Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Inget fel på mig-elle?, Familj som ej har sympati eller medkänsla
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 18:35
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 159
          Medlem nr: 13 211

Jaha, länge sedan sist och som vanligt blir det bara massa tråkigt skrivande...

Jag är sedan flera år tillbaka sjukskriven (förtidpensionerad, trots ung) pga Fibromyalgi, svår astma, svår allergi som tom nästan tagit mitt liv, diskbråck, magproblem av olika slags, permanenta nervskador i ryggen som förstört mitt ben som även gett att min gnista falnar och jag får psykisk hjälp/stöd och utredning.

Under mer än ett års tid år jag morfin dagligen för det var det ENDA som verkligen hjälpte mig mot min värk och jag kunde fungera nästan som normalt.

TYVÄRR idag så fick jag utav min KÄRA syster höra att jag hade ju bara en massa fritid och bara "glassar runt" och att jag hänger upp mig på saker-triviala som jag ej gör men tydligen enligt henne... Fan vad hon sårade mig! Tror hon verkligen jag gillar att alltid ha sådan värk och smärta att man undrar verkligen varför man egentligen lever. Får jag allergi/allergichock då skall jag bara testa ta det mer som jag ej tål-för sedan gör man det....SÄKERT!

Träffade sedan min mamma och FÖRSÖKTE prata med henne men tji fick jag, MIN syster har det jobbigt-HON kämpar, hon har JOBB osv något som jag borde tänka på confused.gif Försökte fråga vad som gav dem rätt i att JAG bara går hemma och enl. dem lever livet? Om man nu kan kalla detta liv crying.gif Det ENDA som hjälper mig nu e mina växter men de är bara skit och man får höra dagligen - Men LILLA vän vad tänker du med?!? Sådanhär skit kan du inte hålla på med! Släng skiten!
          Mina växter är MINA ENDA vänner och mina drömmar, det e de som får mig att orka min dag så jag kanske, kanske kanske en dag kan få tag i just DEN växten...

Jag har verkligen bara min syster och mamma i livet men just nu önskar jag att de ej fanns...e jag hemsk då? Tänk bara tanken OM jag skulle säga såhär till dem eller försvara mig mer-då bråkar jag och vill bara göra det otrevligt.

FAN jag trodde min familj skulle förstå mig, stötta mig och finnas där för mig men allt jag gör e fel och de får mig att känna mig så så värdelös, dum och korkad...

Fan hade jag haft en enorm plånbok så hade jag bott på botaniska och levt i en djungel och funnit ron i kroppen men nu måste jag slåss för varje tanke jag än har..

SUCK!

Inte undra på man e mentalt störd!!! crying.gif crazy.gif

Citera
          12 sidor V   1 2 3 > »   
          Nytt inlägg
          Svar (1 - 19)
          Meriona
          Inlägg 28-09-2010, 18:43
          Länk hit: #2

Gäster

Människor som inte själv har värk gör man bäst i att låta bli att umgås med, har jag insett (om man själv har det). Nej det stämmer inte heller, det finns faktiskt människor som har förmågan att se hur ont och jobbigt man har. Men de är alldeles för få!
          Har man SÅ jobbigt som du så gäller det i ännu högre grad. sad.gif Så oerhört trist att inte ens egen familj fattar att man inte simulerar, men tyvärr är det vanligare än man tror. Det är lättare att inte låtsas om att personen man känner mår så pest, för det skulle ju innebära att man måste engagera sig själv, och DET är jobbigt! FY för sånt tänkande! sad.gif

Stor kram från mig! smiley_small_hug.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-09-2010, 18:44
          Länk hit: #3

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

Hej Annica! smiley_small_hug.gif Trevligt att se dig men tråkigt att höra hur du mår. crying.gif Funkar det att komma in på odla nu eller är det bara tillfälligt? Hittat några nya kaktusar? När ska du komma och hälsa på?

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 18:51
          Länk hit: #4

Medlem

Det konstiga är att min storasyster får all hjälp, förståelse och ork...där är det INGA som helst problem...min mamma skulle dö på kuppen istället för att inte hjälpa eller göra något åt min syster...hon har ju jobb, bil, hus, hem, hund (dock totalt livsfarlig!), barn och nu dessutom ensamstående-deras val! detta har ju inte jag! confused.gif
          Varför behandlas vi så olika? vad har jag gjort för att de skall behandla mig så och min syster som en guldgås?

CITAT (Myosotis @ 28-09-2010, 19:44) *
          Hej Annica! smiley_small_hug.gif Trevligt att se dig men tråkigt att höra hur du mår. crying.gif Funkar det att komma in på odla nu eller är det bara tillfälligt? Hittat några nya kaktusar? När ska du komma och hälsa på?

hejsan!

Inte varit så mycket...importerade Huernior i år men blev en total flopp, bara enstaka leder och små så man får vänta i lång tid innan något händer...Skulle gärna komma bort men jag e för feg..har tagit sådan smäll på psyket det sista så jag börjar verkligen tvivla på min gnista och mig själv... Tack för att du skrev Myosotis, tänker på dig varje dag.

Glömde skriva att jag har nu min bärbara dator och kommer därför in på odla utan problem, går dock ej på våran stationära (sambons)

Kram A

Redigerat av Annica J: 28-09-2010, 18:52

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-09-2010, 18:53
          Länk hit: #5

Gäster

Annica ingenting har du gjort fel, det behövs inte. Det är inte alls ovanligt med föräldrar som mobbar ett barn, förklaringen till det är däremot dunkel, men troligen har föräldern själv råkat ur för det. Jag har själv sett det på nära håll utan att vilja lämna ut min egen familj. Och DU är oskyldig! wub.gif Du behöver någon som stödjer dig, har du det?

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-09-2010, 18:54
          Länk hit: #6

Medlem

Var beställde du huerniorna? Holland eller? Den som jag fick av dig är så fin!

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 18:58
          Länk hit: #7

Medlem

Nej, tyvärr ingen...Min sambo e sällan hemma och jobbar mest..Och jobbar han ej så måste han hjälpa sin mamma eller bror...så jag sitter oftast här i min ensamhet och grunnar och fantiserar ihop en massa växter sad.gif

CITAT (Myosotis @ 28-09-2010, 19:54) *
          Var beställde du huerniorna? Holland eller? Den som jag fick av dig är så fin!

Hej. betsällde från både Holland och Tyskland men blev som sagt mycket besviken....Nu e jag på jakt efter stora epiphyllum oxypetalum, epiphyllum anguliger och cryptocereus anthonyanthus... MASSA MASSA MASSA whistling.gif whist.gif wink.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-09-2010, 18:59
          Länk hit: #8

Medlem

Men hur är det med kissekatten? Det är faktiskt inte bra att vara ensam så mycket - ska jag säga. Även om man är frisk förändras man av att vara ensam med sina jobbiga tankar för mycket.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anma
          Inlägg 28-09-2010, 19:22
          Länk hit: #9

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Det var riktigt nedrigt. (det där sidospåret i tråden)
          Annica, det är jävligt med släkt som inte har empati nog för att förstå. Jag har sådana i min släkt också, har mer eller mindre slutat att höra av mig till dem. Det ger mig inget bra att bara bli ledsen av att träffa dem. Det är väl det enda råd jag kan ge,
          men det kan vara jädrans svårt att bryta.
          Jag har turen att ha släkt som är precis tvärt om också, som bryr sig på riktigt.
          Kram till dig.

Citera
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 19:24
          Länk hit: #10

Medlem

CITAT (Myosotis @ 28-09-2010, 20:20) *
          Precis så är det. Jättebra att du inte tar åt dig! Hon är inte värd att tas på allvar. Själv har jag blockerat människan så jag slipper läsa svamlet, men var ju tvungen att kolla vad hon hade i din tråd att göra.

Hm, blockera det lät trevligt rolleyes.gif Har aldrig varit med om att blivit så påhoppad och sårad/knivhuggen av en helt främmande människa..hon/han måste verkligen må dåligt för att vara såhär elak...Ja ja vatten under bron...kommer att ignorera alla dennas inlägg el kommentarer i fortsättningen... tack till er andra...ni e bara för snälla...(mot lilla bara jag) blush.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-09-2010, 19:29
          Länk hit: #11

Gäster

Stackars dig vilken obehaglig återkomst. crying.gif
          Blockar också F-eländet, det är enda sättet att härda ut. smile.gif

Citera
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 19:30
          Länk hit: #12

Medlem

CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 20:23) *
          Annika,

De blåser blå dimmor i dina ögon, dessa sk. personer och svartmålar mig. Men kom ihåg att föremålen till hackcyckling växlar från den ena veckan till den andra.
          det har du att vänta dig på. gör du ett minsta fel, söker de dig dag efter dag.....så funkar det här....F..

Svarar dig ENBART på detta då jag VET att detta ej är sant...Har vid flera tillfällen fått stort stöd/råd och hjälp från olika MYCKET snälla och trevliga odlisar, aldrig varit något problem....Så dimman ligger nog hos dig- så som man vill bli behandlad/pratad med så får man tillbaka-rannsaka dig själv lite kanske whistling.gif

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-09-2010, 19:30
          Länk hit: #13

Medlem

CITAT (Annica J @ 28-09-2010, 20:24) *
          lilla bara jag

Det är väl inte så "bara" smile.gif
          Gå in på fuckians profil, klicka på välj - Ignorera den här medlemmen. (nu gick jag in på Merionas profil crazy.gif för att kolla exakt vad det står, bara jag inte klickat fel nu... fear.gif )

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anma
          Inlägg 28-09-2010, 19:35
          Länk hit: #14

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Myosotis @ 28-09-2010, 20:30) *
          Gå in på fuckians profil, klicka på välj - Ignorera den här medlemmen. (nu gick jag in på Merionas profil crazy.gif för att kolla exakt vad det står, bara jag inte klickat fel nu... fear.gif )

Men det går att ångra om det vore så illa!

Citera
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 19:36
          Länk hit: #15

Medlem

CITAT (Myosotis @ 28-09-2010, 20:30) *

Japp då var det ordnat, ignorerad och blockerad...kan bara inte fatta att det finns sådana elaka och hårda människor...tack till er alla för ni e snälla mot mig...
          Kram Annica

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-09-2010, 19:41
          Länk hit: #16

Medlem

CITAT (Anma @ 28-09-2010, 20:35) *
          Men det går att ångra om det vore så illa!

Jadå jag vet! Men det hade ju varit hemskt att blockera sin kompis! -fear-.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Annica J
          Inlägg 28-09-2010, 19:45
          Länk hit: #17

Medlem

CITAT (Myosotis @ 28-09-2010, 20:41) *
          Jadå jag vet! Men det hade ju varit hemskt att blockera sin kompis! -fear-.gif

Håller med, men som tur e är att det kan bli ordnat så man kan ångra sig... Skall jag erkänna så har jag aldrig någonsin behövt eller gjort detta jag nu gjorde ikväll...
          Ni gjorde så jag vågade och orkade...så glad att ni finns...vet ej vad jag hade gjort i min ensamhet....liksom ingen som förstår eller vill förstå mig så jag söker en räckande hand ut i universum..tyvärr fick jag mig även en bränna, men att ni finns och vad jag läste denna person själv skrivit fick mig snabbt att förstå att denna person verkligen ej kan må bra...

tack o hej leverpastej! rolleyes.gif

Citera
          Meriona
          Inlägg 28-09-2010, 19:52
          Länk hit: #18

Gäster

Klen tröst då att nån annan mår sämre än du. sad.gif Inte direkt vad du behöver. Jag tror och gissar mig till att många här mår mer eller mindre o-bra både fysiskt och psykiskt, men de flesta (nästan alla) använder den vetskapen till att stötta sina medsjuklingar.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 28-09-2010, 19:55
          Länk hit: #19

Medlem

CITAT (Annica J @ 28-09-2010, 20:45) *
          ... Skall jag erkänna så har jag aldrig någonsin behövt eller gjort detta jag nu gjorde ikväll...

Det är första och förhoppningsvis enda gången för mig också.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-09-2010, 19:58
          Länk hit: #20

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (fuchian @ 28-09-2010, 20:23) *
          Annika,

De blåser blå dimmor i dina ögon, dessa sk. personer och svartmålar mig. Men kom ihåg att föremålen till hackcyckling växlar från den ena veckan till den andra.
          det har du att vänta dig på. gör du ett minsta fel, söker de dig dag efter dag.....så funkar det här....F..

Det räcker med att läsa några av dina inlägg för att se vilken ondsint egocentriker du är som bara är här för att bråka. Vi känner Annica sen gammalt så du kan ju bara inbilla dig att hon skulle bli hackkyckling. Tvärtom har vi saknat henne och undrat hur hon har det.

Det är ju fan att du ska förstöra varenda tråd!

Till Annica vill jag säga att jag instämmer i det Anma sa tidigare. Låt inte släkten ta din energi du behöver den själv. trostar.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

12 sidor V   1 2 3 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-08-2025, 17:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon