Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Ditt fotolabum är inte länkat till din profil så jag kan inte titta i ditt album. Uppdatera din profilinformation så att albumet blir tillgängligt så ska jag ta mig en titt.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 18 595
Medlem nr: 31
Svårt att se på bilden vilken växt det är men det skulle kunna vara någon sorts Cyrtanthus även om det inte ser ut som den gula hottentottliljan Cyrtanthus parviflorus, det finns många olika sorters Cyrtanthus.
--------------------
Mvh Åsa
Människor kan diskutera, men naturen agerar. (Voltaire)
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682
jag är inte hundra, då jag inte ser bladen. verkar vara en streptokarpus, (stavningen?) kallas kornettblomma i butiken. är bladen lite fåriga och ulliga?
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
Medlem
Antal inlägg: 2 225
Medlem nr: 12
Det kan mycket väl vara en C. mackenii om man går efter den beskrivning av blomman som finns i "Opp amaryllis" av Ralf Efaimsson. Doftar den? Hur långa är bladen?
Här är ett av resultaten av en bildsökning på C. mackenii - den ser väl ut att vara snarlik?
Medlem
Antal inlägg: 37
Medlem nr: 1 772
Nej, den doftar inte och bladen och blomstjälk är mellan 30-35 cm långa. Jo, det måste vara C.mackenii. Hur gjorde du när du lägger in en bild i meddelandet?
Medlem
Antal inlägg: 2 225
Medlem nr: 12
Enligt R Efraimsson doftar mackeniin... men bladlängden stämmer ju, så...
Du klickar på rutan där det står "BILD". Då kommer det upp ett litet fönster där du kopierar in adressen till bilden. Om du vill ha en bild från ditt eget album så glöm inte att "visa" bilden och ta den bildadressen så du får fullsturlek på bilden i inlägget.