag skäms inte för mina tårar. Hon berör oss alla och dem hon känner.
          Önskade så in i vassen att få krama om henne igen, men jag kommer att möta henne igen i framtiden, och då har vi mycket att prata om.
          Hon är så olik sina anhöriga i just denna punkt att ge villkorlöst av sig själv till alla .... ..fuchian....

Citera
          malcolm
          Inlägg 26-09-2010, 21:35
          Länk hit: #15

Medlem

Hoppas det blir så här.

http://www.expressen.se/noje/tvsajten/1.21...lopa-kandisarna

Citera
          netha
          Inlägg 26-09-2010, 21:38
          Länk hit: #16

Gäster

CITAT (malcolm @ 26-09-2010, 22:35) *

tummenupp.gif
          Inte för att hon var okänd ... men jag vill också se andra än sk TV-stjänor som t.ex har varit med i olika såpor.

Citera
          malcolm
          Inlägg 27-09-2010, 01:01
          Länk hit: #17

Medlem

Jag hade i alla fall aldrig hört talas om henne förut, minns ett program med Lasse Holmqvist med en von Rosen som gäst, förnamnet har jag glömt. Denne man var hårt kritiserad av media för att han "lagt sig i" kriget i Biafra men det han hade gjort var att släppa ner mediciner och förnödenheter från sitt lilla sportflygplan till den lidande befolkningen. Det var ett av de mest minnesvärda "här är ditt liv" Jag någonsin sett. Bra mycket intressantare än Lill-Babs alla karlar, von Rosen blev fö. nedskjuten sedan och omkom.

Redigerat av malcolm: 27-09-2010, 01:02

Citera
          fuchsian
          Inlägg 27-09-2010, 08:24
          Länk hit: #18

Medlem

Du har något bra i det du säger, Malcom,

Kunde de inte ta både och, så alla blir nöjda? Ett program med nån ovanlig, rolig el. på annat sätt utmärkande kändis och sedan en okänd med ett speciell levnadsöde.
          Detta skulle bli intressat att följa, för jag har inte tittat på dessa program mer än lite i förbifarten så att säga, men jag visste att Anna-Maria skulle vara med så inte kunde jag slita mig, utan såg hela programmet.
          Det som man inte hade hört, var att hon hade skillt sig, annars finns det folk som kan hålla en uppdaterad när man inte själv har träffat på dom senaste 10 åren, och nu förstår jag orsaken till det. ...fuchian... (jag visste att jag blir retad av att känna henne av andra i forum, såg det igår, men jag hymmar inte med detta)

Redigerat av fuchian: 27-09-2010, 08:26

Citera
          Alba
          Inlägg 27-09-2010, 15:40
          Länk hit: #19

Medlem
          Antal inlägg: 11 250
          Medlem nr: 8 513

CITAT (malcolm @ 27-09-2010, 02:01) *
          Jag hade i alla fall aldrig hört talas om henne förut, minns ett program med Lasse Holmqvist med en von Rosen som gäst, förnamnet har jag glömt. Denne man var hårt kritiserad av media för att han "lagt sig i" kriget i Biafra men det han hade gjort var att släppa ner mediciner och förnödenheter från sitt lilla sportflygplan till den lidande befolkningen. Det var ett av de mest minnesvärda "här är ditt liv" Jag någonsin sett. Bra mycket intressantare än Lill-Babs alla karlar, von Rosen blev fö. nedskjuten sedan och omkom.

Det är ofta de okända som ger den bästa behållningen.

Jag kände till Lena-Maria sedan tidigare och fick nu ytterligare bekräftelse på vilken fantastisk tjej hon är.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-09-2010, 16:23
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (fuchian @ 27-09-2010, 09:24) *
          Du har något bra i det du säger, Malcom,

Kunde de inte ta både och, så alla blir nöjda? Ett program med nån ovanlig, rolig el. på annat sätt utmärkande kändis och sedan en okänd med ett speciell levnadsöde.
          Detta skulle bli intressat att följa, för jag har inte tittat på dessa program mer än lite i förbifarten så att säga, men jag visste att Anna-Maria skulle vara med så inte kunde jag slita mig, utan såg hela programmet.
          Det som man inte hade hört, var att hon hade skillt sig, annars finns det folk som kan hålla en uppdaterad när man inte själv har träffat på dom senaste 10 åren, och nu förstår jag orsaken till det. ...fuchian... (jag visste att jag blir retad av att känna henne av andra i forum, såg det igår, men jag hymmar inte med detta)

Trevligt att du är känner henne, men konstigt att du inte vet vad hon heter...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

6 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 22:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon